Frames verversen niet

Dircxk schreef op 04.02.2011 om 12:03 uur

Al geruime tijd heb ik het volgende probleem.

Als de afspeelnaald aan het eind van de zichtbare tijdlijn komt springt de tijdlijn naar de volgende frames, daarbij behoren de frames ververst te worden. Dit gebeurd niet tijdens het afspelen maar als ik via de spatiebalk het afspelen stop worden de beelden in de tijdlijn wel ververst.

Ik heb dit probleem al lang. Ik heb alles geprobeerd door Magix Video deluxe 17 premium te herinstalleren, vervolgens het gehele systeem opnieuw te installeren op een schone schijf. Tenslotte heb ik mijn moederbord vervangen en tests uitgevoerd met een goede grafische kaart. Niets helpt. Wat is er aan de hand? Help mij a.u.b.

 

Computer: Intel Core 17 950 3.07 Ghz

Windows: Windows 7 64 bits

Geheugen: 6 GB (DDR3)

Videokaart: Radeon X800 GTO (ook getest met Radeon 5750 die besteld is)

Magix: Magix Video deluxe 17 premium

 

Alvast bedankt voor uw reactie.

Reacties

mi-bo schreef op 04.02.2011 om 12:39 uur

Beste,

dit is ergens een magix probleem, als U op heeft genomen in 1920 ; 1080.( dit is alleen zichtbaar op de tijdlijn niet in het preview scherm, ook kunt u de resolutie op half zetten dan heeft u minder problemen) het verschil bij branden of u 1920: 1080 --1440:1080 opneemt ziet U alleen als U en Tv heb van ongeveer € 10.000,00

als u in het vervolg opneem in 1440 : 1080 zal dit probleem niet meer voorkomen.

U kunt wel met tijdlijn curser over het project heen gaan en dan verspringt het niet.

In het preview venster ziet U ook geen oneffenheden.

teraanvulling. misschien pas een update van win of magix binnengehaald, dat kan namelijk ook wel eens prblemen opleveren, te verhelpen systeem herstel en terug gaan naar een datum.

succes.

Dircxk schreef op 04.02.2011 om 13:02 uur

Bedankt voor de reactie.

Ik werk niet met 1920:1050 (HD) Mijn camera is een Panasonic GS 500.

Het vermelde probleem deed zich voorheen niet voor. Daarom is het ook zo frustrerend.

Halve resolutie is volgens mij alleen voor de vertoning en niet voor de arranger (tijdlijn)

Misschien moet dit aan Magix voorgelegd worden.

Hoe doe ik dat?

 

Groet

Dirk

bobbiaan schreef op 04.02.2011 om 15:10 uur

Beste dircxk,

 

Even teraanvulling en verduidelijking op het antwoord van mi-bo, moet ik beginnen met te beamen dat uw PC ruimschoots voldoet aan de programma eisen voor Vdl 17 premium. Verder heb ik opgezocht en begrijp ik dat uw camera opneemt op miniDV bandjes, dus in een resolutie van 720 x 576.

 

Bobbiaan

RiViS schreef op 04.02.2011 om 15:58 uur

Hallo Dirk,

 

Even voor alle zekerheid: Staan de programma-instellingen voor weergave goed?

Toets Y/ tabblad Weergave/ onder Arranger: Autoscrol tijdens het afspelen. Staat "Uit" misschien aangevinkt? Kies in dat geval voor Langzaam of Snel.

 

groet,

Rijk

Dircxk schreef op 04.02.2011 om 18:56 uur

Rijk bedankt voor je reactie. De scrollfunctie staat aan op snel. Ik had die al geprobeerd op uit en langzaam wat geen verbetering gaf.

Ik denk dat het nodig is dat een deskundige van Magix op mijn computer inlogd en dan zelf kan zien wat er gaande is.

Ik blijf nu in een kringetje ronddraaien en heb de indruk dat mijn probleem onvoldoende overkomt omdat ik het misschien niet goed uitleg.

Ook als ik met de "snaar" over de beelden scrol worden deze voorbij de pagina waarin ik scroll niet ververst. Ik snap er niets van.

Kun je mij in contact brengen met Magix?

Groet Dirk

RiViS schreef op 05.02.2011 om 10:22 uur

Hallo Dirk,

 

Op deze site ontmoeten amateurs elkaar en de meer gevorderden proberen mensen met vragen te helpen.

Voor contact met Magix moet ik je verwijzen naar Magix Support:

http://support2.magix.net/customer/nl/contact

Dat kan telefonisch of via een support formulier/e-mail.

 

Ik veronderstel dat je de laatste updates van VdL hebt geïnstalleerd, je zou nog kunnen overwegen om VdL opnieuw te installeren (wel eerst volledig de-installeren) en dan eerst de updates nog even weg te laten, omdat je meldt dat het verschijnsel er vroeger niet was.

 

groet,

Rijk

Dircxk schreef op 13.02.2011 om 00:41 uur

Hallo rijk,

 

Tot op dit moment nog geen resultaat. de frames van de tijdlijn verversen niet als ik afspeel en de "naald"naar de volgende serie beelden springt.

Overi8gens heb ik last van vastlopers. Onderanderen als ik in de verkenner van Magix iets doe als verplaatsen, verwijderen etc.

Na de update die ik gedaan heb is de mogelijkheid om een film van het beeldscherm te maken verwijderd.

Hoe kan dit allemaal?

Ik zoek al een jaar naar oplossingen. Help.

Vr. gr. Dirk