geen geluid in Videodeluxe 2017

Andries-Boone schreef op 12.12.2020 om 18:50 uur

Ik heb Windows 10 en Video de luxe 2017 opnieuw geïnstalleerd en nu heb ik geen geluid meer bij afspelen van MTS- bestanden.

De demo-video van Magix heeft wél geluid aan de rest van de PC ligt het dus niet. Dat probleem heb ik al eerder gehad maar toen kon ik nog gewoon een E-mail naar de support sturen en die zei dat ik dat met Handbrake moest doen.

Maar dit keer lukt dat met Handbrakealleen voor eén proefbestand dat een mp4-extensie krijgt. Maar het is ondoenlijk om dit file voor file te gaan doen. Heel videodeluxe 2017 moet deze wijziging dus ondergaan maar hoe????

Zonder jullie hulp kan ik mijn aankoop nu net zo goed weggooien!

Reacties

Bol schreef op 12.12.2020 om 22:36 uur

@Andries-Boone

Hallo Andries,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers.

Helaas, zie ik steeds meer van zulke Topics verschijnen op het forum. Uw probleem is volgens mij ontstaan, nadat Magix Duitsland het navolgende hebt verwijderd.

• Verwijderd: "Uitgebreid audiopakket"
  • Verwijdert AC-3 import/export op Windows 7 en 5.1 Surround export op Windows 8/10)
  • Verwijderd: Importeren/exporteren van bestanden via "MAGIX Intermediate codec"

Ik kan u niet zeggen of dit de oplossing is, maar hebt u het MainConcept geactiveerd? Zo niet, activeer deze dan en kijk wat het resultaat is.

Als deze niet zichtbaar is, ga dan naar: Hulp / Extra inhoud installeren en download dan het Meg-4 codex (MainConcept). Het kan zijn dat u deze moet aanschaffen ad. € 4,99.

Succes,
Rob
Moderator / Forumlid

Laatst gewijzigd door Bol op 12.12.2020, 22:36, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 13.12.2020 om 10:43 uur

@Andries-Boone

Hallo Andries,

....Maar het is ondoenlijk om dit file voor file te gaan doen.....

Er is een methode om met Handbrake meerdere MTS bestanden tegelijk te converteren in een Batchfile naar MP4 bestanden 

Dit kunt u zo doen:

• maak een map aan bv. Input 
  • kopieer nu de MTS bestanden, die u wilt converteren als MP4 bestand hiernaar toe.
  • maak een map aan bv. Output
  • hier worden dan de geconverteerde MP4 bestanden naar toe gekopieerd
  • u moet wel eerst bij Preferences (voorkeuren) aangegeven het Default path.
  •  
  • het onderstaand filmpje laat zien, wat het eindresultaat is

Mocht u nog vragen hebben, laat het mij weten.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Andries-Boone schreef op 16.12.2020 om 16:22 uur

Beste Rob,

Dankjewel voor de suggesties.

Om te beginnen vind ik dat Magix zelf voor een oplossing moet van mijn probleem zorgen. Videodeluxe is hun programma.
Ik ben maar een eenvoudige gebruiker die alleen met MTS files als bouwstenen voor een videomontage werkt omdat de camera ze nu eenmaal zo opslaat.. Die moet ik dus niet eerst gaan omzetten naar M4V.
Videodeluxe wordt gewoon geacht goed met MTS te kunnen omgaan. Als hierbij door updates van Windows o.i.d. problemen ontstaan moet Magix met een oplossing komen, die hebben er verstand van. Die hulp verwacht ik nog wel, maar je weet hoe het gaat: Je bent bezig en wilt door met het programma. Daarom toch mijn post op dit forum, in de hoop dat er een eenvoudige oplossing zou zijn is als meer gebruikers tegen mijn probleem zijn aangelopen. Het hulp programma is trouwens onduidelijk over gratis activering:

Ik heb de gratis activering toegepast maar dat mocht niet baten. Ik kom op het 'tegen betaling' ook niet verder.
'Extra programma's installeren' komt niet voor in de help-index. Ik stop hier dus maar weer mee.

Overigens moet dit programma toch al eerder geactiveerd zijn, dus waarom nu weer opnieuw??

Groeten, Andries

mi-bo schreef op 16.12.2020 om 16:32 uur

@Andries-Boone

Beste Andríes.

Uw oproep gevolgd.

Heeft U al gekeken, start(linksonder) instellingen, audio, dan probleem oplossen.

Dit was voor mij de oplossing toen ik geen geluid meer had onder mijn MTS project na een update van Windows

Misschien is dit een optie, klik met rechts op het beeld, dan gaat er een scherm open.

