geen overgangen

skabout schreef op 19.07.2018 om 12:45 uur

Hallo, ik heb weer een probleem. Gebruik Magix Video de Luxe 17. Gebruik Windows 10.

Wil er net "willekeurige overgangen" onder zetten, maar alle foto's en films hebben een "harde las" overgang. Als ik probeer om er een handmatige overgang in te zetten, blijf ik "harde las" overgangen.

De laatste tijd heb ik steeds meer problemen met dit programma. Heb het al jaren, bijna nooit problemen mee gehad.

Wie kan mij helpen?

Reacties

mi-bo schreef op 19.07.2018 om 14:24 uur

Saskia.

De boosdoener is de laatste grote download update van Windows 10.

Misschien een optie als geregistreerde MAGIX gebruiker om er over na te denken om MAGIX vdl 2018 Plus te kopen.

Dan zijn gegarandeerd alle ptoblemen in 1 keer opgelost, en kunt U verder zonder zorgen verder gaan met Uw mooie hobby films bewerken

Mvg

Michael

skabout schreef op 19.07.2018 om 14:33 uur

Dank je wel. wacht nog even af of er andere oplossingen zijn voordat ik geld ga uitgeven.

Bol schreef op 19.07.2018 om 14:48 uur

Hallo @skabout

Ik begrijp het, dat u niet zit te wachten, omdat er nu iets fout is gegaan VDL17 de rug toe te keren.

1. Sinds wanneer heeft u dit probleem? Is dit nadat Windows 10 versie 1803 op 30 april heeft uitgerold.
  2. Heeft u de DVD of de Download versie op uw PC staan?

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

skabout schreef op 19.07.2018 om 15:02 uur

Hoi Rob dit probleem heb ik al eerder gehad maar dan waren het enkele overgangen die ik wilde veranderen en die niet pakte. Het probleem met alle overgangen heb ik voor het eerst.

En ik heb ooit de Dvd van Magic op mijn op laptop gezet.

Bol schreef op 19.07.2018 om 15:25 uur

Heb je de DVD nog? Als je deze nog hebt, leg de DVD VLD 17 in de lade, kies dan voor herstel.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

skabout schreef op 19.07.2018 om 15:28 uur

Oké ga het proberen bedankt

Bol schreef op 19.07.2018 om 15:31 uur

Ik zie, dat je een gelijksoortig probleem ook al eens in september 2014 hebt gehad. https://www.magix.info/nl/forum/overgangen-wijzigen--1106820/ Hoe heb je het toen opgelost?

PC -1-

PC -2-

skabout schreef op 19.07.2018 om 16:57 uur

Ik heb het maar zo gelaten. Bij volgende keer was er niets mee aan de hand. Toen deden de overgangen het goed. Maar wat ik nu heb nog nooit mee gemaakt.

Bol schreef op 19.07.2018 om 17:34 uur

@skabout

Het kan ook nog zijn je MVP bestand corrupt is. Heb je het al geprobeerd met een nieuw project? Wat is dan het resultaat? Ik denk nu hardop.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 19.07.2018, 17:38, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

skabout schreef op 19.07.2018 om 17:39 uur

Hoi heb het nu even helemaal gehad. Heb op apps ed op Magic geklikt om te verwijderen en dan krijg je optie herstellen. Heb ik gedaan. Daarna gekeken of de overgangen het wel deden. Nee dus bleef harde las. Heb toen magix helemaal verwijderd van laptop een met dvd ervan weet proberen te installeren. Krijg ik bijna aan het einde daarvan mededeling: installatie is voortijdig afgesloten door een fout. Foutcode 1603. Nou kan ik dus helemaal niets meer doen. Kan mij film die gelukkig wel is opgeslagen op laptop niet meer openen info magix omgaat ik het programma niet meer op laptop krijg . HELP

Bol schreef op 19.07.2018 om 19:10 uur

Hallo @skabout,

Volgens is er veel meer aan de hand met uw VDL 17 installatie. Ik kan hier vandaan niet beoordelen hoeveel computerkennis u bezit. zie: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/834484/you-receive-an-error-1603-a-fatal-error-occurred-during-installation-e

Ik zou fysiek achter u PC moeten zitten, om uw probleem op te lossen, maar heeft u niemand in uw omgeving, die u kan helpen om uw probleem op te lossen.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

skabout schreef op 19.07.2018 om 19:41 uur

Hoi Rob je bent een redder in nood. Bleek nog Magix speedburn op te staan. Kon magix nu. wel weer op laptop installeren. Maar helaas nog steeds harder las overgangen. Als ik nu bij apps en onderdelen op magix klik kan ik alleen nog verwijderen . Durf niet meer verder te gaan omdat ik denk dat ook alles er weer af haal

skabout schreef op 19.07.2018 om 19:46 uur

Hoi Rob heb even nieuw project gemaakt met wat foto's en filmpje en drie keer raden: daar doen de overgangen het wel goed. Hoe komt het dan dat in mijn andere project het niet doen? Sta echt voor een raadsel.

