Geen geluid bij import

gerardschotsman schreef op 24.05.2018 om 11:06 uur

Beste mensen,

Ik heb video de luxe 17 via internet. Als ik video importeer krijg ik geen geluid spoor. Het geluid is wel hoorbaar rechtstreeks via de VLC speler. Het is dus op de kaart aanwezig. Ik heb al meerdere instellingen geprobeerd maar krijg er geen geluidspoor bij. Wat doe ik verkeerd.

Vriendelijke groet, Gerard

Reacties

Bol schreef op 24.05.2018 om 12:49 uur

Hallo Gerard,

Ik heb het vermoeden, dat Windows 10 is geüpdatet naar Windows versie 1803 (10 April 2018 update).

Als dat zo is kan het zijn, dat het geluid bij import niet meer correct werkt.

Zie: https://www.magix.info/nl/forum/na-upgrade-w10-1803-geen-geluid-meer-bij-m2ts-50p--1205661/

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

gerardschotsman schreef op 25.05.2018 om 12:26 uur

Beste Rob,

Dank je wel voor de snelle reactie en de info/oplossing. Het is geweldig en het werkt weer als vanouds.

Vriendelijke groet,

Gerard

Bol schreef op 25.05.2018 om 12:36 uur

Hallo Gerard,

Het doet mij deugd om te lezen dat je probleem is verholpen.

Veel succes met het samenstellen van je filmprojecten.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

gerardschotsman schreef op 25.05.2018 om 21:22 uur

Beste Rob,

Het geluid was weer aanwezig en ik ben aan het monteren begonnen. Maar omdat ik zoveel instellingswijzigingen in het Magix programma had gemaakt heb ik alle programma bestanden teruggezet op standaardwaarden zonder eerst alles op te slaan. Ik ben dus alles kwijt. Ook waarschijnlijk het upgrade bestand. Als ik n.l. nu opnieuw de film inlaad krijg ik geen upgrade meer.

Kun je mij nog en keer helpen?

Vriendelijke groet,

Gerard

Bol schreef op 25.05.2018 om 21:53 uur

Hallo Gerard,

Wat is het versienummer je VDL, dit kan op vragen met Alt+Shift+F1. Als dit versie 17.0.3.177 dan heb je de laatste update.

Standaard word er om de 10 minuten automatisch een back-up gemaakt. Met sneltoetsen Ctrl+Shift+O krijg je een menu Back-up-project laden.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

gerardschotsman schreef op 25.05.2018 om 22:25 uur

Beste Rob,

Dank je wel voor alle info. Het klopt. Ik heb versie 17.0.3.177. Ik heb ook de back up  opgevraagd maar daar staat alleen de nieuw ingeladen film zonder geluid opgeslagen.

Vriendelijke groet,

Gerard

Bol schreef op 25.05.2018 om 22:34 uur

Hallo Gerard,

Je kan zelf zien of er een update is uitgebracht. Dit doe je dan zo: Ga naar hulp / online actualiseren. Als er een update is, wordt dat weergegeven, anders krijg je deze afbeelding!

Helaas moet je het project opnieuw maken.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 25.05.2018, 22:35, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 25.05.2018 om 22:59 uur

Hallo Gerard,

Ik kan mij echter niet voorstellen, dat een back-up bestand geen audio afspeelt nadat je het audiopakket heeft gedownload. Heb je al eens geprobeerd om zo'n back up bestand op de tijdlijn van VDL te zetten en af te spelen.

Maak een keuze uit de back-up bestanden en klik op Selectie laden. Sla het project opnieuw op onder een andere naam.

Succes,

Rob

PC -1-

PC -2-

gerardschotsman schreef op 25.05.2018 om 23:24 uur

Beste Rob,

Ik heb de nieuwste firmware. Na veel zoeken heb ik toch de originele back-up gevonden in Magix. Hoera!!

Maar ik had ook de film opnieuw ingeladen op de tijdlijn. Daarna export en surround via de gestuurde link het audiobestand getracht te downloaden. Dit lukte niet meer. Wel begon de export. Maar deze kwam er zonder geluid uit. Dit snap ik nog niet.

Terwijl de eerste keer dat ik het deed het audiobestand werd gedownload en meteen aan het bestand werd toegevoegd. Daarna kon ik de film monteren en bewerken.

Vriendelijke groet,

Gerard

Bol schreef op 26.05.2018 om 00:07 uur

Hallo Gerard,

Het audiopakket is geen firmware, maar een codec. Je hoeft dit audiopakket maar een keer te downloaden, deze wordt dan op je PC opgeslagen. Bij het exporteren hoef je het audiokanaal niet meer op surround te zetten. Dit wordt automatisch gedaan als je de clips in 5.1 surround zijn opgenomen en als zodanig zijn bewerkt. Meestal is dit 2.0 stereo.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

gerardschotsman schreef op 27.05.2018 om 14:01 uur

Beste Rob,

Alles is ok. Ik had  de film verkeerd ingeladen vandaar dat er wat verkeerd is gegaan met het geluid.

Alles werkt nu prima. Nogmaals dank voor alle info en correcties.

Vriendelijke groet,

Gerard.

Bol schreef op 27.05.2018 om 14:15 uur

Hallo Gerard,

Fijn om te lezen, dat het nu wel werk.

Succes met de montage.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-