geen beeld bij opnemen analoge videoband

Erik1959 schreef op 25.12.2008 om 12:37 uur
Ik heb film op DVD 7 gekocht om oude analoge videobanden op mijn computer te kunnen zetten, geinstalleerd, maar als ik mijn video recorder aansluiten en probeer op te nemen, krijg ik wel het geluid dat bij de video hoort en kan dat ook opnemen, maar gen beeld.
In het schermpje, komt helmaal niets, als ik de webcam inschakeld kom er in dat schrmpje wel beeld. Hoe kan ik dit oplossen, ben al aan ht wisselen van stekkertjes geweest, andere uitgangen van recorder gerpobeerd, iedr tip is welkom

Erik

Reacties

KlikenKijk schreef op 26.12.2008 om 14:41 uur
VHS (videoband) is analoge video. Daarmee kan een computer niets aanvangen. Ge moet uw videobeeld digitaliseren voordat je het op een computer kunt gebruiken. Daarvoor bestaat er hardware die ge aan de PC-kunt aansluiten. Sommige pc of laptops hebben dit ingebouwd. Ik kan uit uw vraag niet opmaken waarop ge de videostekker (meestal geel) hebt aangesloten op uw pc of laptop. Dus als je verder geholpen wil worden moet je duidelijker aangeven hoe je de videorecorder hebt aangesloten.
mi-bo schreef op 27.12.2008 om 17:38 uur
Beste,
als U geen omzetter heeft van anoloog naar digitaal zoals klikenkijk omschrijft zal het niet gaan, of een tv kaart on board, en anders een usb omzetter, Magix heeft dit in combinatie met Film op dvd 7 (een USB connector voor het omzetten van Analoog naar Digitaal red uw video's) .
Op de magix .info site onder groepen , red uw video"s vind U verschillende op lossingen, veel succes.