geen ingangssignaal??

Willem-vanBaren schreef op 08.06.2021 om 17:09 uur

heb enige tijd met tevredenheid Audio Cleaning Lab gebruikt, waarbij de de Audio Input instelling (via instellingen binnen Audio Cleaning Lab) stond op: Lijn 2-Magix Phono PreAmp). Het programma een poos niet gebruikt en na weer in gebruik name krijg ik geen ingangssignaal meer; zie dus de geluidsnivo meters (bij Import Vinyl) onbewegelijk op nul staan.

Overigens als ik een muziekbestand binnen Audio Cleaning Lab open (via Import en Files) blijven de geluidsnivo meters ook op nul staan.

Wat moet ik doen om het programma weer zijn werk te laten doen?

mvg Wil

Reacties

mi-bo schreef op 08.06.2021 om 17:51 uur

@Willem-vanBaren

Beste Wil.

Niet wetend of er een batterij in de omzetter zit,misschien is die leeg.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Willem-vanBaren schreef op 09.06.2021 om 10:29 uur

Volgens mij zit er in mijn voorversterker geen batterij (en haalt hij zijn voeding uit de aansluiting met mijn computer). Heb er vooralsnog van afgezien om de voorversterker los te schroeven. Mvg Wil

mi-bo schreef op 09.06.2021 om 11:11 uur

@Willem-vanBaren

Beste Wil,

Dank voor Uw Feedback. er zijn namelijk 2 verschillende versies uitgebracht.

met batterij

en

zonder batterij.

Heeft de platenspeler zelf geen USB uitgang, want dit is direct aan te sluiten op de Pc en kan direct in MACL worden geïmporteerd.

Het kan zijn dat met een update van WIndows de parameters zijn veranderd toets de ( P) toets in en kijk of het daar nog goed staat.

als U op setting klikt gaat dit scherm open en dan audio input, misschien is het daar veranderd

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Willem-vanBaren schreef op 11.06.2021 om 16:46 uur

Toen het allemaal nog goed liep (bij het opnemen van Vinyl), stond de instelling op het Magix scherm, zoals hierboven getoond als volgt: Audio Input: Lijn (2-Magix Phono PreAmp (PA-OO
Nu heb ik op het Magix scherm de keuze uit:
1) Microfoon (2- Magix Phono PreAm , 2) Lijningang (Real High Defini, 3) Lijn (2-Magix Phono Pre Am

Ik heb al deze drie mogelijkheden geprobeerd, maar krijg bij geen van de drie "uitslaande" Recording levels.
Wat kan/moet ik doen om toch weer grammofoonplaten te kunnen inladen in Magix Audio Cleaning Lab?

 

mi-bo schreef op 11.06.2021 om 18:07 uur

@Willem-vanBaren

Beste Wil.

Dank voor Uw feedback. mijn vraag

"Heeft de platenspeler zelf geen USB uitgang, want dit is direct aan te sluiten op de Pc en kan direct in MACL worden geïmporteerd".

heeft U niet gereageerd.

Als U aan de onderzijde op setting drukt , zijn de input mogelijkheden te herstellen, of is bij U niet mogelijk, platenspeler moet wel aanstaan.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 11.06.2021 om 18:23 uur

@Willem-vanBaren

Hallo Willem,

Ga eens naar: Instellingen / Privacy / Microfoon / en kijk of u de apps toegang hebt verleent tot uw microfoon.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Willem-vanBaren schreef op 12.06.2021 om 14:23 uur

Michael,

platenspeler heeft geen USB aansluiting en geen voorversterker.

Op het Magix scherm bij settings en vervolgens Audio input alle mogelijkheden geprobeerd, maar input van geluid (vanaf Vinyl) blijft nul. Dus het probleem blijft vooralsnog onopgelost.

Willem-vanBaren schreef op 12.06.2021 om 14:37 uur

Rob,

heb conform jouw aanwijzingen de weg gevolgd: Instellingen / Privacy / Microfoon

Apps toegang verlenen tot uw microfoon: staat aan.
In een lijst daaronder Kiezen welke Microsoft Store-apps toegang hebben tot uw microfoon daar staat weliswaar Magix niet bij, maar .....verderop op het scherm wel.
Bij Bureaublad-apps toegang verlenen tot uw microfoon staat de optie op Aan.

Net daaronder volgt een lijst met een paar programma's, waaronder Magix Audio & Music Lab

En als ik dat geopend heb, krijg ik bij Microfoon Instellingen (zelfs) de melding: Momenteel in gebruik.

En toch krijg ik nog steeds geen input van geluid.

Wat kan ik nu nog proberen?

mvg Wil (lem)

 

 

Willem-vanBaren schreef op 16.06.2021 om 15:27 uur

heb mijn probleem (geen ingangssignaal meer) aan dit forum voorgelegd.

En heb de (zeer opgewaardeerde) reacties ter hand genomen. Helaas heb ik steeds geen input van geluid. Wie helpt mee???

mi-bo schreef op 16.06.2021 om 22:21 uur

@Willem-vanBaren

Beste Wil.

Heeft U de naald gecontroleerd, misschien defect.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 16.06.2021 om 23:18 uur

@Willem-vanBaren

Hallo Wil,

Kan het zijn, dat bij u de Stereo-Mix niet meer is geactiveerd? Kijk eens bij Instellingen / Systeem / Geluid / Invoer. Staat hier Stereo-Mix

In onderstaand filmpje ziet u hoe u de Stereo-mix kunt activeren.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 16.06.2021, 23:19, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Willem-vanBaren schreef op 21.06.2021 om 19:37 uur

De naald is nog prima.
Stereo-mix geactiveerd en nog wat andere zaken gecontroleerd en uitgeprobeerd.

Ingangssignaal heb ik nu weer. Dus probleem opgelost.

Bedankt voor het meedenken. Dit forumdeel kan dus worden gesloten!

Bol schreef op 21.06.2021 om 20:02 uur

@Willem-vanBaren

Hallo Willem,

Het doet mij deugd om te lezen, dat uw probleem is opgelost. Succes👍met het opnemen.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 21.06.2021, 20:16, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 21.06.2021 om 20:48 uur

@Willem-vanBaren

Beste Willem.

Dit is een positief bericht, dat alles werkt.

Veel plezier met het digitaliseren van uw dierbare muziek.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael