Foutje in laatste SW update versie 17.0.2.158 ...?

JanSpijk schreef op 11.12.2017 om 15:34 uur

Ik gebruik VDL 2017 Premium en 2018 Plus, beide hebben (sinds 9-12-2017) dezelfde SW versie 17.0.2.158

Inderdaad zoals mi-bo schrijft zijn er in deze SW versie veel 'probleempjes' opgelost maar toch loop ik tegen iets vreemd aan wat er in de vorige versie niet in zat. Ik hoop dat ik het duidelijk kan uitleggen:

1. Op spoor 1 zet ik een Video en/of foto-1
  2. Op spoor 2 er onder een Foto-2
  3. Foto-2 snij ik bij met 'Uitsnede'
  4. Daarna verklein ik Foto-2 met 'Positie/Grootte' naar (bv.) 40%
  5. Als ik daarna de 'Positie' van Foto-2 wil verschuiven naar (bv) een van de hoeken,
    dan 'verdwijnt' een deel van de (uitgesneden) Foto-2, althans een gedeelte is niet meer zichtbaar.
  6. Als ik de Foto-2 niet bijsnijd dan is die met verkleinen en verschuiven wel helemaal zichtbaar.

Nu kan dit 'eenvoudig' opgelost worden door Foto-2 in een ander fotobewerkingsprogramma (bv. Paint) bij te snijden en het jpg bestand opnieuw op te slaan en weer in VDL te plaatsen. Maar zoals gezegd voorheen werkte het wel.

Voor de duidelijkheid hieronder voorbeeld Print Screens:
Links met Foto-2 Bijgesneden, 40% Verkleind en Gecentreerd,
Rechts met Foto-2 Gepositioneerd naar de rechter onder hoek waarbij een deel niet meer zichtbaar is.

Groet, Jan

Reacties

Bol schreef op 11.12.2017 om 16:30 uur

Hallo Jan,

Je uitleg is zeer duidelijk, maar is nog veel meer aan de hand met de uitsnede. zie filmpje

Dit is volgens mij een BUG.

Groet,

Bol

Laatst gewijzigd door Bol op 11.12.2017, 16:40, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 11.12.2017 om 16:53 uur

Hallo Jan,

Nadat ik het bovenstaande antwoord afsloot en VDL 2018 afsloot en weer opstarten werd er een update versie 17.0.2.159 aangeboden. Deze heb ik gelijk gedownload en wederom de uitsnede geprobeerd en hierin blijkt het probleem te zijn opgelost.

Groet,

Bol

Laatst gewijzigd door Bol op 11.12.2017, 16:54, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

JanSpijk schreef op 11.12.2017 om 16:58 uur

Hi Bol,

Zo te zien is dit dezelfde 'bug'... Het heeft m.i. met het 'uitsnijden' te maken.
De 'buiten grenzen' van het deel dat uitgesneden is 'verstoord' de boel.

Ik heb het ook nog even in VDL 2015 Plus geprobeerd (staat ook nog op m'n PC)
en daar werkt e.e.a. wel / nog steeds correct (heeft ook geen update gehad).
In de vorige SW-versies van VDL 2017 trouwens ook want ik gebruik het regelmatig.

Hopelijk, komt er snel een update...

Groet, Jan

JanSpijk schreef op 11.12.2017 om 17:00 uur

Oh, terwijl ik je mijn antwoord gaf kwam je 2e berichtje...

Ga het gelijk even uitproberen...

Dank, Jan

JanSpijk schreef op 11.12.2017 om 17:17 uur

Hi Bol,

In VDL 2018 Plus, die ik sinds afgelopen vrijdag als 'verlenging' heb aangeschaft kreeg ik ook de Update melding van 17.0.2.158 naar .159. Daar mee is idd de bug opgelost...🙂

Maar ik heb ook nog VDL 2017 Premium die ik afgelopen vrijdag daarvoor al had geüpdatet naar 17.0.2.158.
Deze geeft geen melding en als in er om vraag via 'Hulp' / 'Online Actualiseren' krijg ik:

Wellicht komt deze update later...(hopelijk)...😏

Groet, Jan

Bol schreef op 11.12.2017 om 17:58 uur

Hallo Jan,

Mijn tweede PC opgestart, waar nog de versie 17.0.2.158 opstaat. Wederom kreeg in na het opstarten van VDL 2018 onderstaande melding, dat er update klaar staat.

Groet,

Bol

PC -1-

PC -2-

JanSpijk schreef op 13.12.2017 om 16:21 uur

Hi Bol,

Vandaag werd na het opstarten van VDL 2017 Premium ook de laatste Update naar 17.0.2.159 aangeboden. Na de download en installatie is deze versie van VDL nu ook up-to-date en daarmee de 'bug' waarmee ik dit onderwerp begon opgelost.

Groet, Jan

Bol schreef op 13.12.2017 om 23:28 uur

Hallo Jan,

Fijn om te lezen dat je probleem is op gelost.

Groet,

Bol

PC -1-

PC -2-

dirkc_be schreef op 26.12.2017 om 22:49 uur

Ik heb Magix Video Deluxe Plus (2017) met Update 17.0.2.159, maar heb nog steeds het vermelde probleem waarbij je, na een Uitsnede een zwarte kader bekomt, waaruit je het beeld niet kan vergroten.
Waarom werkt dit niet correct met die update?

My PC:
Windows 10 - V 10.0.19044 Build 19044; V21H2 (up-to-date)
CPU: Intel I7 - 8700; 3,20 GHz; 6 cores; 12 logical cores
RAM: 32 GB
C-Drive (System): SSD 512 GB
D-Drive (data): SSD 1 TB
Graphical card: NVIDIA GeForce GTX 1050; RAM: 2 GB; Curent refresh rate: 60 Hz (driver up-to-date)
Audio Card (external): Scarlett Focusrite 2i1 USB

JanSpijk schreef op 27.12.2017 om 09:56 uur

Goeie vraag Dirkc...

Ik weet het antwoord niet, wellicht iemand anders op het forum...?
Bij mij, ik heb VDL 2017-Premium én VDL2018-Plus, met dezelfde SW-update 17.0.2.159
En in beide versies werkt e.e.a. (weer) correct. Net als bij Bol.

Kijk eerst even bij "Over MAGIX Video deLuxe..." (via menu Hulp of Alt-Shift-F1) of deze laatste SW werkelijk geïnstalleerd is. Zo nee, dan alsnog via "Hulp-Online Actualiseren..." als nog updaten.

Zo ja, dan kan je proberen om alle Video-effecten op de betreffende foto of video te 'Resetten';
project opslaan en afsluiten. VDL2017-Plus opnieuw opstarten en project laden en nog een keer de Video-effecten opnieuw toepassen.
Hopelijk werkt het dan wel en anders zou ik het niet weten en kan je het best MAGIC Support vragen...
Succes, Jan

Bol schreef op 27.12.2017 om 11:17 uur

Hallo Dirkc,

Volgens mij heeft u een geheel ander probleem. Als u een uitsnede heeft gemaakt dan blijft bij u een zwarte randen zichtbaar. Ik denk dan u dit bedoeld. zie afbeelding

Om het beeld te vergroten klik dan op: Positie/grootte

Nu kunt u deze weer vergrote door middel van de oranje hendels.

Groet,

Bol

PC -1-

PC -2-

dirkc_be schreef op 27.12.2017 om 12:51 uur

Beste Bol,

Je opmerking is goed bedoeld, maar komt niet overeen met wat ik zie: als ik een uitsnede heb gedaan en dan de grootte ervan verander - zoals je beschrijft - dan blijft de zwarte kader van de uitsnede bestaan en verdwijnt een deel van het beeld achter die kader. Net zo goed als ik een achtergrond gebruik, dan wordt het beeld ook niet echt groter, maar verdwijnt onder dat deel dat verdween bij de uitsnede.
Bij vorige versies van Video Deluxe (ik ben ondertussen al aan mijn 5de of zo versie!) deed zich dat niet voor. Mijn probleem is exact wat je beschreef als een bug in je vorige posts.

