Geen audiospoor bij de takes, bij DV opname in VDL2013

Proedel schreef op 07.02.2013 om 11:49 uur

Als ik vanuit de DV camera videobeelden importeer via Firewire interface, is er geen audio spoor bij de takes.

De beelden die in de film zijn geimporteerd, bevatten wel een audiospoor.

Zodra ik de takes die in mijn film staan (met audiospoor) naar mijn harde schijf sleep, verdwijnt ook meteen het audiospoor.

Vraag: hoe krijg ik het audiospoor in mijn takes???

Bijvoorbaat dank voor de hulp.

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 07.02.2013 om 13:14 uur

Beste,

Activeer met de muis de film op de tijdlijn.

Met Ctrl-H wordt het audio-spoor zichtbaar op spoor 2.

Met Ctrl-U wordt het audio-spoor weer samengevoegd op spoor 1

succes,

Rob 

Proedel schreef op 07.02.2013 om 13:28 uur

Ik denk niet dat dit de oplossing is. Het is niet zo dat de audio en videobestanden op 1 spoor staan.

Ik hoop dat ik het duidelijk kan uitleggen:

Als ik de beelden invoer dan zijn de audiobestanden gewoon zichtbaar op de tijdlijn. Spoor 1 video, spoor 2 audio.

Dit is correct.

Maar de beelden als takes zijn opgeslagen, bevatten geen audio, als ik de takes vervolgens op de tijdlijn sleep dan krijg ik de melding dat het bijbehorende bestand niet gevonden is. Ik heb het vermoeden dat hij als take alleen de video opslaat. Maar ik wil graag zowel video als audio in de takes.

Ik hoop dat het bovenstaande een beetje duidelijke uitleg is.

Proedel schreef op 07.02.2013 om 13:48 uur

Beste Rob,

Inmiddels ben ik er uit. Als de take teruggeplaatst is in de tijdlijn, druk ik op de rechtermuisknop en hen ik de mogelijkheid om audio terug te zetten. Dit gedaan te hebben, is de audio weer toegevoegd. Het blijft echter wel vreemd.

Dit is alleen bij DV opnamen van mijn oude camera. Bij AVCHD opnamen heb ik dit probleem niet.

In ieder geval bedankt

maurits.