Gedeeltelijk dempen van het geluid van een video-fragment (met geluid)

nboeve schreef op 29.01.2013 om 23:33 uur

Ik wil een deel van het geluid van een video fragment dempen. Volgens de handleiding moet je audio object-effecten kiezen en vervolgens volume curve.

Ik zie alleen bij audio-effecten>> Algemeen en Effectsjablonen (Studio de luxe 2013)

Ik zou dus op meerdere punten het volume willen verlagen door een keyframe punt aan te maken.(Zie voorbeeld bijgevoegd rode stip)

Hoe krijg ik dit voor elkaar en hoe groepeer ik het geluidsfagment weer zodat het op tijdlijn 1 komt te staan?
Het lijkt of groeperen bij mij niet werkt.

Alvast bedankt voor alle mogelijke hulp.

Besturingssysteem W7

MvG

Einstein

Reacties

magixagent schreef op 30.01.2013 om 10:11 uur

Beste, de geluidcurve is te vinden, links optie scheermesje ook de toets 9 komt u bij het zelfde uit, maar dan wel als U dit heeft gedaan, toets 6 in drukken anders werkt de curve lijn niet meer.
ook kunt u rechts de geluidmixer open klikken en als u dan het project afspeelt ziet u precies waar het geluid staat door op auto te klikken kunt u geluid dempen, met schuif regelaar en omhoog halen..
Als u dit allemaal heeft gedaan  ziet u over de geluidlijn een groene en witte balk lopen, klik dit aan en haal vinkje weg bij spoorcurve weergeven
hopend dat u vraag is beantwoord, succes met het mooie MAGIX product.

nboeve schreef op 18.02.2013 om 21:22 uur

Ik heb je raad opgevolgd en zag inderdaad een geluidscurve verschijnen.

Maar als ik van een volgende scene het geluid wil aanpassen dan verschijnt de geluidscurve op het 2e spoor niet.

Wat dan ik dan fout?

magixagent schreef op 19.02.2013 om 13:27 uur

beste, ter aanvulling. als iets is geactiveerd, zal het volgende niet werken.
Ik zie dat 00397.mts nog is geactiveerd, met de muis klikken op een loos stukje, en u kunt bij het 00398.mts het vervolgen, door het eerst te activeren.
succes.