Foutmelding geluid bij starten voorvertoning

Wimi schreef op 21.08.2009 om 18:40 uur
Reeds van bij het begin heb ik problemen als ik een clip wil spelen met de spatiebalk of startknop in het voorvertonigsvenster dat ik een foutmelding krijg : "Directsound error, Direct sound create failed." bij een 2de of derde keer starten lukt het wel,met geluid !
Ik heb een HP m9000 met een ingebouwde realtek geluidskaart , heb reeds de allerlaatste drivers gedownload en alle instellingen reeds geprobeerd.
Dit probleem had ik in Videodeluxe 2008 en heb nu Videodeluxe 15 premium aangeschaft. Spijtig genoeg krijg ik dezelfde foutmelding !
Dit is wel vervelend omdat dit niet echt vlot werkt tijdens de montage.
Is er iemand die weet wat er aan de hand kan zijn ?

Reacties

mi-bo schreef op 21.08.2009 om 18:56 uur
Beste....,

Misschien overbodig maar heb je de 43 mb gedouwnload en geinstalleerd ?
Wimi schreef op 21.08.2009 om 19:03 uur
Bedoel je de driver ?, deze heb ik van de HP website gehaald ,Videodeluxe is vanaf de gekochte dvd geinstalleerd
mi-bo schreef op 21.08.2009 om 19:32 uur
Nee ik bedoel de upload van magix, te vinden.
via help online actualiseren, kan ook via magix.net\support\download\vdl 15 premium, en u ziet dat er een upload is.van 43mb.
ook kunt u via tools kijken of uw vraag niet hierin staat want magix probeerd zoveel mogelijke patch op de site te zetten die met verschillende systemen werken.ik hoop dat u wel een intelprocessor heeft want dit draaid beter dan een atlon processor, gr mi-bo
Wimi schreef op 21.08.2009 om 20:03 uur
Beste,
bedankt voor je snelle reactie ! Ik had de update nog niet uitgevoerd en heb dit even snel gedaan. Momenteel lijkt het probleem opgelost, heb het programma enkele malen terug opgestart en verschillende opnames geprobeerd en het geluid blijft het doen. Bij mijn vorige versie (2008) heb ik verschillende keren geupdate maar toen had ik geen resultaat.
Nu kan ik ongestoord aan mijn vakantieherinneringen gaan werken !
Bedankt !
Wimi schreef op 21.08.2009 om 21:36 uur

Spijtig is het probleem nog niet opgelost ! De foutmelding komt nog terug

Wimi schreef op 26.08.2009 om 19:09 uur
Na wat rommelen met mijn instellingen heb ik een oplossing gevonden.
Mijn computer is uitgerust met een moederbord geluidskaart met 5.1 mogelijkheid, ik had echter maar 2 speakers aangesloten L en R en de instellingen in  de Realtek audio manager op 2.1 gezet.
Videodeluxe ziet dit echter als een probleem, want als ik de instellingen op mijn computer op 5.1 zet en toch maar 2 speakers aansluit dan is dit probleem opgelost. Gevolg : geen foutmeldingen meer en lekker kunnen monteren !