Geluid in preview is goed, maar piept na productie

CarelBraak schreef op 28.03.2010 om 14:54 uur
Ik werk in een groot project met meerdere sporen. In de preview is er geen probleem, maar zodra ik een versie produceer (in allerlei formaten!) zit er in de geproduceerde versie een zeer vervelend gepiep. Het treedt vooral op bij overlap van stukjes film. Spoor 1 heeft bv de belangrijkste beelden, op spoor 3 zet ik stukje andere film (zonder geluid!). Normaal gaat dat prima, maar nu zit er bij die fragmenten dus onuitstaanbaar gepiep en gekraak, waarmee de film onbruikbaar wordt.

Merkwaardig is dat ik in dit project al wel eerder probleemloos producties heb kunnen maken.

Als ik dit gepiep er niet uit krijg, dan overweeg ik een ander pakket te gaan gebruiken, want dit heeft me al twee dagen zoeken gekost.
Heeft iemand het antwoord?

Reacties

IenH schreef op 27.04.2010 om 23:03 uur
 Ik krijg geen piep maar een brom in de overgangen... had ik trouwens bij 15 ook al.... En ik had nu ook bij het derde geluidsspoor ineens behoorlijke vervorming

Iemand enig idee waar dit mee te maken kan hebben of beter nog, hoe dit op te lossen is?
TheMamaartje schreef op 08.07.2010 om 15:11 uur
Helaas Carel Braak, weer geen oplossing, maar wel een medestander:
Ik heb een soortgelijk probleem; alles in Magix klinkt prima.
Na export als MP3 zit er vervorming in, en ook nog eens op een moment dat er geen sporen bij of afgaan.... rara hoe ken dit noa?

Vre-se-lijk irritant.


IenH schreef op 11.11.2010 om 18:53 uur

ja... dat klinkt als iets waar wij ook last van hebben.

 

Het zou kunnen betekenen dat magix eigenlijk niet met je geluidsspoor kan omgaan. 

 

Wij hebben MP4 bestanden uit een JVC. En tot op heden moet ik het geluid converteren naar WAV bestanden, anders krijg ik, na branden, knerpende geluiden bij de overgangen.... 

 

Probeer dat maar eens, dan is je probleem waarschijnlijk opgelost.

IenH schreef op 11.11.2010 om 18:55 uur


 Ik krijg geen piep maar een brom in de overgangen... had ik trouwens bij 15 ook al.... En ik had nu ook bij het derde geluidsspoor ineens behoorlijke vervorming

Iemand enig idee waar dit mee te maken kan hebben of beter nog, hoe dit op te lossen is?
 
Hebben we ook gehad. Volgens mij had ie er toen last van omdat een beeldspoor op hetzelfde spoor als geluid stond