Gelijke benaming scenes Magix bij gebruik meer SD-kaarten.

quax schreef op 08.12.2009 om 12:48 uur
Ik werk met VDL16 Premium in HD 1920 x 1080.  Zelfs met mijn dual Core 2.66 gaat het allemaal perfect inmiddels.
Nog één probleem : Ik kom thuis van vakantie met 3 volgeschoten SD-kaarten. Ik haal die kaarten binnen in de Mediapool en zet de eerste kaart vanuit de mediapool naar de tijdlijn. Alle scenes worden keurig "gemixdowned" (nachtwerk !)en komen als MPG4 bestanden op de tijdlijn te staan en zijn daar probleemloos (wel previewvenster op lagere kwaliteit gezet, anders schokt de zaak bij het leven !) te bewerken.

Nu mijn probleem : ik haal ook de scenes van het tweede kaartje uit de mediapool naar de tijdlijn, althans dat dènk ik. Maar nee, Magix heeft de scenes van het tweede kaartje exact dezelfde namen gegeven als aan het eerste kaartje (Film 00001, Film 00002 etc,) en brengt daardoor de scenes van het eerste kaartje nogmaals naar de tijdlijn en laat de scenes van het tweede kaartje rustig staan.    Als ik de namen van de scenes van het tweede kaartje handmatig stuk voor stuk verander naar Film 20001, Film 20002 etc, gaat alles goed maar met zo'n 300 scenes per kaart is dat wel een heidens karwei !
Weet iemand een truc om de namen van het tweede kaartje te laten verschillen van het eerste kaartje zonder in monnikenwerk te vervallen ?
Bij voorbaat mijn dank

Reacties

RiViS schreef op 08.12.2009 om 20:45 uur
Hallo Quax,
Op gevaar af dat ik de plank volledig mis sla (ik heb zelf geen ervaring met deze kaartjes): Zou het helpen als je de files van de 3 SD kaarten op 3 verschillende (sub)directories zet, uiteraard alvorens ze naar de tijdlijn te halen? Op de tijdlijn wordt dan volgens mij naar verschillende bronnen verwezen.

groet,
Rijk
mi-bo schreef op 08.12.2009 om 21:10 uur
Beste als u de eerste kaart heb ingelezen, klik dan op de film blik nieuw project maken. dan de tweede kaart er in en zo ook de derde.
u kunt ook opslaan als, een naam geven en de tweede sd kaart importeren, ook opslaan als en zode derde, na dien kunt u alledrie de projecten acher elkaar zetten, succes.
RiViS schreef op 11.12.2009 om 11:04 uur
Hallo Quax,
Fijn dat je het zo hebt kunnen oplossen en bedankt dat je je methode hier hebt gepubliceerd, dan hebben anderen er hopelijk ook wat aan!

groet,
Rijk