geen geluid bij import MPEG 2 ts bestand

mpfred schreef op 25.08.2015 om 18:08 uur

Ik heb bij import van een video bestand MPEG2 ts geen geluid .

Dit spoor blijft leeg. {allen beeld zichtbaar in prima kwaliteit}

Vreemd is wel als ik af speel via moviemaker en Nero dan heb ik wel geluid en beeld.

Ik werk met Magix video de luxe MX 2014.

Kan iemand mij helpen.

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 25.08.2015 om 20:05 uur

Hallo mpfred,

Druk op "Y" en kies dan tabblad "Video/audio" om het geluid op als je het geluid spoor 2 wilt zien, haal dan het vinkje weg bij: "Video/Audio op een spoor".

Ik heb het vermoeden dat er op hetzefde tabblad "Video met geluid importeren" niet aangevinkt staat, doet dat alsnog. zie afbeelding

Succes,

Rob 

mpfred schreef op 26.08.2015 om 10:52 uur

Hallo Rob,

Bedankt voor de informatie , maar helaas ik kom niet verder mijn scherm is afwijkend ,gebruik namelijk de MX versie.

Voormalige gebruiker schreef op 26.08.2015 om 18:00 uur

Hallo Rob,

Bedankt voor de informatie , maar helaas ik kom niet verder mijn scherm is afwijkend ,gebruik namelijk de MX versie.

Beste,

U hebt mij op het verkeerde been gezet. U schrijft: "Ik werk met Magix video de luxe MX 2014". Wat ik als voorbeeld heb gegeven is van VDL 2014 premium. Wat ik nu beschrijf is uit VDL MX .

Wat hieronder staat komt uit de handleiding op blz. 67.

Geluid uit video extraheren: als deze optie is geactiveerd, wordt bij een videobestand dat zowel video- als audiogegevens bevat, ook het audio-aandeel van de video geïmporteerd. Deze verschijnt in het arrangement als audio-object direct onder het video-object. Beide worden automatisch tot één groep gevormd. Als het audiospoor achteraf moet worden bewerkt of vervangen, moet u eerst deze groepering opheffen ("Degroeperen"-knop in de gereedschappenlijst of via het "Bewerken"-menu).

Het kan zijn dat het vinkje er niet meer staat bij: "Geluid uit video extraheren"

Succes,

Rob

mpfred schreef op 27.08.2015 om 16:05 uur

Hallo Rob,

Dat was het reuze bedankt !!!!

Fred