geen preview bij opnemen van dv-camera.

Reinie schreef op 21.12.2008 om 18:05 uur
Ik heb sinds kort Video de Luxe 2008 en dat bevalt prima behalve dat ik geen previeuw heb als ik opneem van mijn dv-camera. De verbinding is goed, de besturing vanaf de computer gaat prima en de scene komt ook binnen. Maar directe preview in dat scherm krijg ik niet het beeld blijft zwart. Vanwege de beruchte mxavireader.dll access violation error heb ik de avi-importfilters uitgezet in de instellingen-programma-weergaveopties. Ook voor dat uitzetten had ik geen preview in het opnemen van dv-camera scherm. Wat kan ik nog doen want ik ervaar dit tocht wel als een handicap.

Reacties

mi-bo schreef op 22.12.2008 om 08:47 uur
Beste,
een optie nogmaals vdl 2008 installeren( op een aparte schijf en deze ook alleen voor vdl gebruiken) en de mpeg2 en dolby surround via help extra functie activeren(gratis)misschien dat het dan wel werkt, buiten het feit omdat er zwaardere andere video bewerkingprogramma's mee draaien,
KlikenKijk schreef op 26.12.2008 om 15:44 uur
Het zal wel niet zo zijn in uw geval maar ik meld het toch maar. Maar in het opname dialoog venster kun je de preview aan- of uitzetten met een vinkje bij Stap 3. Ik heb zelf ook vaker sommige simpele dingen over het hoofd gezien. Groeten
humf schreef op 08.07.2009 om 18:08 uur
Mogelijk kunt u helemaal niets doen, anders dan wachten tot magix zich wat professioneler gaat opstellen. Ik heb zelf jaren met adobe gewerkt maar nooit dit soort (ben even langs wat vragen gegaan) problemen gehad. Uw probleem is ook het mijne (en nog veel meer) Let op! we praten hier wel over een award winning programma dat blijkbaar (ook op de site gevonden) in z'n nieuwe release, naar mijn bescheiden mening, erg slordig is geweest.

Hoe dan ook succes!