geheugentoewijzing mislukt, PC geblokkeerd

griffon17 schreef op 30.11.2009 om 09:56 uur
Video Deluxe 15. Ik was aan een project bezig toen ik plots volgende melding kreeg :"Verzoek om geheugentoewijzing mislukt. Misschien is er geen geheugen beschikbaar, of is er een interne fout opgetreden.

Telkens ik dit venstertje wegklikte (via OK of kruisje) kwam er onmiddellijk een nieuw zelfde venstertje. Het programma zat vast en al wat ik kon doen was de PC afzetten en opnieuw starten. Gevolg : toen ik het project weer opendeed was 90 procent van de data weg. Gelukkig heb ik het gros van mijn werk kunnen recoveren via de MV_ back up file.

Ik werk op een ACER laptop van 4G / 400G met NVIDIA GeForce 9400M.

Het betreffende project WAS 2.2 MB.

De film begon met de intro van "20 Century Fox" gedownload van Youtube" en bewerkt met blender hetgeen resulteerde in een take van 24 Sec en 600 frames. Deze toevoeging veroorzaakte een verhoging van 1.8 MB in de file. Ik vermoed dat de oorzaak hier ergens ligt.

Kan iemand mij AUB hierover meer info geven en eventueel een oplossing?


Met dank

Reacties

SHADOW schreef op 02.12.2009 om 15:22 uur
Hoi
Ik heb dezelfde fout. Ik ben bezig met videobewerking van .mov files. Vanaf 12 minuten samengestelde film begin ik deze fout te krijgen. Ik heb al veel geprobeerd om het probleem te verhelpen. Zo heb ik onder de managertools enkele programma's tijdelijk uitgezet om meer geheugen en rekentijd tot m'n beschikking te hebben (stoppen van o.a. virusscanner ect). Ook heb ik dit op 2 pc's geprobeerd (met quad- en dual processor en 2 en 4 GB geheugen) . Conclusie: volgens mij wordt er of in de codec (sleutel die er voor zorgt dat de videos gelezen kunnen worden) of in geheugengebruik (vista of magix) zaken gedaan die niet mogen. Ik heb Magix gevraag hier naar te kijken.  Ik bemerk dat het probleem optreedt als de videodeluxe bestanden een grootte krijgen van ongeveer 3500 kb. Dit zou duiden op verkeerd geheugengebruik.
Magix zou er naar kijken. Afwachten dus.