I maak video opnames op 50 frames/sec. Magix video de luxe Plus geeft alleen instellingen tot 25 frames. Wat betekent dit nu voor mij? Krijg ik slechtere kwaliteit beeld na gebruik Magix
Voormalige gebruiker
schreef op 31.01.2017 om 16:57 uur
Hallo Frank,
Je geeft niet op met welke versie VDL je werkt.
Ik film ook op 50 frames /sec. Wanneer je deze op de tijdlijn van Video deluxe plaatst wordt er gevraagd of u deze wilt aanpassen, klik op aanpassen en nu wordt er met 50 f/s verder gegaan. U kunt deze ook standaard op 50 f/s zetten. Dit doe je zo:
Dag Rob, hartelijk dan voor je toelichting. Ik heb het aangepast. Weet je ook of de aanpassing effect heeft op een project waar ik aan werk dat aanvankelijk op 25 fr stond? Ik heb de aanpassing doorgevoerd in de instellingen voor film.
Ik ben nog geheel blanco met Magix video de luxe plus (versie 16.03.63) na jaren met Pinnacle gewerkt te hebben. Magix werkt wezenlijk anders.
Wellicht kan je me nog opheldering over het volgende geven: In de media pool heb ik de video shots in iconen staan. Nu staat bij een shot een rood vierkantje in de linker bovenhoek en dat shot geeft geen geluid meer. Weet je ook hoe dit ontstaan kan zijn en hoe ik het geluid weer terugkrijg?
Bij voorbaat dank,
Gr
Frank
Voormalige gebruiker
schreef op 01.02.2017 om 21:28 uur
Hallo Frank,
De projecten, die je gemaakt heeft met 25f/s blijven dat ook wanneer je deze projecten opnieuw op de tijdlijn van VDL 2017 zet. Het projectbestand Naam.MVP bestaat alleen maar uit verwijzingen en instellingen.
Ik heb ook ooit met Pinnacle gewerkt, maar Magix programma's werken net iets anders. Het zal wel even wennen zijn, maar dat is een kwestie van tijd en oefenen.
Het rode vierkantje in de linkerbovenhoek geeft aan dat deze op de tijdlijn staan. Wanneer je een filmfragment verwijderd van de tijdlijn, verdwijnt ook het rode vierkantje. Dit heeft geen invloed op het geluid.
Wat wel mogelijk is dat je de "M" van Mute heeft geactiveerd of er staat een schuine streep door het luidsprekertje.
Rob hartelijk dank voor je advies. Is erg behulpzaam voor mij. T.a.v. de frame rate, misschien nog even verduidelijking op mijn vraag: Ik had aanvankelijk een aantal clips (gefilmd 50p) op de tijdlijn gezet toen de instellingen van MVDL nog op 25 frames stonden. Vervolgens heb ik de instellingen gewijzigd naar 50p. Mijn vraag was, worden dan alle al op de tijdlijn geplaatste clips alsnog op 50 frames gezet, of moet ik de clips als nieuw project weer op een tijdlijn zetten. Ik hoop dat de vraag daar een beetje duidelijker mee is en dat je bereid bent hier nog even op te antwoorden.
Bij voorbaat hartelijk dan en groeten,
Frank
Voormalige gebruiker
schreef op 03.02.2017 om 11:16 uur
Hallo Frank,
Wanneer je een project onder 25 f/s heeft aangemaakt en opgeslagen en deze dan weer op opent, zal deze altijd als 25 f/s inladen. Dit komt, zoals ik al eerder vermelden, het MVP bestand alleen maar uit verwijzingen en instelling bestaat. Dus als u hier weer een clip van 50 f/s toevoegt, zal deze ook als 25 f/s wordt aangemaakt.
Om je hele project op 50 f/s te zetten, kan je het volgende doen:
laad het MVP (25 f/s) bestand in
Druk op de letter "E" en kies de gewenste instelling (zie afbeelding) en klik op Oké
nu worden ze op 50 f/s gezet.
Sla nu je project op onder een andere naam
Nu zijn alle clips omgezet naar 50 f/s
Wanneer je nu een clip van 50 f/s toevoegt, dan is deze ook 50 f/s
Ik hoop dat je mijn verhaal kan volgen als beginner met VDL 2017, zo niet dan hoor ik dat wel.
Dag Rob, zeer bedankt voor je uitleg. Dit was exact wat ik zelf in gedachten had. Je hulp heb ik zeer op prijs gesteld. Inmiddels heb ik ook een cursus DVD binnen die al veel opheldering zal geven en verder heb ik het officiele Magix cursus boek besteld. Meestal zoek ik alles op SW gebied zelf uit, maar om tijd te winnen en het forum niet steeds lastig te vallen zullen de DVD en het boek goed helpen lijkt me.
Groeten,
Frank
Voormalige gebruiker
schreef op 03.02.2017 om 23:12 uur
Hallo Frank,
De cursus DVD en het officiële Magix cursusboek zal je zeker helpen om VDL te doorgronden. Zelf kijk ik nog regelmatig op YouTube naar filmpjes, ondanks dat ik al vanaf 2005 werkt met VDL. Ik vind het fijn, dat ik je heb kunnen helpen. Wanneer je ergens tegen aanloop, waar je het antwoord niet op weet, kan je deze vragen zeker op dit forum stellen. Je hoeft zich niet te verontschuldigen, dat je het forum hiermee lastig valt. Wij als forumleden vinden het fijn, als wij iemand verder hebben kunnen helpen.
Succes met het eigen maken van Video Deluxe (2017)