functie:beeld-in-beeld

kraanvogel schreef op 01.08.2018 om 16:11 uur

Beste forumleden,

Ik wil de optie beeld-in-beeld gaan uitproberen maar ik kan deze nergens vinden in het menu. Niet bij tabblad tabblad effecten en niet bij sjablonen. Bij sjablonen wind ik wel de optie : designelementen. Hieronder zou de optie Beeld-in-Beeld te vinden moeten zijn. Maar helaas. Ik heb onder de optie designelementen alleen maar de opties:collage/edge effects/multie_PIP.

Waar kan ik de optie beeld-in-beeld vinden? Ik gebruik Video deluxe 2017 ( de upgrade versie van 3 weken geleden )

Ik heb ook gezocht in het boek Video deluxe 4e oplage volledig vernieuwd. Hierin wordt de optie beeld-in-beeld besproken op pag, 166 en 167 . Maar ik kan het niet vinden in mijn magix programma.

Met vriendelijke groeten,

Trees Daalder

Reacties

Bol schreef op 01.08.2018 om 16:38 uur

Hallo Trees,

Je hebt het eigenlijk zelf al min of meer gevonden. Multi-PiP staat voor: meervoudige Picture in Picture.

Er zijn twee manieren om beeld in beeld op te roepen:

1. Effecten / Designelementen / beeld in beeld
  2. ga naar tabblad sjablonen en klik op Multi_PiP

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 01.08.2018, 16:48, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

kraanvogel schreef op 02.08.2018 om 15:51 uur

Beste Rob. Bedankt voor je antwoord. In mijn versie zit de optie beeld in beeld dus bij sjablonen/Multi-PIP.

Ik wist niet dat Multi-PIP hetzelfde is dan beeld in beeld.

Nu kan ik weer vooruit met het programma.

Veel groetjes,

Trees Daalder

Bol schreef op 02.08.2018 om 16:32 uur

Hallo Trees,

Ik denk dat Magix het (nog) niet op de juiste manier vertaald heeft in VDL 2017 / 2018.

In de Magix Pro X10 versie staat het wel goed. zie:

Maar goed je kan nu beeld in beeld maken.

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

kraanvogel schreef op 05.08.2018 om 10:50 uur

Beste Rob. Ik heb nu beeld-in-beeld gemaakt en het werkt prima. Bedankt voor de hulp.

Groeten,

Trees

Bol schreef op 05.08.2018 om 11:14 uur

Hallo Trees,

Het doet mij deugd om te lezen dat beeld-in-beeld prima werkt.

Succes met het samenstellen van je projecten.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-