Geen stuurprogramma voor analoge camcorder (RUV)

Bloemetje schreef op 09.03.2010 om 17:50 uur
Het programma Red uw video's kon probleemloos geïnstalleerd worden (ik heb Windows 7 premium).  Op de computer Magix Film op DVD 8 gestart. Daarna de cinchkabel aan de ene kant in de analoge camcorder (Sony CCD-TR501e), aan de andere kant de cinchkabel die bij het pakket zat aangesloten. Die cinchkabel in de USB-video-omzetter geplugd en die direct in de USB-aansluiting in computer gedaan. So far so good. De camcorder aangedaan en op 'player' gezet.  

  Wat een teleurstelling toen ik de melding kreeg: geen stuurprogramma voor dit apparaat gevonden. Waarom werkt het niet? RUV is toch juist ook voor video8 bedoeld? Voor analoge apparaten waarvoor geen drivers bestaan? Ik heb juist dit programma gekocht omdat er bij deze analoge camcorder geen software is (dat had je toen nog niet). De enige mogelijkheid om 'm ergens op aan te sluiten is via de cinchkabel. 

Ik hoop dat hier een oplossing voor is, anders heb ik voor niets € 50 uitgegeven.

Als u mij antwoord geeft, wilt u dan dit e-mailadres gebruiken:
margrieta.van.dijk@gmail.com

Bedankt alvast!

Reacties

RiViS schreef op 09.03.2010 om 18:44 uur
Hallo Margrieta,

Het kan zijn dat er een verouderd stuurprogramma is meegeleverd, zie deze link waarin ook weer een link staat om het nieuwe stuurprogramma te downloaden:
http://www.magix.com/nl/red-uw-videos/detail/

groet,
Rijk
RiViS schreef op 10.03.2010 om 18:36 uur
Hallo Margriet,

N.a.v. je aanvulling: Helaas kan ik je niet verder helpen, maar er zijn op dit forum enkele zeer ervaren rotten, hopelijk leest één van hen dit en helpt je uit de brand.

groet,
Rijk
Bloemetje schreef op 10.03.2010 om 21:18 uur
Ik heb inmiddels het Magix FOD8 op een andere, oudere computer gezet (Windows XP home), de driver voor versie 2.0 van de Magix website gedownload en de videocamera aangesloten. Op deze computer werkt het wel! Ik kan de video8-bandjes afspelen en de beelden zien. Ik heb nog niet geprobeerd ze op te nemen op de harde schijf want deze computer heeft nog maar beperkt ruimte (86 MB, dat is niet veel).

Nu lijkt het mij de beste oplossing om de twee drivers die ik gedownload heb op de nieuwe computer, eerst te verwijderen en de juiste driver voor 2.0 daarna opnieuw te installeren. Of ligt het probleem bij Windows 7? Hoe kan ik de drivers verwijderen? Via apparaatbeheer?

Groetjes, Margriet