Geluid in verschillende fragmenten stoort enorm na montage

lovelybird schreef op 06.01.2013 om 15:47 uur

Wanhoop: ik heb een tijdlang gemonteerd, tijdens monteren ging alles prima. Beeld goed, geluid goed en alle effecten...het leek vlekkeloos. Tot ik het resultaat nog eens ging bekijken. Bij verschillende fragmenten stoort het geluid ineens enorm (muziek, stemmen etc niet meer te verstaan). Het klinkt of het blijft hangen en een enorm gezoem en gekraak erbij. Dit onstond (denk ik, kan het niet goed achterhalen), nadat ik een backup had gemaakt op mijn andere harde schijf.

Ik heb een nieuwe laptop: I7, windows 8, 16 gb geheugen, Geforce GT630 2GB videokaart, dus daar kan het iig niet aan liggen. Twee harde schijven erin: ieder 1 TB groot. Ik gebruik Magix MX plus 2013, speciale editie... 

Ik hoop dat iemand een antwoord heeft, het betreft hier de bruiloft van een collega, waarbij ik eerder al een groot stuk opnieuw heb moeten doen ivm gecrashte harddisk...

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 06.01.2013 om 16:55 uur

Beste,

Heb je het progamma QUICKTIME vanaf de installatie DVD van VDL2013 geinstalleerd? MOV bestanden hebben dit programma nodig. Je kan het gratis downloaden vanaf: http://quicktime.nl.softonic.com/

Het kan zijn omdat je windows 8 op je computer heeft staan dat je de laatste versie moet installeren.

succes

Rob

lovelybird schreef op 06.01.2013 om 17:23 uur

Bedankt voor je tip Rob. Maar het heeft niet mogen baten. Ik heb quicktime geïnstalleerd, maar het euvel blijft. Wat me opvalt is dat er in de map een bestandje is aangemaakt (en dat gebeurt steeds nadat ik het verwijderd heb en nadat ik opnieuw Magix gebruikt heb. Het bestandje bedraagt 3 kb en het draagt de naam MVI_9104_mov en het type = "MAGIX Klanken". De andere, soortgeljke MOV-bestanden hebben niet zo'n bestandje aangemaakt... 

Voormalige gebruiker schreef op 06.01.2013 om 18:31 uur

Hallo,

Ik heb dit gevonden op het internet. http://www.bigasoft.com/articles/how-to-convert-mvi-video-with-mvi-converter.html

Misschien heb je er wat aan.

Succes,

Rob

magixagent schreef op 06.01.2013 om 18:40 uur

Ik werk zelf niet met Win 8 maar heeft u wel alle upload van MAGIX binnen gehaald, zij blijven er voor zorgen dat alles met Win 8 goed werkt
succes met het mooi MAGIX product.