Foutmelding bij film exporteren naar MPEG

annemiek-vantuyl schreef op 23.08.2017 om 13:35 uur

Ik krijg deze foutmelding binnen 2 minuten bij het exporteren van een filmpje van ca. 8 min.

Grafische kaart intern 1280x768, 512 MB , 2 GB werkgeheugen, 907 GB vrije schijfruimte

Heb 2 meldingen op het forum over dit onderwerp al gelezen, was mee ook niet geheel duidelijk. Weet niet goed hoe ik nu verder moet. Wil graag de films als MPEG exporteren omdat ik tegenwoordig alles direct op een externe harde schijf plaats. Vorig jaar via een link Magix Video de Luxe Premium versie 16 aangeschaft. Alvast bedankt voor het mee denken.

Reacties

mi-bo schreef op 23.08.2017 om 14:19 uur

Hallo Annemiek,

welkom op MAGIX info Forum.

Met print 1 geeft MAGIX vdl 2016 aan wat de oplossing kan zijn.

ga naar bestand, instellingen, dan instellingen terug zetten naar standaard waarde.

heeft u ook al via bestand online actualiseren de meest recente download update geïnstalleerd.

gr

Michael

Voormalige gebruiker schreef op 23.08.2017 om 14:28 uur

Hallo Annemiek,

Ik ga er vanuit dat u VDL 2016 premium bedoeld?

Wat u zou kunnen proberen is:

1. op de resetknop te klikken en een vinkje te zetten bij Videeffecten op GPU berekenen.

of

1. de programma instelling terug te zetten op standaardwaarde

Zelf exporteer ik de film eerst naar een map op de internen harde schijf, omdat er dan sneller geëxporteerd wordt. Daarna kopieer ik het geëxporteerde bestand naar een externe harde schijf.

Succes,

Rob

annemiek-vantuyl schreef op 23.08.2017 om 20:24 uur

Hallo Annemiek,

welkom op MAGIX info Forum.

Met print 1 geeft MAGIX vdl 2016 aan wat de oplossing kan zijn.

ga naar bestand, instellingen, dan instellingen terug zetten naar standaard waarde.

heeft u ook al via bestand online actualiseren de meest recente download update geïnstalleerd.

gr

Michael

annemiek-vantuyl schreef op 23.08.2017 om 20:28 uur

Beste Michael, ik had al de instellingen alweer op standaardinstellingen gezet. Gelezen op het forum bij de melding van een soortgelijk probleem. Het enige waar ik iets aan veranderd heb zijn de exportinstellingen. Ook de online actualisering (iets van 823 mb) heb ik vooraf uitgevoerd. Groet Annemiek

annemiek-vantuyl schreef op 23.08.2017 om 20:31 uur

Hallo Annemiek,

Ik ga er vanuit dat u VDL 2016 premium bedoeld?

Wat u zou kunnen proberen is:

1. op de resetknop te klikken en een vinkje te zetten bij Videeffecten op GPU berekenen.

of

1. de programma instelling terug te zetten op standaardwaarde

Zelf exporteer ik de film eerst naar een map op de internen harde schijf, omdat er dan sneller geëxporteerd wordt. Daarna kopieer ik het geëxporteerde bestand naar een externe harde schijf.

Succes,

Rob

Beste Rob, Ik ga het vinkje uit proberen. Het exporteren ging al naar de C-schijf van de PC, en mijn programma had ik al op de standaardinstellingen terug gezet, zoals Magix zelf aan gaf. Groet, Annemiek

annemiek-vantuyl schreef op 23.08.2017 om 21:51 uur

Beste Rob, de vink aangezet echter ik krijg nog steeds de foutmelding, de resetknop die werkt niet in mijn scherm. Bij een eerdere forumvraag (Fout bij het exporteren in Fastcut 2) over deze foutmelding werd er verwezen naar een conflict veroorzaakt door het Windows Media Pack. Kan dat een oorzaak zijn, en zo ja (ben niet zo handig op de computer) kan ik dan tijdelijk het hele Windows Media Pack van mijn pc verwijderen, om de Magixfilm te exporteren?

Voormalige gebruiker schreef op 23.08.2017 om 22:06 uur

Hallo Annemiek,

Bij mij werkt VDL 2016 zoals het hoort. Ik denk meer aan dat het een Windows registers kwestie is. Wat je zou kunnen proberen is om eens op de volgende manier te exporteren.

1. klik rechtsboven in het scherm op de "pijl"
  2. klik op "Als videobestand uitvoeren"
  3. Kies nu de kwaliteit.
  4. klik op "Video opslaan"

Succes,

Rob

aanvulling 23-08-2017 om 22:15uur

Wat je ook nog eens zou kunnen proberen, is om het Videodeluxe.ini bestand te verwijderen. Uit ervaring weet ik, dat in dit bestand niet alles terugzet op de standaardwaarden. Ga naar: C:\gebruikers\ gebruikersnaam\AppData (verborgenmap)\Roaming\MAGIX\Videodeluxe22_premium\videodeluxe.ini. Dit bestand wordt, bij het opstarten van VDL 2016 weer automatisch aangemaakt

3x gewijzigd (Aanvulling en verbetering taalfouten)

annemiek-vantuyl schreef op 28.08.2017 om 15:35 uur

Beste Rob, bedankt voor de info. De 1e suggestie bracht mij op dezelfde plek als voorheen met dezelfde foutmelding. De suggestie van de aanvulling leverde mij dit scherm op.Ik vind geen ini file. Groet Annemiek

Voormalige gebruiker schreef op 28.08.2017 om 16:06 uur

Hallo Annemiek,

Het INI bestand staat weldegelijk in de getoonde map. Alleen je zie de extensies niet.

Haal het vinkje weg bij: "Extensies voor bekende bestandstypen verbergen"

Let op!! je moet gaan naar:

C:\gebruikers\ gebruikersnaam\AppData (verborgenmap)\Roaming\MAGIX\Videodeluxe22_premium\videodeluxe.ini

Groet,

Rob

annemiek-vantuyl schreef op 28.08.2017 om 19:13 uur

Beste Rob, Ik ben bij het juiste onderdeel heb echter niet Videodeluxe22_ premium maar versie 23 en werk met ene Engels-talige Windows 7 versie. Als ik de door jou aangeduide map open krijg ik een Notepad scherm. Wat doe ik fout? Groet Annemiek

Voormalige gebruiker schreef op 29.08.2017 om 09:55 uur

Hallo Annemiek,

Ik ben ervan uitgegaan dat je VDL 2016 had, maar zoals ik het nu beoordelen heb je VDL 365 (2017) versie: 16.0.4.119 en dat klopt weer met de het getal 23.

Je moet videodeluxe.ini niet openen in Notepad, maar gewoon deleten (verwijderen). Dit bestand wordt dan, bij het opstarten van VDL automatisch weer aangemaakt. Als dit niet het gewenste resultaat heeft, zou je het programma kunnen de-installeren en weer opnieuw installeren. Zie de oplossing in: https://www.magix.info/nl/forum/opstart-probleem-foutcode-59-ivm-uitcallen-computer-tijdens-starten-ma--1194721/

Succes,

Rob

annemiek-vantuyl schreef op 30.08.2017 om 13:47 uur

Bedankt voor het mee denken. Ik ga weer aan de slag. Groet Annemiek