My PC:
Graphical card: NVIDIA GeForce GTX 1050; RAM: 2 GB; Curent refresh rate: 60 Hz (driver up-to-date)

dirkc_be schreef op 27.12.2017 om 12:52 uur

Goeie vraag Dirkc...

Ik weet het antwoord niet, wellicht iemand anders op het forum...?
Bij mij, ik heb VDL 2017-Premium én VDL2018-Plus, met dezelfde SW-update 17.0.2.159
En in beide versies werkt e.e.a. (weer) correct. Net als bij Bol.

Kijk eerst even bij "Over MAGIX Video deLuxe..." (via menu Hulp of Alt-Shift-F1) of deze laatste SW werkelijk geïnstalleerd is. Zo nee, dan alsnog via "Hulp-Online Actualiseren..." als nog updaten.

Zo ja, dan kan je proberen om alle Video-effecten op de betreffende foto of video te 'Resetten';
project opslaan en afsluiten. VDL2017-Plus opnieuw opstarten en project laden en nog een keer de Video-effecten opnieuw toepassen.
Hopelijk werkt het dan wel en anders zou ik het niet weten en kan je het best MAGIC Support vragen...
Succes, Jan

Dat heb ik al allemaal gedaan! Ik heb de laatste update, en als ik geforceerd wil actualiseren krijg ik als reactie dat ik de laatste update heb...

My PC:

Bol schreef op 27.12.2017 om 14:38 uur

Beste Dirkc,

1. Kunt u een afbeelding maken, zodat wij precies kunnen zien wat u exact bedoelt.
  2. Welk type videokaart zit er in uw PC.

PC -1-

PC -2-

dirkc_be schreef op 27.12.2017 om 15:47 uur

Beste Bol,

Jij hebt een filmpje gepost op 11.12.2017 - als antwoord op het probleem van Jan (idem als mijn probleem) - dat exact beschrijft wat ik heb als probleem. Eigenlijk kan ik het niet beter uitleggen.
Je noemde dat een "bug". Andere gebruikers hadden dit probleem ook en het werd opgelost door de laatste patch, maar bij mij dus niet.
Mijn video kaart = GeForce GT 730
Mijn CPU = Intel Core I7 2,80 GHz
Windows 7

My PC:

dirkc_be schreef op 27.12.2017 om 15:57 uur

Hier enkele screen-shots: vanaf het moment dat ik op Positie/Grootte klik, zie je dat hij het ganse scherm selecteert i.p.v. de uitsnede. Als ik dan aan de hendels trek, vergroot het zichtbare gedeelte, maar de rest verdwijnt achter het kader van de oorspronkelijke selectie. Ik heb ook de gegevens van de laatste updtae toegevoegd.

My PC:

dirkc_be schreef op 27.12.2017 om 17:14 uur

Ik heb het probleem zelf opgelost en wel als volgt:

> Verwijderen van Video Deluxe Plus (die ik had geïnstalleerd vanuit de download die ik had ontvangen na aankoop). Daar waren welalle patches op toegepast!

> Op de Magix site via het oorspronkelijke serienummer de laatste versie downloaden van VDL. Ik zag direct dat het een ander programma was (met ..2018.. in de naam i.p.v. ...2017...)

> De laatste patch installeren.

Moraal van het verhaal: blijkbaar worden niet alle versies correct opgevolgd, dus gewoon de laatste versie van de site ophalen, installeren en actualiseren!

Andere conclusie: vermijd de nieuwste versie van VDL, want daar zitten dus wel eens bugs in. Ook in het verleden al meegemaakt.

My PC:

JanSpijk schreef op 27.12.2017 om 17:29 uur

Dirkc...

