Geluid meerdere sporen synchroniseren

Hans_ schreef op 15.06.2019 om 11:36 uur

Hallo. Ik heb het al eens gedaan maar weet niet precies meer hoe. Reden van mijn vrag is om het voor nu en voor altijd goed te leren en te onthouden. Hier mijn vraag: hoe kan ik het geluid van 4 cameras'(per spoor 1 camera) in 1x allemaal met elkaar het geluid synchroniseren... Groet Hans

Reacties

mi-bo schreef op 15.06.2019 om 12:37 uur

@Hans_

Beste Hans.

Om een goede reactie te mogen ontvangen, over welke versie van MAGIX Video schrijft U.

Mvg.

Michael

mi-bo schreef op 15.06.2019 om 12:58 uur

@Hans_

Beste Hans,

Als U multicam gebruikt hier een kleine compilatie.

Sc6

Michael

Hans_ schreef op 15.06.2019 om 13:15 uur

Ik ga het zo proberen. Dank u wel voor de heldere uitleg. Neem aan dat dit ook werkt als ik meer dan 2 cams gebruikt heb..?

mi-bo schreef op 15.06.2019 om 13:26 uur

@Hans_

Beste Hans

Ja dit is een promo van het MAGIX Team

Wel er voorzorgen dat beeld en geluid op lossen sporen staat.

Cam 1 bv spoor 1 & 2

Cam 2 bv spoor 3 & 4

Enz

Zet de hooftcamera(cam 1) op spoor 1 & 2.

Activeer deze en klik multican aan

Dan wordt het naar spoor 3 & 4 verplaatst.

Dan de opname van de andere camera's

Op de sporen er onderzetten dan pas wat in het filmpje is aangegeven doen.

U heeft toch wel de mogelijkheid om 4 camera"s via multicam in te laden.

Sc6.

Michael

Kees-Haremaker schreef op 15.06.2019 om 15:30 uur

@Hans_

Beste Hans

Ja dit is een promo van het MAGIX Team

Wel er voorzorgen dat beeld en geluid op lossen sporen staat.

Cam 1 bv spoor 1 & 2

Cam 2 bv spoor 3 & 4

Enz

Zet de hooftcamera(cam 1) op spoor 1 & 2.

Activeer deze en klik multican aan

Dan wordt het naar spoor 3 & 4 verplaatst.

Dan de opname van de andere camera's

Op de sporen er onderzetten dan pas wat in het filmpje is aangegeven doen.

U heeft toch wel de mogelijkheid om 4 camera"s via multicam in te laden.

Sc6.

Michael

Hallo Hans bij multicam niet cam1 op spoor 1&2 zoals Micheal voorstelt, maar de cam1 beginnen op spoor 3&4 en cam2 op spoor 5&6 enz. want het resultaat van de montage komt dan op spoor 1 beeld en spoor 2 het geluid van het hoofd geluidsbestand dat van te voren moet worden ingesteld.
Multicam montage kan met meerdere dan 2 camera's ik gebruik vaak 3 of 4 camera beelden waarbij één van de camera geluiden hoofd is
Mvg Kees

lucky_me schreef op 17.06.2019 om 06:01 uur

Hallo

*Ik ondervond problemen bij het synchroniseren van het geluid indien de opnamestart van verschillende camera's te veel verschilt. Magix zoekt gelijkenissen in de geluidsporen maar vind die niet omdat die in tijd te ver uiteen lagen. Een stukje weg knippen van het langere spoor loste het probleem op. Indien gewenst kan dit spoor nadien weer verlengd worden zolang je de sporen onderling niet meer verschuift. Ik plaats als hulp een rastermarker op dezelfde plaats op elk spoor . Daardoor zie je met één oogopslag dat de sporen onderling niet per vergissing verschoven zijn.

*Bij langere opnames komt bij mij vaak voor dat de synchronisatie bij het begin juist loopt maar dat er verschil optreedt verder in de film. Dit loopt soms tot meer dan een seconde op en is zeer storend wanneer je mensen bvb. ziet praten. Dan synchroniseer ik nogmaals op het einde van de film.

mvg

Luc