Geen beeld, enkel geluid bij Apple MOV filmpjes

Dreke schreef op 16.12.2023 om 18:20 uur

Wanneer ik filmpjes van een iphone importeer krijg ik bij sommige fragmenten in Magix Video Deluxe premium (versie 17) geen beeld maar wel geluid. Mijn PC draait op Windows 10. Eens geimporteerd gebeurt het zelfs dat fragmenten waar ik eerst wel beeld heb plots ook geen beeld meer geven, maar wel geluid. Ik vermoed dat dat iets te maken heeft met de juiste codec. Wat kan ik hier best voor installeren. Ik lees over het forum over de QuickTime_Advanced_322.exe maar ik weet niet of dit een oplossing biedt of zelfs een veilige software is. Iemand meer ervaring hiermee ?

Reacties

Bol schreef op 16.12.2023 om 23:00 uur

@Dreke

Hallo Dreke,

Zie eens deze link: MOV file issues (magix.info)

Fijn feestdagen

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Dreke schreef op 18.12.2023 om 11:56 uur

Bedankt voor de tip. Ga dit zeker proberen, maar krijg problemen met mijn antivirus software als ik dit wil downloaden. Neem toch aan dat de quick time lite 4.1 die je suggereert veilig is, dus ga ik de antivirus uitschakelen.

Bol schreef op 18.12.2023 om 14:11 uur

@Dreke

Hallo Dreke,

Ik heb zojuist hiervan QT lite 4.1. hiervandaan gedownload : Download QuickTime Lite 4.1.0 for Windows - Filehippo.com

Voordat ik het heb geïnstalleerd, heb het gedownloade bestand door Norton 360 laten scannen op virussen. Dit was het resultaat.

Succes,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Dreke schreef op 18.12.2023 om 17:29 uur

Welke variant heb ik nodig ? Is basic voldoende of toch de standard ?

Bol schreef op 18.12.2023 om 18:10 uur

@Dreke

Hallo Dreke,

Klik op: Download Latest Version for Windows

Succes,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Dreke schreef op 18.12.2023 om 18:58 uur

Dag Rob,

Ik slaag er niet in deze te downloaden. Ofwel krijg ik "

Not Found

The requested URL was not found on this server.

Apache/2.4.10 (Debian) Server at download.betanews.com Port 443

wanneer ik op de download knop druk ofwel kom ik op een site Codecguide.com ????

Bol schreef op 18.12.2023 om 19:35 uur

@Dreke

Hallo Dreke,

Bij het opnieuw proberen om QuickTime versie 4.1.0.0.0 te downloaden kreeg ik ook dezelfde melding al wat jij mij als antwoord geeft. Waarom het nu niet meer gaat, daar heb ik het antwoord (nog) niet op. Eerder vanmiddag kon ik het nog wel downloaden. Zie afbeeldingen

Groet,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 18.12.2023, 19:37, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 19.12.2023 om 11:52 uur

@Dreke

Hallo Dreke,

Ik heb uw probleem geen beeld, enkel geluid bij Apple MOV filmpjes kunnen reproduceren in VDL2016, ondanks er QuickTime Lite versie 4.1.0 is geïnstalleerd.

Ga eens naar programma-instellingen en haal het vinkje weg bij: Hardwareversnelling bij de weergave, indien mogelijk weg op het tabblad Import/Export en klik op OK

Zie ook mijn persoonlijk bericht aan u.

Groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-