Bol schreef op 19.07.2018 om 19:53 uur

Hallo ​​​​​​@skabout,

Oké, dan heb ik wel een vermoeden wat er aan de hand kan zijn. Heeft u voor elk project een apparte map met gegevens aangemaakt?

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 19.07.2018, 19:54, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

skabout schreef op 19.07.2018 om 20:59 uur

Hoe bedoel je Rob?

Bol schreef op 19.07.2018 om 21:06 uur

Of dat de gebruikte foto's en filmjes in één map samen zijn opgeslagen, die u gebruikt heeft in een project.

Laatst gewijzigd door Bol op 19.07.2018, 21:07, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

skabout schreef op 19.07.2018 om 21:56 uur

nee de foto's staan in een map en de films in een map. Ben net met muziek toevoegen bezig, is dit de 2e keer dat Magix zichzelf sluit, dus ben alles van muziek weer kwijt. Ik word hier helemaal gek van. Grrrrrrr

Bol schreef op 19.07.2018 om 22:25 uur

Hallo @skabout,

Ik zou u graag verder willen helpen, maar helaas heb ik VDL17 niet meer.

Dit is wat ik nog wel weet: "Als het goed is, wordt er om de 10 min. een back-up gemaakt. Start VDL17 op. Ga naar bestand / back-up-project laden en kies dan het juiste project en sla het onder een andere naam op".

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 20.07.2018 om 09:45 uur

Saskia.

Ik heb wel de 3 uitgaven van vdl 17 op mijn Pc staan, die werken perfect onder Windows 7.

Vandaar al mijn optie geschreven op 19.07.2018 om 14:24 uur.

Misschien een optie als geregistreerde MAGIX gebruiker om er over na te denken om MAGIX vdl 2018 Plus update te kopen.

Ik wens U verder veel succes met de juiste beslissing

Mvg

Michael

Bol schreef op 20.07.2018 om 10:07 uur

Hallo @skabout,

Voor zover ik het nu kan beoordelen, werkt in VDL 17 de overgangen weer. Dus het probleem waarover het ging is uiteindelijk opgelost. Het probleem had dus niets te maken met de grote update van Windows 10 (30 april).

Persoonlijk denk ik, als u het VDL 17 nog één keertje deinstalleer en uw PC opschoont met bv. CCleaner https://filehippo.com/download_ccleaner en daarna VDL 17 weer installeert, zal vermoedelijk alles weer gaan functioneren als voorheen.

Let op!! Als u upgrade van VDL 17 naar VDL 2018 plus, zal waarschijnlijk uw gemaakte projecten van VDL 17 niet goed inladen of opstarten. Rede hiervan is, dat VDL17 een 32bits en VDL 2018 een 64bits programma is.

Groet,

Rob

PS. Dit is een forum voor en door gebruikers. Dit staat los van Magix Support.

Laatst gewijzigd door Bol op 20.07.2018, 10:51, in totaal 3 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

skabout schreef op 20.07.2018 om 20:45 uur

Hoi Rob, nee hoor het probleem is niet opgelost, heb mijn film maar gemaakt met harde las overgangen.

Het rare is dat van alle foto's en filmpjes er misschien 3 wel een andere overgang had.

Maar dank je wel voor alle hulp.

Bol schreef op 20.07.2018 om 21:47 uur

@skabout,

Wat je nog zou kunnen proberen is het volgende:

1. ga naar je projectmap waar je de foto's en clips in heb staan.
  2. verwijder al de hulpbestanden die eindigen op naam.HDP en naam.HO
  3. Deze hulpbestanden worden automatisch weer aangemaakt, wanneer je het bijbehorende projectbestand opent via VDL 17

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 20.07.2018, 22:15, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 20.07.2018 om 22:06 uur

@skabout

Ik heb mijn andere PC uit het stof gehaald en opgestart en daar heb ik nog VDL MX opstaan. Dit de opvolger van VDL 17. Dat VDL 17 steeds opstart kan komen door een corrupte videodeluxe.ini bestand.

Aan de hand van VDL MX, probeer ik je uit te leggen, hoe je het Videodeluxe.ini bestand zou kunnen verwijderen:

1. ga naar: C:\gebruikers\gebruikersnaam\AppData\Roaming\MAGIX\Video_deluxe_17??\Videodeluxe.ini
  2. verwijder het bestand videodeluxe.ini (Uit ervaring weet ik, dat tijdens een herinstallatie e.d. niet alle persoonlijke instellingen verwijderd worden).
  3. Videodeluxe.in wordt automatisch weer aangemaakt bij het opstarten van VDL 17
  4. de map AppData is een verborgen map, die je zichtbaar kan maken door een vinkje te zetten bij verborgen Items. (Haal het vinkje weer weg na het verwijderen van het INI bestand)

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 20.07.2018, 22:09, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-