geluid en beeld niet synchroon in MP4 bestand

acompagne schreef op 16.07.2012 om 23:15 uur

Ik kan een mp4 filmpje van mijn smartphone Samsung SII vanuit de mediapool of via Import op de tijdlijn krijgen (VDL17Plus). Volgens eigenschappen is frame rate 27 (ander gelijkwaardig filmpje 29, heel raar). Bij op de tijdlijn plaatsen meldt Magix dat de frame rate 15 of 13,85 is. Hoezo? Of ik Magix nou wel of niet laat aanpassen in het pop-up menu dat volgt bij op de tijdlijn plaatsen, het geluid en beeld lopen niet synchroon (slow motion beeld). Ook aanpassen frame rate bij filmeigenschappen bij Bestand geeft geen oplossing. In windows media player speelt filmpje zonder haperen en synchroon af. Mijn PC is krachtig genoeg. W7 64 bit.

Wat gaat er fout of wat doe ik fout?

Windows MoviMaker heeft er ook iets last van, maar niet zo storend.

Reacties

acompagne schreef op 17.07.2012 om 23:20 uur

Ik heb nog geen oplossing gevonden, maar wel een tussenoplossing. Als ik met Freemake Video Converter (mooi progje! ) de mp4 converteer naar een avi bestand, dan werkt VDL prima.
Mijns inziens moet het aan VDL17Plus liggen. Ik heb gecontroleerd voor updates, maar die waren er niet. Iemand een idee?

betty-blik schreef op 23.04.2017 om 10:40 uur

Ik kan een mp4 filmpje van mijn smartphone Samsung SII vanuit de mediapool of via Import op de tijdlijn krijgen (VDL17Plus). Volgens eigenschappen is frame rate 27 (ander gelijkwaardig filmpje 29, heel raar). Bij op de tijdlijn plaatsen meldt Magix dat de frame rate 15 of 13,85 is. Hoezo? Of ik Magix nou wel of niet laat aanpassen in het pop-up menu dat volgt bij op de tijdlijn plaatsen, het geluid en beeld lopen niet synchroon (slow motion beeld). Ook aanpassen frame rate bij filmeigenschappen bij Bestand geeft geen oplossing. In windows media player speelt filmpje zonder haperen en synchroon af. Mijn PC is krachtig genoeg. W7 64 bit.

Wat gaat er fout of wat doe ik fout?

Windows MoviMaker heeft er ook iets last van, maar niet zo storend.

betty-blik schreef op 23.04.2017 om 10:41 uur

Ik heb nog geen oplossing gevonden, maar wel een tussenoplossing. Als ik met Freemake Video Converter (mooi progje! [[:]]) de mp4 converteer naar een avi bestand, dan werkt VDL prima.
Mijns inziens moet het aan VDL17Plus liggen. Ik heb gecontroleerd voor updates, maar die waren er niet. Iemand een idee?

betty-blik schreef op 23.04.2017 om 10:44 uur

ik heb uw advies opgevolgd zelfs een betaalde versie van freemake maar als ik mijn filmpje converteer krijg ik maar een heel klein stukje op de tijdlijn van vdl te zien terwijl met Windows Media Player de film normaal is te zien

acompagne schreef op 23.04.2017 om 21:01 uur

Poeh, na bijna 5 jaar een reactie. Dat verklaart het succes van dit forum wel....
Heb al een jaar of 2, 3 niets meer met VdL gedaan. Ben 'het Fingerspitzengefühl' dus wel kwijt.
Wat ik ook met andere programma's heb geleerd is dat files rechtstreeks van een ander apparaat importeren, of niet lukt, of fouten oplevert. De remedie daarvoor is eerst de files op je harde schijf van je systeem plaatsen en vanaf daar importeren in VdL.
Omdat ik ondertussen ook een andere PC met W10 heb, heb ik het progje Freemake Video Converter niet meer. Betalen voor een dergelijk programma is alleen zinvol als je zeer specifieke taken wil uitvoeren.

Anders een nieuwe vraag stellen op dit of ander 'videoforum'?

Kees-Haremaker schreef op 04.07.2017 om 08:55 uur

Hallo acompagne, eerst een geluid synchroon zetten op een tijdlijn kan je in VDL2017 doen door de sneltoets ALT O te gebruiken dan kan je de audio naar voren of naar achteren verschuiven .
Over de verschillende fps als je in de instellingen hebt gekozen voor PAL dan zal je alleen 50fps of 25fps kunnen gebruiken, dit heeft te maken met de lichtnetfrequentie die in Europa gebruikt wordt n.l. 50Hz, vandaar dat je of 50fps of 25 fps kunt gebruiken. Dit is belangrijk als je je film op een TV wilt bekijken.
In Amerika Canada & Japan is de lichtnetfrequentie 60 Hz vandaar dat filmpjes uit een Japanse doos altijd een fps heeft dat niet synchroon loopt met onze netfrequentie
Gr. Kees