Geen geluid mpg bestanden na windows update mei 2018

guitarman schreef op 05.06.2018 om 11:09 uur

Altijd prima gewerkt met VDL 2015 tot na de windows 10 update van mei 2018. Mpg bestanden van camcorder hebben geen geluid meer in VDL 2015. Geluidspoor laat geen modulatie zien. Bestanden hebben wel geluid wanneer geopend met WMP. Ook diverse eventuele oplossingen van forum geprobeerd, maar nog steeds geen geluid. Iemand nog een idee??

Reacties

Bol schreef op 05.06.2018 om 11:31 uur

Hallo guitarman,

Zie: https://www.magix.info/nl/forum/na-upgrade-w10-1803-geen-geluid-meer-bij-m2ts-50p--1205661/

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 05.06.2018 om 11:37 uur

Guitarman.

Windows 10 weer terug zetten naar vorige versie.

Microsoft zal binnenkort met een verbeterde update komen, omdat enkele office producten ook een probleem hebben

Groeten

Michael.

Bol schreef op 05.06.2018 om 11:54 uur

Volgens mij heeft Microsoft reeds de verbeterde versie uitgerold onder de naam Windows 10 versie 1803 (April 2018 Update).

@Mi-Bo Als je zoiets beweert, geeft dan aan waar je dit vandaan heeft. Zo breng je gebruikers alleen maar in verwarring.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

guitarman schreef op 05.06.2018 om 12:08 uur

Hallo guitarman,

Zie: https://www.magix.info/nl/forum/na-upgrade-w10-1803-geen-geluid-meer-bij-m2ts-50p--1205661/

Succes,

Rob

Dank voor je reactie, Rob, maar ook dat werkte niet helaas

guitarman schreef op 05.06.2018 om 12:13 uur

Guitarman.

Windows 10 weer terug zetten naar vorige versie.

Microsoft zal binnenkort met een verbeterde update komen, omdat enkele office producten ook een probleem hebben

Groeten

Michael.

Dank voor je reactie Michael, zat daar zelf ook aan te denken maar had mijn twijfels. Jouw reactie heeft mij doen besluiten dat dan toch maar te proberen. Groet Guitarman

Bol schreef op 05.06.2018 om 12:24 uur

Hallo Guitarman,

Ik wens je heel veel succes met het terugkeren naar de vorige versie van Windows 10.

Zelf heb ik het vermoeden, dat bij jou het probleem ergens anders ligt, omdat het geluidsprobleem bij MTS bestanden voordoet en volgens mij niet bij Mpg bestanden.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 05.06.2018, 12:24, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

guitarman schreef op 05.06.2018 om 13:19 uur

Hallo Rob,

Ben teruggekeerd naar vorige versie Windows 10, maar helaas.... probleem blijft. Heb een nieuw filmpje van camcorder naar laptop geimporteerd. Speelt prima af met WMP, maar wanneer geopend in VDL 2015 staat er niets op het geluidspoor. Is het wellicht een optie (en mogelijke oplossing) om VDL 2015 opnieuw te installeren? Groet Guitarman

Bol schreef op 05.06.2018 om 15:10 uur

Hallo Guitarman,

Heb je VDL al eens teruggezet naar zijn standaard instellingen? Zo niet, probeer dat dan eerst. Ga naar: Bestand / instellingen / programma instellingen terug...….

Druk ook eens op de letter "Y" en kijk of onder het tabblad Video / Audio of daar een vinkje staat bij: "Video met geluid importeren"

Of het zinvol is om VDL 2015 opnieuw te installeren, kan ik je vertellen, maar je zou het natuurlijk proberen. Niet geschoten is altijd mis.

Als de bovenstaande oplossingen niet het gewenste resultaat oplevert, mag / kan je mij, als je dat wilt, een MPG bestand via WeTransfer mailen, zodat ik e.a. voor je kan testen.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 05.06.2018 om 23:57 uur

Hallo Guitarman,

Bedankt voor het vertrouwen dat je in mij stelt. Het Mpeg-bestand, dat je mij heeft toe gemaild, heb ik op de tijdlijn van VDL 2015 geplaatst en zoals ik al verwachte had ik ook geen geluid.

Oplossing:

1. Start VDL 2015 plus / premium op (het onderstaande hoef je maar 1x uit te voeren)
  2. ga naar: Bestand / film exporteren / Video als MPEG-video
  3. Maak in presets de volgende keuze: Standaard DVD Pal AC3
  4. klik op OK en daarna op Negeren
  5. Klik op: Downloaden
  6. Daarna wordt de film geëxporteerd
  7. Sluit VDL af en start opnieuw op
  8. Als je een mpeg bestand nu naar de tijdlijn sleep moet, als het goed is gegaan, het geluid weer aanwezig zijn.

