Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 21.02.2011 om 15:27 uur

Download even het K-lite codecpack. Eenvoudig te vinden via Google en probeer het dan nog maar eens.

Geenidee schreef op 21.02.2011 om 15:52 uur

Bedankt voor je snelle reactie!!

 

K-Lite 6.4 had ik geïnstalleerd staan. Eerst een update gedaan naar 6.95 zonder resultaat en toen naar de 64-bit versie. Ook zonder resultaat :(

 

Misschien nog even een essentiële aanvulling: De DivX en Xvid-bestanden worden in alle geïnstalleerde, en van toepassing zijnde, players wel goed weergegeven, dus met geluid!

 

Momenteel geïnstalleerd:

- Media Player Classic (via K-Lite)

- Divx Plus Player

- Real Player SP

- Quick Time Player

- Windows Media Center (nog nooit gebruikt)

- Windows Media Player (op deze PC nog nooit gebruikt)

 

Voormalige gebruiker schreef op 22.02.2011 om 08:19 uur

Dan zou ik deze AC3 codec nog even installeren: http://www.free-codecs.com/download/ac3_filter.htm Ik lees wel of dit afdoende is. Succes!

Geenidee schreef op 22.02.2011 om 09:27 uur

Helaas, pindakaas :(

 

Nu neem ik even aan dat Magix de geïnstalleerde codecs normaal gesproken automatisch vindt. Maar is dat ook zo? Daarbij ga ik uit van mijn vorige videopakket waarbij dat wel het geval was, en waar ik nooit problemen met codecs heb ondervonden. Ik verwacht het eerlijk gezegd niet, want de geïnstalleerde videocodecs, waaronder DivX 6.9 en Xvid vindt hij wel automatisch

 

Als Magix geïnstalleerde codecs niet automatisch vindt, hoe krijg ik die dan actief in Magix?

 

Bij het exporteren van een film geeft hij als enige mogelijkheid voor audio ook nog steeds alleen PCM (intern) :( Dus alleen ongecomprimeerde audio is mogelijk.

Voormalige gebruiker schreef op 23.02.2011 om 11:23 uur

Om zeker te zijn dat alle codecs actief zijn kunt u onder 'hulp' het programma actualiseren en onder hetzelfde menu vind u ook de mogelijkheid om te activeren maar in principe gebeurt dit automatisch op het moment dat u zichtzelf registreert of als u een bestand gebruikt waarvoor activatie nodig is.

Geenidee schreef op 01.03.2011 om 15:39 uur

Beste nonlineair,

 

Dat is beide gebeurt. Activatie gebeurd inderdaad automatisch en eens per 30 dagen kijkt het programma zelf of er updates zijn. Dus dat is het ook niet :(