geluid onder de film

natascha schreef op 01.11.2011 om 20:34 uur

ik heb mijn film van een feest in magix gezet en dat wil ik combineren met wat foto's.

het eerste stukje film het ik met geluid maar het tweede stukje heb ik geen geluid erbij terwel er wel geluid erbij zit.

hoe kan ik dit oplossen?

heb magix al verwijderd en opnieuw op mijn pc gezet maar het probleem heb ik nog :(

 

ik gebruik magix video deluxe mx plus 

wie kan mij helpen?

 

Reacties

lucky_me schreef op 02.11.2011 om 01:31 uur

Ge hebt het over twee aparte films?

staat er in de tweede film een spoor solo (heb je op de S geklikt die voor het spoor staat in de timeline ?)

of heb je op Mute geklikt voor het geluidsspoor ? (M)

Wanneer je het geluidsspoor selecteert van je tweede film, is de volledige breedte van het spoor dan opgelicht?

dit zijn mogelijkheden waarop je manueel je geluid kan stil(ler) zetten, misschien zit de oorzaak hiertussen.

mvg

Luc

natascha schreef op 02.11.2011 om 08:14 uur

nee het is 1  film maar op verschillende locatie gefilmd en met de zelfde camera.

met de andere versie van magix kon dat wel, dat ik 1 film in stukjes heb geknipt en dan foto's erbij gezet zonder dat het geluid weg viel.

gr Natascha

Cinecor schreef op 02.11.2011 om 09:49 uur

Foto's invoegen waarbij het opgenomen live geluid moet dóórlopen:

Zet de foto op een spoor ONDER het dubbele spoor (video+audio) van het filmmateriaal. Op de plek van de foto is het beeld van de film dan niet meer zichtbaar, maar het opgenomen geluid loopt gewoon door.

 

 

natascha schreef op 02.11.2011 om 13:35 uur

het is op een sony dvd-rw  op genomen met een sony camera,

die ik al jaren heb.

met video delux 2088 plus had  ik er geen problemen ermee,

 

 

FransS schreef op 02.11.2011 om 16:24 uur

Hoi Magixagent,

even ter verduidelijking Natascha heeft het waarschijnlijk over een schijfje uit de Sonycamera,

deze zijn kleiner dan de normale DVD disks.

Natascha, als je het schijfje in je lade doet speeld het dan wel af met geluid ?

Je weet waarschijnlijk ook dat voor je met het schijfje aan de gang gaat dat je het eerst moet finaliseren.

En als je de film moet in laden is de makkelijkste manier om het via het storyboard te slepen naar de tijdlijn .

Grt. Frans S.

natascha schreef op 02.11.2011 om 16:24 uur

het blijft het zelfde

het eerste stukje heb ik geluidsgolf er in staat bij de rest niet.

 

 

 

FransS schreef op 02.11.2011 om 16:28 uur

Hoi vNatascha,

Die geluisgolven gaan er niet of wel van zelf in de vraag heb je daar geluid of niet .

FransS

natascha schreef op 02.11.2011 om 16:28 uur

Hoi FransS.

 

dat klopt dat ik het op een diks heb staan,

ik heb het eerst afgespeeld met de software van mijn camera en daar zat geluid erbij.

heb toen film stukje 1 in magix gezet en toen een paar foto's en toen wou ik de rest van de film in magix zetten.

dat kan ook maar zonder geluid. 

heb ook al een nieuwe map aangemaakt en toen de hele film er in gezet, maar het eerste stukje heb ik idd geluid maar de rest van de film niet :(

 

natascha schreef op 02.11.2011 om 16:31 uur

 

Hoi vNatascha,

Die geluisgolven gaan er niet of wel van zelf in de vraag heb je daar geluid of niet .

FransS

Hoi FransS,

staan alleen bij de eerste stukje film er wel in bij de rest niet.

heb gekeken of dat ik het er wel in kan zetten maar dat heb ik nog niet gevonden:(

 

FransS schreef op 02.11.2011 om 16:46 uur

Hoi Natascha,

Probeer eens je schijfje in de lade te doen en dan via de media pool je film in zijn geheel naar de tijdlijn te slepen,dit moet geen probleem zijn dus van je schijfje af zonder tussen komst van het programma van sony .

Laat me dan eens weten wat er gebeurd en als je wel geluid hebt en geen golf dan ga je met de cursor op he geluid spoor staan klik an met je rechter muis er op en dan verschijnt er een menu en op de bovenste rij staat iets van golven weergeven klik daar op en je zal dan zien dat er onder in het programma een balk gaat lopen laat dat gaan en doe niets tot het gedaan is .

Grt. Frans S.

natascha schreef op 02.11.2011 om 18:15 uur

 

Hoi Natascha,

Probeer eens je schijfje in de lade te doen en dan via de media pool je film in zijn geheel naar de tijdlijn te slepen,dit moet geen probleem zijn dus van je schijfje af zonder tussen komst van het programma van sony .

Laat me dan eens weten wat er gebeurd en als je wel geluid hebt en geen golf dan ga je met de cursor op he geluid spoor staan klik an met je rechter muis er op en dan verschijnt er een menu en op de bovenste rij staat iets van golven weergeven klik daar op en je zal dan zien dat er onder in het programma een balk gaat lopen laat dat gaan en doe niets tot het gedaan is .

Grt. Frans S.

Hoi FransS,

 

dat werkt :)

maar nu kan ik er geen foto's er tussen zetten, hij pakt het nu als een grote film.

en ik kan het ook niet knippen zodat ik er een foto tussen kan plaatsen :(

 

GR Natascha

Cinecor schreef op 03.11.2011 om 09:51 uur

Als er een complete opname, afkomstig van de camera (een footage noemen we dat) op de tijdlijn staat kan je die met scènedetectie in shots verdelen zoals die zijn opgenomen. Elk met zijn eigen audio. Die stukjes heten in de montage dan clips. Elke clip kan je afzonderlijk bewerken. Je kan er foto's tussen zetten, maar dan wordt het opgenomen geluid ook onderbroken. Zet je de foto's op een lagere track (spoor) op de tijdlijn dan "dekken" ze het bovengelegen videobeeld af, maar de audio blijft dóórlopen. Er zijn nog meer mogelijkheden maar het gaat te ver daarop hier in te gaan.

Ik heb het idee dat je eerst eens goed de basisprincipes van het monteren zal moeten gaan leren. Een cursus die door Magix wordt georganiseerd is aan te bevelen.