Goed om te lezen dat het is opgelost...😅
Bedankt voor je uitleg en succes verder met MAGIX VideoDeLuxe.

Groet, Jan

Bol schreef op 27.12.2017 om 22:47 uur

Hallo Dirkc..

Het doet mij ook goed om te lezen, dat uw probleem is opgelost. Echter ik kan me niet geheel vinden in uw conclusie, dat je de nieuwste versie van VDL moet vermijden, omdat er wel eens bugs in kunnen zitten. Alle programma's die nieuw uitkomen bevatten bugs. Deze worden meestal door een patch verholpen door de programmamakers. Zo ook bij Magix.

Jan en ik konden uw foutmelding niet reproduceren, omdat deze reeds d.m.v. een Patch was opgelost door Magix. Zelf heb ik VDL 2017 geüpgraded naar VDL 2018 met de laatste versie. Doordat u VDL opnieuw heeft geïnstalleerd en geactualiseerd heeft naar versie 17.0.2.159 was uw probleem opgelost.

De conclusie had ook kunnen zijn, dat het aan een foute instelling, uwerzijds had kunnen liggen.

Groet,

Bol

Laatst gewijzigd door Bol op 27.12.2017, 23:04, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

dirkc_be schreef op 28.12.2017 om 09:30 uur

Hier toch nog een follow-up: nadat ik het programma opnieuw geïnstalleerd had, heb ik de update geactiveerd (zoals hierboven beschreven) en klaar was Kees, mijn probleem was opgelost!

Doch, na een tijdje werken kreeg ik de mededeling dat er een actuele update klaar stond. OK, dat is mogelijk. Ik liet die ook lopen, maar merkte dat het blijkbaar om "dezelfde" update ging (zelfde nummer, zelfde uitleg). Alleen, het probleem wat ik wou oplossen werd terug geïntroduceerd!

Dat betekent dat er iets mis is met het "pushen" van een update die die fout bevat.

Voor mijzelf kan ik nu wel verder: ik herinstalleer de basissoftware en actualiseer handmatig. Daarna zet ik de updatefunctie uit, wat in de toekomst natuurlijk nadelig kan zijn.

Het lijkt me toch zeer nuttig de ontwikkelingsploeg eens te laten kijken naar die tweede "foute" update.

Het fenomeen is exact wat ik in de vorige berichten hierboven beschreven heb.

My PC:

dirkc_be schreef op 28.12.2017 om 10:00 uur

En nog iets: door toeval kom ik op het volgende uit:

Als je een beeld (stuk film) eerst scherper maakt en daarna een uitsnede maakt, dan heb je het foute fenomeen zoals hierboven beschreven.
Doe je dat niet, dan werkt alles perfect (de uitsnede kan mooi vergroot worden). Blijkbaar zit daar het probleem!

Herkent iemand dit probleem?

My PC:

Bol schreef op 28.12.2017 om 10:24 uur

En nog iets: door toeval kom ik op het volgende uit:

Als je een beeld (stuk film) eerst scherper maakt en daarna een uitsnede maakt, dan heb je het foute fenomeen zoals hierboven beschreven.
Doe je dat niet, dan werkt alles perfect (de uitsnede kan mooi vergroot worden). Blijkbaar zit daar het probleem!

Herkent iemand dit probleem?

Hallo Dirkc..,

Door een clip eerst scherper te maken en daarna een uitsnede te maken, heb ik uw probleem kunnen reproduceren. zie afbeeldingen

Voor het scherpstellen

Na het scherpstellen

Groet,

Bol

PC -1-

PC -2-

dirkc_be schreef op 28.12.2017 om 10:39 uur

Daar zit het probleem dus! Ik vermoed dat het inderdaad een nog bestaande bug is. Wat denk jij?

My PC:

Bol schreef op 28.12.2017 om 10:42 uur

Hallo Dirkc..

Ik kan deze bug nu ook weer in een filmpje laten zien.

Groet,

Bol

PC -1-

PC -2-