Ik heb Video de Luxe Premium (en Windows 10) en het volgende probleem doet zich voor: normaal staat mijn film op spoor 1 en het daarbij behorende geluid op spoor 2. Nu heb ik ergens tegen het eind van mijn grote project opeens geluid op spoor 1 staan terwijl de tijdlijn blanco is. Ik kan dus niets selecteren en deleten! Het geluid behoort bij een stukje film dat ik eerder in mijn project had staan. Het maakt niet uit wat ik doe, wanneer ik opnieuw datzelfde stukje film erin zet dan heb ik 1x film plus 2x een geluidsbestand. Nu zou je zeggen, haal dan het geluidsbestand bij de zojuist ge-uploade film weg en laat de film synchroon lopen bij het geluid dat je niet weg kunt halen. Heb ik al geprobeerd en de volgende keer dat ik aan mijn project ga werken, loopt het oude (niet weg te halen geluid) niet meer synchroon met de film. Dat werkt dus niet en bovendien irriteert het me mateloos dat ik het geluid niet zichtbaar krijg zodat ik het weg kan halen. Wat doe ik verkeerd?
NB: er staat geen geluid op de sporen eronder, alles is dus blanco.
Als allerlaatste redmiddel zou ik bijna geneigd zijn om alle 1000 bestanden te verhuizen naar de sporen 2 t/m 16 en spoor 1 geheel uit te schakelen maar het lijkt me dat er toch een andere manier moet zijn.
Alvast bedankt voor jullie reactie.