gebrande DVD geeft geen goed beeld op gewone dvd speler?

berto schreef op 28.07.2010 om 21:38 uur
als ik een dvd gebrand heb na mijn montage (reeds tig keer gerprobeerd) en ik wil hem dan afspelen op een willekeurige dvd speler, dan vergroot hij de verhouding zodat sommige dingen buiten beeld vallen.

Het ligt ook niet aan de instellingen van de tv want daar heb ik ook al alles op geprobeerd nu.

Ik heb de dvd reeds op 8 verschillende dvd spelers en 3 verschillende tv's uitgeprobeerd en hij laat dingen buiten beeld vallen.

(als ik hem afspeel op de pc dan doet hij het wel goed)

wat doe ik fout?

Reacties

mi-bo schreef op 29.07.2010 om 13:32 uur
Beste, dit ligt niet aan het videobewerking programma van Magix, als u projecten maakt geeft u zelf aan moet dit 4:3 /of 16:9 worden.
deze beelden kunt u niet door elkaar halen, wat betreft de grote,magix heeft een mooi extra in het programma gebouwd, dit heet veilige marge, dan komt er een kader om het beeld en alles wat binnen de kader valt ziet u op de TV, alles wat er buiten valt niet u kunt ook als er iets belangrijks op beeld aan de linker of rechter zijde staat het beeld verschuiven als het maar binnen de kader blijft.
dit kunt u aangeven door naar effecten, effecten filn instellingen, klik Tv-beeld aan, activeer TV-weergave-gedeelte op previeuw invoegen, en d veilige marge is geactiveerd.
succes.