Geluid en Video niet synchroon

rob-overbeek schreef op 30.04.2018 om 09:01 uur

Heb een eerder probleem gevonden uit 2016 dat wat lijkt op dat van mij maar oplossing nog niet gevonden. Heb een video project met die hoofdstukjes gebrand op een BluRay. Op de PC werkte het prima, beeld en geluid waren correct. Na het branden op de Blu Ray blijkt deze bij twee hoofdstukken aan het eind het geluid voor het beeld af te spelen. Inmiddels drie schijfjes aan verspeeld want dacht dat het aan het branden lag (ook een gewone DVD nog maar geprobeerd -> zelfde probleem). Hoe kan dit en wat er aan te doen?

Eerder gisteren gepost maar dat ging denk ik niet goed (anders: twee keer is eens zo dik)

Reacties

mi-bo schreef op 30.04.2018 om 11:13 uur

Rob.

Uw oproep gelezen.

Wilt U eerdere oproep zlf verwijderen, wat dit gaat over 2016.

Zelf werk ik niet met Blue-Ray,maar de rest van Uw oproep vind ik vreemd ( ook met branden van dvd een probleem).

Werkt U wel met de laatste download update.versie 17.0.2.171

Op het Forum is wel eens omschreven eerst een ISO files maken, en vandaar uit branden,misschien een optie voor U.

Uw probleem herken ik namelijk niet,gezien het MAGIX product juist bekend is van een goed eindresultaat.

een andere optie, gezien het bestand al compleet is, ga naar bestand, exporteren dan video als magix video, nu wordt er een mxv van gemaakt en alle evt fouten worden mee gemixt, daarna kan bestand op de tijdlijn worden gezet, en een dvd gebrand , vermoedelijk zal het resultaat dan wel goed zijn

Groeten

Michael

i.v.m aanvulling een wijziging aangebracht

rob-overbeek schreef op 30.04.2018 om 11:37 uur

Bedankt, ga dit zeker eens proberen. Vind het wel een gek probleem want nooit eerder gehad en toch al heel wat filmpjes gemaakt (o.a. van onze vakanties) en dat ging steeds prima. Heb nagekeken en de laatste versie is geïnstalleerd. Zat me net nog wel te bedenken dat bij de upgrade de CODEC mogelijk veranderd is qua instelling. Die stond op standaard en dat moet denk ik MAINConcept zijn ook voor export MPEG-2 of zou dat alleen bij export MPEG-4 zijn? (bij instellingen programma in te stellen)

Groeten

Rob

mi-bo schreef op 30.04.2018 om 13:10 uur

Rob,

het is mogelijk dat de instellingen op MAINconcept stond en met de laatste download update terug is gezet naar standaard.

Dit antwoord moet ik U schuldig blijven of dit gebeurt ( bij mij staat het ook op standaard 0

Groeten

Michael

Bol schreef op 30.04.2018 om 14:36 uur

Hallo Rob,

Tijdens het updaten van één VDL versie wordt de favoriete codec voor im- en export van Mpeg- 2 of 4 niet terug gezet op "standaard", als deze al op het Mainconcept staat / stond. Als u VDL terugzet, via bestand / instellingen / programma instellingen terugzetten op de standaardwaarden, dan wel.

U heeft nog niet aangegeven, welke VDL versie u op uw PC geïnstalleerd heeft staan, is dit VDL 2016 of VDL (standaard - plus - Premium) versie 17.0.2.171.

Als u een NVidia videokaart heeft, dat kunt u gebruik maken van het Maiconcept, omdat dan zowel de import als export van MPeg4 sneller verloopt, dit heeft geen invloed op uw foutmelding. Het zou wel eens een encoder instellingsfout kunnen zijn.

1. klik op "Encoder-instellingen"
  2. klik nu op "Reset"
  3. zet een vinkje bij "Videodeffecten op GPU berekenen", hierdoor wordt de CPU ontlast

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 30.04.2018, 14:41, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

rob-overbeek schreef op 30.04.2018 om 20:39 uur

Bedankt tot zover. Moet eens uit gaan zoeken wat nu de beste oplossing is. Mijn versie is overigens die van 170-0.2.171 is dus de laatste. Het vinkje staat al bij Video effecten op GPU berekenen aangevinkt. Zag alleen dat er bij de codec H.264 aangevinkt was (bij mij standaard MPEG2). Daar ga ik nu mijn disk maar eens mee branden. Blijft een gekke zaak want zoals gezegd ging het voorheen steeds goed.

Groeten

Rob Overbeek