Full HD beelden

WimGo schreef op 12.04.2013 om 16:33 uur

Ik heb een Panasonic videocamera gekocht, HDC-SD900, die beelden opneemt in 1080/50p. Het programma, Videodeluxe MX geeft aan dat de beelden niet zonder schokken kunnen worden weergegeven en dat is met monteren heel vervelend. Weet iemand of dit aan het programma ligt of aan mijn computer: 3.0 GHz processor en een ATI Radeon HD 5400 videokaart.

Reacties

magixagent schreef op 12.04.2013 om 17:09 uur

Beste,
heeft u al via de Y toets Video / Audio Filmweergave halve of kwart resolutie uitgeprobeerd.
Het beeld wordt dan wel iets wazig maar heeft niets met eind resultaat te maken, en de PC krijgt iets meer lucht
Succes met het mooie MAGIX product.

WimGo schreef op 12.04.2013 om 17:45 uur

Dank voor het antwoord maar het maakt niets uit.

petekie schreef op 12.04.2013 om 21:47 uur

Ik gebruik ook een panasonic 700 type, heb via een omweg 24P opnames ingesteld.

Onze ogen gebruiken niet meer beelden per seconden, 50 p is voor 3d nodig.

Uw geheugenkaart wordt niet nodeloos overbelast in schrijfsnelheid in de camera, de batterij gaat langer mee, en in tropische omstandigheden minder hitte belast., 

Eenmaal op uw computer zal het ook vlotter verlopen, en de meeste mediaplayers zijn ook op 24P afgesteld.

emilelucienne schreef op 13.04.2013 om 08:52 uur

Heb eveneens dit probleem gehad. Eén van de forumleden heeft de volgende aanpassingen aangereikt - en het werkt.

Bestand openen en gaan naar programmainstellingen

- "weergave " grootte videocache : - zet de autoscrolinstelling uit;

- weergave beeldmateriaal :neem de vink weg.

-tabllad "Video/audio" filmweergave op halve resolutie zetten

- weergave opties Arranger m.a.w. vink " eenvoudige weergave aan"

- tabblad "weergaveopties": schakel de videomodus voor de arranger naar een andere renderen. Experimenteren!. Normaal is de "hardwareversnelling "DIRECTE 3D" de beste. Zet vooral geen vinkje bij  "versnelling voor hohege resolutie mpeg-bestanden".

-overgangen : bij voorkeur kruis- en 3D overgangen

- bij het afspelen worden tijdelijk bestanden aangemaakt. Opnieuw afspelen gaat vloeiender

- eventueel nieuwe driver downloaden

Ik heb deze raadgevingen scrupuleus toegepast en ik moet vermelden dat het nu prima gaat. Waarvoor dank aan het forumlid waarvan ik spijtig genoeg de naam ben vergeten te noteren.

Veel succes

RiViS schreef op 13.04.2013 om 23:05 uur

@ Emilelucienne: ik vermoed dat je dit antwoord van VanderKaart bedoelt: http://www.magix.info/nl/schokkerig-beeld-na-aanschaf-panasonic-digitale-video-camera.knowledge.455573.html  , zeker de moeite van het navolgen waard!

Voor Wim wil ik nog het volgende toevoegen: 50p vraagt heel veel van je systeem. Lucky_me heeft jou daar vorig jaar (toen je de zelfde vraag stelde) al op gewezen. In proefopnames heb ik vastgesteld dat de kwaliteitswinst van 50p eigenlijk alleen bij stilstaande beelden kan worden waargenomen. Omdat filmen toch meestal bewegende beelden betreft heb ik zelf besloten om (voorlopig) 50p niet te gebruiken. Opnames met 50i (25 frames/sec, interlaced) geven ook zeer goede resultaten en spelen veel beter af in de preview. In VdL zet ik de geïmporteerde avchd (m2ts) files dan ook nog over naar mpeg2HDarchief1920x1080i via de optie Batchconversie. Ook daarmee beperk je nog  het schokeffect en het geeft geen waarneembaar kwaliteitsverlies, wel is het bestand groter. Maar desgewenst kun je die mpeg2 bestanden als de film klaar is weer weggooien (de feitelijke bronbestanden gooi ik overigens nooit weg, ik bewaar zelfs backups er van)

groet,

Rijk

Kortom, alles bij elkaar, mogelijkheden genoeg om het vloeiend afspelen te bevorderen.