geluid na branden

sjoann schreef op 20.12.2012 om 15:46 uur

na het branden blijkt er in 1 hoofdstuk nog een geluisspoor actief te zijn welke tijdens het bewerken al is weggeschoven en niet te horen is. het is geluid dat tijdens de opname door de wind in de microfoon is veroorzaakt en erg storend is. het overstemd de later ingevoerde achtergrond muziek.

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 20.12.2012 om 16:05 uur

Beste sjoann

Kunt u aangeven met welke versie van Magix u werkt?

Wanneer u VDL 2013 gebruik dan is spoor 1 inclusief geluid. U kunt dit geluidspoor  van spoor 1 zichtbaar maken door alles te selectereren (Ctrl-A). Klik met de rechtermuis en kies uit de popup-menu "Audio en golfweergave / video/audio op aparte sporen". Op spoor 2 komt nu het geluid te staan die opgenomen is tijdens het filmen. U kunt dit voor een volgende keer standaard instellen door bij programma-instellingen geluid uit video's extraheren aan te vinken. (zie foto)

Succes

Rob

sjoann schreef op 20.12.2012 om 18:07 uur

Beste Rob,

Ik gebruik VDL prmium 2012. voor beeld en geluid sijn 2 sporen in gebruik. het geluidsspoor is door mij geheel naar beneden geschoven en niet hoorbaar tijdens het monteren en bewerken. dij de 1ste poging om te branden bleek ik dit bij het betreffende hoofdstuk vergeten te zijn. Nu heb ik inmiddels 3 pogingen gedaan om een schijf te branden zonder het windgeruis  dat ik op bevenstaande manier heb weggewerkt. toch is dit duidelijk hoorbaar op de gebrabde schijf. heeft het iets te maken met het feit dat er al een bewerking en brandproces heeft plaatsgevonden dat niet gereset kan worden?

Voormalige gebruiker schreef op 20.12.2012 om 21:46 uur

Beste Rob,

Ik gebruik VDL prmium 2012. voor beeld en geluid sijn 2 sporen in gebruik. het geluidsspoor is door mij geheel naar beneden geschoven en niet hoorbaar tijdens het monteren en bewerken. dij de 1ste poging om te branden bleek ik dit bij het betreffende hoofdstuk vergeten te zijn. Nu heb ik inmiddels 3 pogingen gedaan om een schijf te branden zonder het windgeruis  dat ik op bevenstaande manier heb weggewerkt. toch is dit duidelijk hoorbaar op de gebrabde schijf. heeft het iets te maken met het feit dat er al een bewerking en brandproces heeft plaatsgevonden dat niet gereset kan worden?

Beste Sjoann,

Je kan het geluid voor spoor 2 helemaal uitschakelen door op de de letter "M" drukken (zie foto).

Het kan zijn dat je het geluid tijdelijk heeft uitgeschakeld op de werkbalk, zodat je het geluid tijdens het monteren niet hoort. Kijk of er kruis door het speakertje staat. (zie 2e foto) 

Ook kan het zijn, want je heb max. 99 sporen tot je beschikking, standaard staat deze op 32 sporen, dat  je toevallig iets op een van de andere sporen hebt neergezet!!

Gr.

Rob 

bobbiaan schreef op 20.12.2012 om 22:32 uur

Beste....,

Als je in het project wijzigingen hebt aangebracht en je gaat naar branden wordt er gevraagd of je bestanden wil her gebruiken. Geef hierbij aan dat alles opnieow gerekend moet worden. Mogelijk is hier de oplossing.

Mvg

Bobbiaan