Geluid is niet zichtbaar op de tijdbalk

linda4lph schreef op 09.04.2018 om 20:44 uur

Ik heb Video de Luxe Premium (en Windows 10) en het volgende probleem doet zich voor: normaal staat mijn film op spoor 1 en het daarbij behorende geluid op spoor 2. Nu heb ik ergens tegen het eind van mijn grote project opeens geluid op spoor 1 staan terwijl de tijdlijn blanco is. Ik kan dus niets selecteren en deleten! Het geluid behoort bij een stukje film dat ik eerder in mijn project had staan. Het maakt niet uit wat ik doe, wanneer ik opnieuw datzelfde stukje film erin zet dan heb ik 1x film plus 2x een geluidsbestand. Nu zou je zeggen, haal dan het geluidsbestand bij de zojuist ge-uploade film weg en laat de film synchroon lopen bij het geluid dat je niet weg kunt halen. Heb ik al geprobeerd en de volgende keer dat ik aan mijn project ga werken, loopt het oude (niet weg te halen geluid) niet meer synchroon met de film. Dat werkt dus niet en bovendien irriteert het me mateloos dat ik het geluid niet zichtbaar krijg zodat ik het weg kan halen. Wat doe ik verkeerd?

NB: er staat geen geluid op de sporen eronder, alles is dus blanco.

Als allerlaatste redmiddel zou ik bijna geneigd zijn om alle 1000 bestanden te verhuizen naar de sporen 2 t/m 16 en spoor 1 geheel uit te schakelen maar het lijkt me dat er toch een andere manier moet zijn.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Reacties

mi-bo schreef op 10.04.2018 om 09:49 uur

Linda4lph,

Uw oproep gelezen,een voorstel ,

Het gehele project op het laatste stukje na staat op spoor 1 & 2.

Is het niet mogelijk om het laatste stukje te activeren en in een nieuw tabblad te zetten om te kijken wat er aan de hand is.

mijn project is de datum van vandaag

dan maak ik een splitsing waar probleem begint.

dan klik ik nieuw tabblad open en gaat datum + 1 heten en met Ctrl + c en Ctrl + V verplaats ik het niet goede stukje project in de nieuwe map dat +1 heet.

en las ik dan weer naar het originele project gaat bij mij met datum van vandaag, is het niet goede stuk zonder verlies te verwijderen want het staat op de +1 map.

Misschien heeft U iets aan dit voorstel.

een aanvulling i.v.m het niet goed terugzetten van beeld met geluid. ga naar bestand, back-up project laden ( (Ctrl + Shift + O ) zie voorbeeld.

hier kunt u de goede versie terug halen

Groeten

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m meer info

Bol schreef op 10.04.2018 om 19:04 uur

Hallo Linda,

U heeft last van een spookgeluid! Dit kan ontstaan, als er iets mis is gegaan met het opslaan van een project. Het MVP project bestand bestaat alleen maar uit verwijzingen.

Wat u zou kunnen proberen is het volgende:

1. start het project op met het spookgeluid
  2. ga naar de plek (clip) waar het spookgeluid zich voordoet
  3. schrijf de naam van de clip op, die het geluidsprobleem veroorzaakt,
  4. schrijf ook de namen van de clip ervoor en erna op. (dus drie clipnamen)
  5. sluit nu uw project af
  6. ga naar map waar de drie clips in staan opgeslagen
  7. maak een tijdelijk map aan en verplaats de opgeschreven clips daar naar toe
  8. start nu u project weer op
  9. bij de vraag "Bestand niet gevonden"; klik dan op "alles overslaan"
  10. nu ontstaan er lege plekken
  11. sla u project nu op onder een andere naam en sluit het project af
  12. verplaats nu de verwijderde clips uit de tijdelijk map weer in de originele map
  13. start nu het project met de ander naam weer op
  14. zet nu de drie clips weer terug op de ontstane lege plek
  15. als het nu goed is, zou volgens mij het spookgeluid verdwenen moeten zijn.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 10.04.2018, 19:06, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 11.04.2018 om 17:52 uur

Hallo Linda,

Het doet mij deugd om te zien / lezen, dat uw probleem is opgelost..

Ik wens u heel veel succes met het afmaken van uw project.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

linda4lph schreef op 12.04.2018 om 19:45 uur

Hallo Michael en Rob,

Hartelijk dank voor jullie duidelijke uitleg. Het heeft mij zeer geholpen bij het oplossen van mijn probleem. De term spookbestand is goed gekozen! Ik heb het bestand kunnen 'overslaan' en dat was de oplossing.

mi-bo schreef op 14.04.2018 om 11:14 uur

Linda4lph.

Een goed bericht dat U weer verder kunt met Uw project.

Veel montage plezier met het mooi montage pakket vdl van MAGIX

Groeten,

Michael