Geen beeld bij MXV

eric-vanderende schreef op 27.06.2018 om 16:17 uur

Hallo,

Ik ben een nieuwe en onervaren gebruiker van VDL 2018 (17.0.3.184), en probeer met behulp van de tutorial te volgen wat er met de DEMO bestanden gebeurd. En daar gaat het al mis. Ik heb wel geluid bij de DEMO, maar geen beeld (MXV bestanden). Iemand enig idee wat er fout gaat? Is er een codec niet geïstalleerd of zo?

Grtz, Eric

Reacties

mi-bo schreef op 27.06.2018 om 17:06 uur

Eric.

aannemend dat U een online versie heeft.

Heeft U dan ook via hulp, extra inhoud geïnstalleerd

Mvg

Michael

eric-vanderende schreef op 27.06.2018 om 17:28 uur

Hi Michael,

Dank voor je snelle reactie. Ik heb dat inderdaad gedaan, maar doe het nu nogmaals. Ik zie overigens dat ik daar de MPEG4 codec apart moet kopen, nog weer een ander probleempje dat ik heb.

Ik heb de extra inhoud opnieuw geïnstalleerd en krijg nog steeds geen geen normaal beeld bij de MXV bestanden uit de demo. De MXV codec moet het toch gewoon doen?

Grtz, Eric

mi-bo schreef op 27.06.2018 om 18:10 uur

Eric,

MPEG 4 codex kan online worden gekocht en kost € 4,99.

Ja een optie ga naar bestand,( links boven ) instellingen, instellingen terug zetten naar standaard waarde.

Wat Ik weet niet wat U wel en niet heeft gedaan

Mvg

Michael

Bol schreef op 27.06.2018 om 18:56 uur

Hallo Eric,

Even voor de goede orde een MXV bestand heeft niets met welke codec's dan ook te maken, het is gewoon een Magix exportbestand.

Een MXV bestand kan en is alleen in en met VDL 2018 afspeelbaar

Start VDL 2018 op en zet het geëxporteerde MXV bestand op de tijdlijn en druk nu op de spatiebalk of de play-toets. Het MXV bestand speelt nu af in het previewvenster. (beeld en geluid).

Succes,

Rob

aanvulling: 27-06-2018 om:19:05uur

Je schrijft: "Ik heb wel geluid bij de DEMO, maar geen beeld.". Demo's bestanden van Magix zijn een MVP bestanden, die je niet (stand- alone) buiten VDL 2018 om kan afspelen.

Laatst gewijzigd door Bol op 27.06.2018, 19:09, in totaal 4 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

eric-vanderende schreef op 27.06.2018 om 20:01 uur

Hi Rob,

Ok, thx. Probleem is dat de demo bestanden het niet doen... vandaar mijn vraag. Mov doet het overigens wel.

Grtz, Eric

Bol schreef op 27.06.2018 om 20:21 uur

Hallo Eric,

Heb je ook al de gratis programma's gedownload? Hier zit ook het Demoproject bij.

Ga naar: hulp / extra inhoud installeren. zie afbeelding

Je schrijft: "Mov doet het overigens wel". Volgens mij zijn dit niet de echte extensies van je filmfragmenten. Volgens mij staat bij jou de bestandsnaamextensies niet aangevinkt bij Windows 10. Zet eens een vinkje bij "Bestandsnaamextensies" en kijk dan weer eens en je zal zien, dat je filmfragmenten nu een andere extensies hebben gekregen. Ik gok op "MTS"

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 27.06.2018, 20:48, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

eric-vanderende schreef op 27.06.2018 om 20:35 uur

Hi Rob,

Ja, heb ik ook gedaan. Maar het lijkt wel alsof niets normaal wordt weergegeven. Alle filmpjes geven zwart beeld, ruis of andere problemen. Het kan ook in de weergave op het scherm zitten, zijn daar bekende problemen mee?

Grtz, Eric

eric-vanderende schreef op 27.06.2018 om 20:42 uur

@Bol Ik heb namelijk ook de MPEG4 Codec gekocht maar de MP4 filmpjes zijn doen het allemaal niet in Magix. Ik begin toch te vrezen voor de miskoop van de maand of doe ik iets echt verkeerd?

Bol schreef op 27.06.2018 om 20:54 uur

@eric-vanderende Het is jammer dat je de MPEG4 codec heeft gekocht, deze heb je alleen nodig als je het Mainconcept gaat gebruiken. Dit is alleen interessant als je een Nvidia Videokaart heeft.

Laatst gewijzigd door Bol op 27.06.2018, 21:18, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 27.06.2018 om 21:06 uur

Eric,

Heb je wel de juiste Demo versie op de tijdlijn gezet? Als je "_Demo.mvp" op de tijdlijn van VDL 2018 zet moet het goed gaan.

Je hoeft niet te vrezen voor de miskoop van de maand!! Omdat je nieuw bent, zal je waarschijnlijk iets verkeerds doen, maar wat? Daar zullen we wel achter komen.

Groet,

Rob.

PS heb je het onderste stukje van mijn antwoord nog gelezen, dat ik schreef op 27.06.2018 om 20:21 uur?

Laatst gewijzigd door Bol op 27.06.2018, 21:16, in totaal 3 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 27.06.2018 om 21:28 uur

Nog een vraagje, heb je de VDL 2018 standaard, plus of premium gekocht?

