geluid en beeld niet synchroon

Clemy schreef op 07.05.2012 om 19:37 uur

Hallo,

Ik heb dit topic al eerder gezien maar nog geen bevredigend antwoord gelezen. Dit is het probleem. Als ik de cursor voor de 1e scene plaats en afspeel, dan loopt alles synchroon. Zodra ik de cursor middenin een scene zet, om bijvoorbeeld te knippen, of alleen maar vanaf daar af te spelen, gaat het helemaal mis. Ik ben in paniek want moet een film gaan editen. Mijn camera (harde schijf, sony DCR-SR15) wordt niet door Magix herkend dus ik moet via het programma van de camera de film laden. Ik heb dit nooit eerder gehad maar mijn oude camera (die hij wel herkende) is kapot en dus moest ik aan een nieuwe.... Help please!!! PS) Ik heb Vista.

Reacties

martijnbellaard schreef op 10.05.2012 om 21:47 uur

Hoi Clemy

Begrijp ik het goed dat je de film Direct vanaf je Camara wil bewerken? Dit is een camara met Harddisk er in? Dan neem ik aan dat je firewire of USB kabel er bij heb. Mijn advies zou zijn om de film eerst naar de harddisk van je computer copieren voordat he begint met te bewerken.

Daarnaast zie ik dit soort problemen meestal als je computer niet krachtig genoeg is. Wat voor PC  heb je?

GerardR schreef op 12.05.2012 om 21:09 uur

Het advies om de bestanden eerst vanaf de camera te laden op de harde schijf is juist. Er blijkt volgens de specificaties een USB-aansluiting op te zitten, dus ik denk dat je met de Windows Verkenner de bestanden kunt kopiëren. 

Het verschijnsel dat het geluid niet synchroon loopt met het beeld als je midden in een scene iets afspeelt komt me bekend voor. Bij mij gaf dit geen probleem, want als je alles afmixt is alles OK. En als je een scene inkort en je speelt die vanaf het begin in de preview af, dan klopt alles toch weer.