Het resultaat.

Klik op de rechtermuisknop en kies voor golfvormweergave aanmaken of de sneltoetsen Shift+E

Succes,

Rob

2x gewijzigd i.v.m. toevoeging afbeeldingen en meer informatie

Laatst gewijzigd door Bol op 06.06.2018, 00:10, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

arnoldus schreef op 06.06.2018 om 08:42 uur

Beste Rob,

Dank voor de info. Werkt helaas niet in Vdl 2014. Heb je nog meer tips?

Bol schreef op 06.06.2018 om 09:12 uur

Hallo Arnoldus,

Dat klopt, ik heb dit gisteravond ook geconstateerd. Zelf denk ik, dat hier geen oplossing voor is, omdat VDL 2014 een 32bits programma is en vanaf VDL 2015 is dit 64bits.

Ik ga straks nog even wat experimenteren en uitproberen. Ik laat het je weten als ik toch nog een oplossing heb gevonden.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 06.06.2018 om 11:24 uur

Guitarman.

Als U MAGIX vdl 2015 heeft ,

zal uitleg, zoals omschreven is niet werken.( niet aanwezig in MAGIX vdl 2015 ).

verder

heeft U al geprobeert via hulp,aanvullende programma installeren ( Mainconcept mpeg2 & mpeg4 Codec te installeren )

helpt dit niet :

misschien een optie, bestand, instellingen, instellingen terug zetten naar Standaardwaarde.

Groeten

Michael

Bol schreef op 06.06.2018 om 12:40 uur

@mi-bo: Volgens mij heeft Guitarman VDL 2015 plus: Zie https://www.magix.info/nl/forum/registreren-activeren-magix-video-de-luxe-2015-plus--1115995/

Zou u zo vriendelijk willen zijn het antwoord van hem af te wachten.

PC -1-

PC -2-

jurgen-deswarte schreef op 06.06.2018 om 12:42 uur

beste, ik heb hetzelfde probleem, sinds zondag geen geluid niet maar. ben zelfs zo stom geweest om een nieuwe versie van video deluxe aan te kopen, maar ook hierin hetzelfde probleem.

Bol schreef op 06.06.2018 om 12:51 uur

beste, ik heb hetzelfde probleem, sinds zondag geen geluid niet maar. ben zelfs zo stom geweest om een nieuwe versie van video deluxe aan te kopen, maar ook hierin hetzelfde probleem.

zie: https://www.magix.info/nl/forum/na-upgrade-w10-1803-geen-geluid-meer-bij-m2ts-50p--1205661/

Dit werkt alleen onder VDL plus / premium en Video Pro X

Laatst gewijzigd door Bol op 06.06.2018, 12:53, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 06.06.2018 om 22:03 uur

Hallo Arnoldus,

Dat klopt, ik heb dit gisteravond ook geconstateerd. Zelf denk ik, dat hier geen oplossing voor is, omdat VDL 2014 een 32bits programma is en vanaf VDL 2015 is dit 64bits.

Ik ga straks nog even wat experimenteren en uitproberen. Ik laat het je weten als ik toch nog een oplossing heb gevonden.

Groet,

Rob

Hallo Arnoldus,

Ik heb het geluid in VDL 2014 plus / premium ook weer weten te activeren.

Oplossing.

1. Start VDL 2014 plus / premium op (het onderstaande hoef je maar 1x uit te voeren)
  2. Zet een clip op de tijdlijn
  3. Klik rechtsboven op branden en klik wederom op branden
  4. Klik op DVD en sla je project op
  5. Zet onder 1. Brander op image recorder
  6. Klik op Encoder-instellingen...
  7. Zet preset op: Standaard dvd Pal AC3
  8. Klik op OK en op Branden
  9. Klik op "verder" en "Negeren"
  10. Geef het ISO bestand een naam
  11. Nu wordt er een ISO bestand gebrand
  12. Sluit VDL 2014 af en start VDL 2014 opnieuw op
  13. Zet een clip op de tijdlijn en als het goed is doet het geluid weer

Wanneer je weer gaat branden, klik op encoder-instellingen

Klik op reset en haal het vinkje weg bij: Smart Rendering (Mpeg Video's niet opnieuw encoderen). Als je dit niet doet, kan het zijn dat het branden wordt afgebroken.

Ik ben benieuwd of dit ook bij jou werkt.

