geluid komt niet overeen met de videoclip

petra78 schreef op 04.09.2012 om 22:02 uur

Hoi,

ik zit met een probleem

Ik ben met een film bezig en toe nog toe verliep alles vlekkeloos. Maar ineens komt het geluid van mijn videoclips niet meer overeen met de clip zelf. Ik hoor geluid van een andere clip bij een clip waarbij je iets anders zou moeten horen, en bij sommige clips is het geluid helemaal weg.

Ik gebruik mini dvd bandjes en als ik het bandje gewoon in mijn pc stop en op mijn computer afspeel ( heb dit gedaan voordat ik begon met bewerken) deed alles het gewoon en was er niks aan de hand.

En met de eerste stuk of 20 clips van hetzelfde bandje was er ook gewoon niks aan de hand. Ik sla ze als takes op maar ook als ik dat niet doe klopt het beeld niet met het geluid.

Hoe komt dit en hoe kan ik dit oplossen?

Reacties

Cinecor schreef op 04.09.2012 om 23:29 uur

Citaat: Ik gebruik mini dvd bandjes en als ik het bandje gewoon in mijn pc stop en op mijn computer afspeel ( heb dit gedaan voordat ik begon met bewerken) deed alles het gewoon en was er niks aan de hand.

Kunt u eens uitleggen op welk wijze u "mini dvd bandjes" (mini DV?) in de pc stopt?

Gaat het om DV of HDV?

lucky_me schreef op 05.09.2012 om 01:45 uur

Dag Petra

Ik vermoed dat je bedoelt "in je camera stopt en op je pc afspeelt?" Ben je zeker dat dit bandje nog niet versleten is? Magix geeft een aantal oorzaken en oplossingen aan en deze vind je hier https://support2.magix.com/customer/nl/node/430

mvg

Luc

petra78 schreef op 05.09.2012 om 19:55 uur

Het waren net nieuw gekochte bandjes dus versleten lijkt me onmogelijk.

Heb ze gisteren nog paar keer opnieuw proberen in te laden, en de laatste keer had ik wel weer het geluid bij het juiste filmpje, alleen liep het geluid nog niet synchroon met het beeld.

Het gaat om dvd bandje + rw

Ik stop het bandje gewoon in mijn pc, waar je normaal gesproken ook een cd rom in doet.

En dan laad ik ze in mijn programma, door in het programma naar de D-schijf te gaan en daar dubbel op te klikken, dan komen ze op mijn tijdlijn te staan en dan klik ik daar nog een keer op en kies ik voor scenedetectie en sla ik ze als takes op.

En sla ze op onder mijn C schijf. 

Cinecor schreef op 05.09.2012 om 20:48 uur

Het waren net nieuw gekochte bandjes dus versleten lijkt me onmogelijk.

Heb ze gisteren nog paar keer opnieuw proberen in te laden, en de laatste keer had ik wel weer het geluid bij het juiste filmpje, alleen liep het geluid nog niet synchroon met het beeld.

Het gaat om dvd bandje + rw

Ik stop het bandje gewoon in mijn pc, waar je normaal gesproken ook een cd rom in doet.

En dan laad ik ze in mijn programma, door in het programma naar de D-schijf te gaan en daar dubbel op te klikken, dan komen ze op mijn tijdlijn te staan en dan klik ik daar nog een keer op en kies ik voor scenedetectie en sla ik ze als takes op.

En sla ze op onder mijn C schijf. 

Ik denk toch dat je een paar zaken door elkaar haalt. Een "bandje" past echt niet in het CD/DVD station van je pc...

Vertel eerst maar eens: Wat zit er in je camera waar de opgenomen beelden op staan? Een DVD schijf of een SD card? Of misschien toch een DVbandje?

Als het een DVD schijf is kan je het beste met de Windows Verkenner (en dus niet met de software, ook niet van Magix!) de VOB bestanden (de opnamen) die erop staan kopiëren naar de harde schijf van je pc. De extensie van die bestanden dan veranderen van VOB in MPG en deze kan je dan gewoon gebruiken in de software (Magix Video de Luxe).

petra78 schreef op 05.09.2012 om 21:27 uur

Sorry, ik bedoel dvd schijfjes, mijn fout!

Ik was al bij de link die hier gegeven was aan het kijken en heb de onderste optie daarvan al uitgeprobeerd maar die heeft nog niet echt geholpen.

Zal het nu ook eens proberen zoals jij het aangeeft. Hoe doe je dat eigenlijk, dat veranderen van vob naar mpg?

Cinecor schreef op 07.09.2012 om 14:07 uur

Sorry, ik bedoel dvd schijfjes, mijn fout!

Ik was al bij de link die hier gegeven was aan het kijken en heb de onderste optie daarvan al uitgeprobeerd maar die heeft nog niet echt geholpen.

Zal het nu ook eens proberen zoals jij het aangeeft. Hoe doe je dat eigenlijk, dat veranderen van vob naar mpg?

Zorg eerst dat de weergave van de verkenner zodanig staat ingesteld dat alle extensies van de bestanden zichtbaar zijn. Als op de DVDschijf bestanden staan met de extensie VOB, dan zijn dat de videobestanden. Kopieer die bestanden met de Windows Verkenner naar een aan te maken map op de harde schijf (bij voorkeur naar de tweede harde (data)schijf van de pc). Van die bestanden verander je de extensie .VOB in .MPG. Ze zijn nu in elke NLEsoftware te gebruiken. Mocht de audio ontbreken, dan is de AC3codec niet geïnstalleerd en moet je die downloaden van internet (geen andere codecs an deze!). Als er meerdere VOB bestanden op de DVD staan moet je die in de software aanéén sluiten om er één geheel van te maken.

Is er sprake van MPG bestanden (en dus geen VOB) dan kunnen  deze direct gebruikt worden. Bij Magix is daarbij dikwijls wel nodig dat er een frametable wordt aangemaakt.