Foutmelding: Op de huidige positie is geen audio-object aanwezig.

Haeske schreef op 18.04.2011 om 01:21 uur

Hoi,

 

Ik wilde vandaag een TS-opname, die ik vanaf mijn harddiskrecorder naar mijn pc heb gekopieerd, bewerken en converteren naar een andere indeling.

 

Helaas is er geen geluid wanneer ik het TS-bestand in Magix Film op DVD wil afspelen. Ik krijg het bericht:

"Op de huidige positie is geen audio-object aanwezig!"

 

De opname wordt wel prima afgespeeld als ik deze in Windows Media Player, VLC Media Player en nog enkele andere programma's open.

 

Vreemd genoeg blijken alle opnamen deze audio-indeling te hebben:

MPEG Audio Layer 1/2/3 (mpga) Stereo 48000 Hz 256 kbps

 

Ik heb de MPEG2-audiocodec reeds geactiveerd (anders had ik de eerste opname niet kunnen bewerken). Nu is er nog een menuoptie voor het activeren van de MPEG4-codec (tegen betaling van € 4,99). Ik heb er geen probleem mee deze codec aan te schaffen, maar dan moet ik wel zeker weten dat dit de oplossing is.

 

Kan iemand mij wellicht helpen? Ik werk met 64-bits Windows 7.

 

Bedankt,

Mark

Reacties

bobbiaan schreef op 18.04.2011 om 11:50 uur

Beste...,

 

Welke versie van Film op CD & DVD heb je? En met wat voor PC en besturing is de PC uitgevoerd?

 

Dit is een vaak voorkomend probleem, het gaat om CODECS of wel het vertalen naar een bepaalde vorm van film opslag.

het z.g. COderen en DECoderen.

 

Mvg

Bobbiaan

Haeske schreef op 20.04.2011 om 20:20 uur

Hoi Bobbiaan,

 

Bedankt voor je reactie.

Ik werk met Film op DVD 7.0.2.1.

 

Verder is mijn pc uitgerust met een Intel I7-processor en 6 GB RAM-geheugen, dus daar zal het wel niet aan liggen. Op de pc is 64-bits Windows 7 geïnstalleerd.

 

Het vreemde is dat één bepaalde TS-opname wel degelijk met geluid wordt afgespeeld, terwijl dat voor alle andere TS-opnamen niet geldt.

 

Groeten,

Mark

bobbiaan schreef op 21.04.2011 om 10:04 uur

Hallo Mark,

 

Ik veronderstel dat de besturing van de PC Windows 7 is. Naar mijn kennis meen ik dat de versie Film op DVD 7 niet wordt ondersteund onder W7.

 

Mvg

 

Bobbiaan

Haeske schreef op 02.07.2011 om 14:21 uur

Hallo Bobbiaan,

Sorry voor mijn late reactie. Ik ben een tijdje niet toegekomen aan het bewerken van mijn video's. :-)

Jij zegt dat Film op DVD 7 niet wordt ondersteund in Windows 7. Nu is het zo dat alle andere soorten films en video's in andere indelingen wel degelijk worden afgespeeld, en ik zie ook geen aanwijzingen dat FoD niet zou worden ondersteund; ik heb zelfs een update gekregen. Alleen de TS-bestanden van mijn harddiskrecorder doen moeilijk. Het beeld wordt probleemloos afgespeeld, alleen het geluid blijft achterwege. Bizar genoeg wordt een van mijn eerste opnamen zelfs mét geluid afgespeeld (dit is ook MPEG2-geluid).

Ik heb op Google gespeurd en verschillende mensen raadden het Shark007-codecpakket aan. Helaas biedt ook dit geen soelaas, voor FoD althans. Windows Media Player kan de video's nu wel met geluid afspelen.

Heb jij nog ideeën?

Groeten,
Mark