Succes,

Rob

PC -1-

PC -2-

arnoldus schreef op 07.06.2018 om 11:21 uur

Beste Rob

In de preset heb ik niet de keus Standaard dvd Pal AC3 Stap 1-16 uitgevoerd maar nog geen succes. Helaas ga ik nu weer werken nog de fijne vakantie. Ik lees graag je tips.

gr Arnold

guitarman schreef op 07.06.2018 om 11:54 uur

Hallo Guitarman,

Bedankt voor het vertrouwen dat je in mij stelt. Het Mpeg-bestand, dat je mij heeft toe gemaild, heb ik op de tijdlijn van VDL 2015 geplaatst en zoals ik al verwachte had ik ook geen geluid.

Oplossing:

1. Start VDL 2015 plus / premium op (het onderstaande hoef je maar 1x uit te voeren)
  2. ga naar: Bestand / film exporteren / Video als MPEG-video
  3. Maak in presets de volgende keuze: Standaard DVD Pal AC3
  4. klik op OK en daarna op Negeren
  5. Klik op: Downloaden
  6. Daarna wordt de film geëxporteerd
  7. Sluit VDL af en start opnieuw op
  8. Als je een mpeg bestand nu naar de tijdlijn sleep moet, als het goed is gegaan, het geluid weer aanwezig zijn.

Het resultaat.

Klik op de rechtermuisknop en kies voor golfvormweergave aanmaken of de sneltoetsen Shift+E

Succes,

Rob

2x gewijzigd i.v.m. toevoeging afbeeldingen en meer informatie

Bol schreef op 07.06.2018 om 11:56 uur

Hallo Arnold,

Ik heb je MTS file ontvangen via WeTransfer. Ik heb VDL 2014 premium op een schone PC geïnstalleerd en dit is het resultaat.

Zonder geluid

Audiopakket downloaden

Met geluid

Waarom het bij jou niet het gewenste resultaat oplevert. daar het ik geen verklaring voor.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

guitarman schreef op 07.06.2018 om 12:01 uur

Hallo Rob, daar ben ik weer. Allereerst weer bedankt voor je uitgebreide reactie. Helaas werkt jouw oplossing voor mij niet. Ik heb inderdaad VDL 2015 zoals Michael liet zien. MPEG 2 en MPEG 4 staan in Main concept en ook het teruggaan naar Standaard waarden werkt niet. Het is als volgt gegaan: Het programma werkte altijd uitstekend. Na een Windows Update was ik het geluid kwijt. Heb Windows Update ongedaan gemaakt en VDL van mijn laptop afgehaald om het opnieuw te installeren. Helaas was ik de DVD van VDL en de code kwijt. Heb toen VDL 2015 opnieuw aangeschaft omdat die prima werkte, maar helaas had ik toen nog steeds geen geluid. Hoop dat je nog een mogelijke andere oplossing hebt. Groet, Guitarman

Bol schreef op 07.06.2018 om 12:27 uur

Guitarman,

Als jij VDL 2015 standaard heeft en niet de Plus of Premium versie dan zal het, voorzover ik het weet niet lukken. Maar in een eerdere vraag had je het over de Plus versie. https://www.magix.info/nl/forum/registreren-activeren-magix-video-de-luxe-2015-plus--1115995/ ,Ik ben daar vanuit gegaan. Wat betreft het Mainconcept Mpeg 2 en Mpeg 4 die stond bij mij ook reeds geinstalleerd.

Als je bij Magix inlogt en naar mijn producten gaat, kan je daar de downloadversie downloaden en daar staat ook het serienummer. Ook kan je hier zien welke versie je hebt. Standaard, plus of premium.

Groet,

Rob

Ps. Heb je het al geprobeerd zoals ik voor VDL 2014 heb beschreven.

Laatst gewijzigd door Bol op 07.06.2018, 13:17, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 07.06.2018 om 13:11 uur

Guitarman,

Ik zie dat je schrijft: "Heb toen VDL 2015 opnieuw aangeschaft omdat die prima werkte, maar helaas had ik toen nog steeds geen geluid". ik denk dat je VDL (2018) bedoeld. Maar als je hier de standaard versie van heeft aangeschaft, dan zal het ook niet lukken. Dit weet ik van andere Magix gebruikers, die VDL 2018 standaard hadden aangeschaft. In dit geval, neem contact op met Magix Support.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

guitarman schreef op 07.06.2018 om 13:55 uur

Hi Rob, heb even gekeken op Magix, maar de versie die ik van de laptop had gegooid en waar ik geen DVD meer van heb, was VDL 2015 Plus. De nieuwe die ik heb aangeschaft is VDL 2015 Standaard (helaas). Heb probleem proberen op te lossen voor VDL 2014 zoals jij beschreef, maar bij Encoder instellingen stond geen Standaard DVD Pal AC3. Heb het met Standaard DVD geprobeerd, maar dit was niet de oplossing. Ook even wat oude filmbestanden (MPEG4) in Magix geopend en die hebben wel geluid..... Begrijp er geen snars van.

Groet, Guitarman