Zie ook eens: https://www.magix.com/index.php?id=20713&L=93&C=157&phash=6Ao3r4UBucNiUybH

Laatst gewijzigd door Bol op 27.06.2018, 21:29, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

eric-vanderende schreef op 27.06.2018 om 21:46 uur

Hi Rob,

Ik heb de Premium versie. De bestanden zijn echt MOV formaat:

En ze verschijnen gewoon niet goed in de tijdlijn. Met ruis enzo:

Grtz, Eric

Bol schreef op 27.06.2018 om 21:59 uur

Hallo Eric,

Om MOV bestanden te kunnen inlezen op de tijdlijn van VDL 2018 moet Quicktime geïnstalleerd zijn. Zelf gebruik ik hier de QT_Lite versie voor. Te downloaden vanaf: https://filehippo.com/download_quicktime_alternative/

Laat mij weten of het nu wel gaat.

Succes,

Rob

PC -1-

PC -2-

eric-vanderende schreef op 27.06.2018 om 22:01 uur

QuickTime is al geïnstalleerd, weliswaar de Apple-versie. Het _Demo project geeft wel geluid, maar geen beeld. De MOV bestanden spelen op zich wel af maar geven alleen maar ruis op de tijdlijn. En de AVI's geven alleen geluid. De MP4 ook...

Bol schreef op 27.06.2018 om 22:11 uur

Dit zou wel eens het probleem kunnen zijn. Volgens mij, had ik in het verleden hier ook problemen mee met de volledige Apple versie. Deze heb ik verwijderd en de Q_lite versie geïnstalleerd en mijn problemen waren opgelost. Ik zou zeggen de-installeer eens de Apple versie en installeer de Q lite versie. Niet geschoten is altijd mis.

Laatst gewijzigd door Bol op 27.06.2018, 22:12, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 27.06.2018 om 22:32 uur

Eric,

even een vraag, dit was Uw oproep.

Hallo,

Ik ben een nieuwe en onervaren gebruiker van VDL 2018 (17.0.3.184), en probeer met behulp van de tutorial te volgen wat er met de DEMO bestanden gebeurd. En daar gaat het al mis. Ik heb wel geluid bij de DEMO, maar geen beeld (MXV bestanden). Iemand enig idee wat er fout gaat? Is er een codec niet geïstalleerd of zo?

bedoelde U dit van de Demo

hier had U wel geluid maar geen beeld.

Mvg

Michael

eric-vanderende schreef op 27.06.2018 om 22:48 uur

Hi Michael,

Inderdaad. Iets met voetstappen of zo, maar geen beeld. Het lijkt wel of de tijdlijn kapot is of zo?

Grtz, Eric

Bol schreef op 27.06.2018 om 23:04 uur

Hallo Eric,

Wat is het type Gopro camera waarmee je filmt?

Het is en blijft voor mij een groot raadsel, dat het Magix Demo bestand bij jou het niet goed doet. Dit Demo bestand, staat geheel los van de MOV bestanden.

Even voor de duidelijkheid, dit is een forum door en voor gebruikers en staat geheel los van Magix Support. Daarom mijn advies maak een ticket aan bij Magix Support. https://support2.magix.com/customer/index.php en leg daar je probleem voor. Zij kunnen dan de PC doorlichten.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 27.06.2018, 23:12, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

eric-vanderende schreef op 27.06.2018 om 23:09 uur

De Hero 4. Maar ik twijfel of dat het is omdat ook de Demo niet werkt

eric-vanderende schreef op 27.06.2018 om 23:10 uur

En ook MP4 bestanden doen het niet, zelfs niet van een andere camera. Ik kan ze wel gewoon in de MediaPlayer bekijken.

mi-bo schreef op 27.06.2018 om 23:20 uur

Eric,

ik ben bang dat Uw grafische ( video ) kaart niet goed werkt.

Bij werken of een upload zou het probleem kunnen oplossen

Mvg

Michael

Bol schreef op 27.06.2018 om 23:25 uur

Hallo Eric,

Bedankt voor je vertrouwen en het toesturen van je clips.

Ik heb de clips die het bij niet doen, gewoon op de tijdlijn kunnen zetten.

Het hoef niet perse aan de Videokaart te liggen. Ik lees dat je de MP4 bestanden wel via Windows Media Player kan afspelen. Zelf speel ik mijn films af met VLC media player of https://mpc-hc.org/

Groet,

Rob

PS de MXV bestanden zijn Video Deluxe gebonden en kan niet in de bovenstaande genoemde players afgespeeld worden.

Laatst gewijzigd door Bol op 27.06.2018, 23:28, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 27.06.2018 om 23:33 uur

Eric,

Wat je ook zou kunnen proberen is, om het videodeluxe.ini bestand te verwijderen. Persoonlijk weet ik dat er in dit bestand ook nog wel eens foutjes in blijven zitten.

Ga naar: C:\gebruikers\gebruikersnaam\AppData\Roaming\MAGIX\Videodeluxe24_premium\videodeluxe.ini

AppData is een verborgen map.

Als je dit bestand hebt verwijderd en VDL 2018 opnieuw opstart wordt dit bestand automatisch weer aangemaakt.

Succes,

Rob

PS wanneer dit ook geen uitkomst brengt, stuur een mailtje naar Magix Support en zij helpen je dan verder.

Laatst gewijzigd door Bol op 27.06.2018, 23:40, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-