Sc6

M.vr.gr

Michael / Forum Moderator.

Wijziging aangebracht i.v.m. meer info

mi-bo schreef op 16.12.2020 om 17:15 uur

@Andries-Boone

Beste Andries,

Als Moderator wil ik reageren op Uw schrijven van 16.12.2020 om 16.22 uur.

U heeft 12.12.2020 een account aangemaakt, heeft U niet eerder problemen gehad zoals U nu omschrijft, met welke Windows versie werkt U nu ???

"Om te beginnen vind ik dat Magix zelf voor een oplossing moet van mijn probleem zorgen. Videodeluxe is hun programma.
Ik ben maar een eenvoudige gebruiker die alleen met MTS files als bouwstenen voor een videomontage werkt omdat de camera ze nu eenmaal zo opslaat.".

MAGIX vdl 2017 is in oktober 2016 uitgebracht en werkte toen zonder problemen onder Windows 10( 1809 )( als ik mij het goed herinner ).

Elke keer als Bill Gates met een update komt probeert MAGIX daar zijn programma op aan te passen om te zorgen dat hun programma goed onder WIndows werkt.

MAGIX vdl 2017 is het eerste pakket wat via 365 dagen systeem werkt, als de gebruiker met de service update mee gaat zal het programma zonder problemen werken, want als Windows weer een update heeft zal er ook weer een Patch van MAGIX uitkomen om evt problemen aan te passen,.

Met vriendelijke groet.

Michael/ Forum Moderator

Bol schreef op 16.12.2020 om 17:50 uur

Hallo Andries,

Ik ben het helemaal met u eens, dat Magix Duitsland dit probleem had moeten onderkennen en gelijktijdig had moeten oplossen, toen er besloten is / was om het "Uitgebreid audiopakket" te verwijderen. Zelf kan ik uw probleem (nog)niet reproduceren, omdat bij mij het uitgebreide audiopakket nog steeds aanwezig is op mijn PC. Of u probleem te wijten is aan Bill Gates (Microsoft), daar zet ik grote vraagtekens bij. Voor zover ik het weet, hebben ander Video bewerkingsprogramma's hier (nog) geen last van.

Uw probleem is ontstaan doordat u Windows 10 en VDL 2017 (standaardversie) opnieuw geïnstalleerd hebt. Via een antwoord van Magix Support hebt u toen het advies gekregen om de MTS bestanden te converteren met Handbrake naar MP4 bestanden. Ik zou u als moderator niet kunnen zeggen of Magix Duitsland dit voor VDL 2017 ( 4 jaar oud) ook nog gaat repareren. In VDL 2021 is volgens mij dit probleem (nog) niet aanwezig.

Magix heeft de garantie gegeven, dat als u geen gebruik maakt van de updateservice het de standaardprogramma zou blijven werken.

Waarom Magix gebruikers het MainConcept na een herinstallatie van W10, deze zelf weer moeten aankopen, daarop moet ik u het antwoord schuldig blijven.

Groet,
Rob
Moderator / Forumlid

Laatst gewijzigd door Bol op 16.12.2020, 17:54, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 16.12.2020 om 18:13 uur

Hallo Andries,

Hier een aanvulling.

U schrijft: "Die moet ik dus niet eerst gaan omzetten naar M4V."  U kunt deze ook gelijk omzetten naar MP4 bestanden.

Groet, Rob

PC -1-

PC -2-

Andries-Boone schreef op 17.12.2020 om 15:52 uur

Beste Rob,

Het maakt natuurlijk weinig uit of je MTS bestanden moet omzetten naar M4V of MP4. Het gaat er mij om dat omzetten met een extern programma helemaal niet nodig moet zijn. Videodeluxe moet ik één keer MTS bestanden met geluid kunnen afspelen, wat het altijd gedaan heeft voordat mijn computer gereset moest worden.

Bol schreef op 17.12.2020 om 17:59 uur

@Andries-Boone

Hallo Andries,

Dit forum is voor en door Magix gebruikers en staat geheel los van Magix Support.

Sorry, maar als moderators / forumleden kunnen wij u echt niet verder helpen. Nadat u een schone W10 installatie en VDL 2017 (standaardversie) kreeg u dit probleem. U schrijft zelf, dat u reeds contact hebt gehad met Magix Support, die u als advies gaf om de MTS files met Handbrake te converteren naar MP4 bestanden.

Om van uw probleem af te komen, zou u kunnen overwegen om VDL 2017 te upgraden naar de laatste VDL 2021 versie of nog eens contact op te nemen met Magix Support.

Succes, Rob

PC -1-

PC -2-