geen verbinding met geselecteerd apparaat

aaltje schreef op 30.01.2009 om 16:50 uur

Ik gebruik videodeluxe 15 plus.
Heb eerst opnamen binnengehaald van Sony digitaal8 camera zonder problemen. Ik wil nu opnamen van een andere, Sony HD, camera binnenhalen, maar krijg stedds de melding: er kan geen verbinding worden gemaakt met het geselecteerde apparaat. Heb bij instellingen de resolutie veranderd maar dat helpt niet. Windows ziet de camera wel.
De HDcamera gebruikt dv tape, dus geen sdkaart of harde schijf. 

Reacties

mi-bo schreef op 31.01.2009 om 12:45 uur
Als u de camera heeft aangesloten op de PC, met fire-wire kabel, en u zet de camera aan hoort u eerst een toontje van de camera daarna op uw PC van Windows, dan gaat er een scherm open en geeft U aan dat u met vdl 15 gaat werken, klik deze optie aan en het gaat lukken, succes.
humf schreef op 08.07.2009 om 17:59 uur
hoi aaltje,

Dat er een en ander niet klopt bij vdl-15 plus is mij meer dan bekent. Er is op de site (onder support) een download optie. Hier vind je een patch waarmee je probleem opgelost zou kunnen zijn. LET OP! Ik ben er inmiddels zelf achter dat ze ook weer problemen geeft (zie humf). Ik begin mij ernstig af te vragen of ik mijn geld wel goed besteed heb?

hoe dan ook succes!
doorenspleet schreef op 20.07.2009 om 20:04 uur
 Ik had recent hetzelfde probleem met een mijn sony HDR-SR11, dus met harde schijf: kopieren naar pc via sony software, daarna importeren van de bestanden in vdl bleek de oplossing.