fouten in smart render en ook als 'gop precies' aanstaat ( mpeg2 materiaal )

moteureke schreef op 31.08.2010 om 16:04 uur

Als ik stukken film wil knippen of aan mekaar wil plakken met smart render, is het zo, dat er na de cut geregeld een aantal beelden worden herhaald. Dus na de cut begint het volgende stuk wel juist, maar enkele beelden later begint hij opnieuw bij het begin om dan gewoon verder te gaan.

Ook een probleem als ik hem met GOP-precies laat rederen.

Daar zitten gewoon slecht gecopieerde stukken bij. ( fouten in het beeld )

Ik gebruik de VDL 16 premium.

In andere programma's heb ik daar geen probleem mee. ( Corel )

 

Kan iemand mij helpen.

 

Dank u

Reacties

bobbiaan schreef op 31.08.2010 om 21:15 uur

Beste....,

 

Als je knip ga dit dan eens doen in de frame nauwkeurige methode. De tijdlijn dus middels "ctrl 1" instellen.

 

Mvg

 

Bobbiaan

moteureke schreef op 02.09.2010 om 10:57 uur

Bedankt voor je antwoord, maar dat heeft me niet echt geholpen.

Een probleemstukje opnieuw geprobeerd, eerst nieuwe frametable laten aanmaken...

Na smartrender begint het steeds met de juiste frame, maar na enkele frames springt het beeld terug, zelfs tot enkele beelden voor de de originele cut en loopt vanaf daar dan verder tot het einde van het fragment.

( liep +/- 12 beelden achter ) Op het einde van de scene komen er dan terug 2 beelden die wel juist en op tijd staan.

 

??????????

bobbiaan schreef op 02.09.2010 om 20:39 uur

Beste.......,

 

Het is mij niet helemaal duidelijk wat je bedoelt met GOP en waarvoor je laat renderen. Maar laat mij eerst weten wat voor videomateriaal je wil bewerken. Van welke camera lees je op welke manier de filmbestanden naar de PC.Verder voldoet de PC en het besturingsysteem aan de programma eisen?

 

Bobbiaan

moteureke schreef op 06.09.2010 om 14:41 uur

Computer voldoet aan de normen.

 

Het gaat om mpg2 materiaal en bij zowel SD als HDV video maakt dit programma fouten bij de start van  sommige scenes met smart render geactiveerd.

 

Starten gebeurt wel steeds op het juiste frame, maar enkele frames later springt hij soms terug tot voor het eerste frame om dan van daaruit gewoon verder te gaan.

 

Uiteraard wil ik zo weinig mogelijk renderen, vandaar de smart-render. (o.a. files inkorten, slechte stukken ervan tussengooien )

Als ik het stuk zonder de smart-renderfunctie laat omzetten werkt alles perfect, maar in deze gevallen wil ik niet volledig renderen.

 

Ik ben dit eigelijk reeds geruime moe, en ben dus van plan om dit progr. enkel nog te gebruiken voor video waar ik de smart renderfunctie niet nodig heb. Over de verdere mogelijkheden ben ik best wel tevreden.

 

Ook met het wegschrijven op DVD met de magix menu's heb ik problemen, ook als ik er iso-image van maak en op DVD zet met Nero. ( nooit problemen gehad met het maken van DVD's met ulead ( Corel) of Nero )

Niet het schrijven zelf, maar de compatibiliteit met dvd-speler (geanimeerd menu stopt) en PS3 ( na het versneld achteruitspoelen gebeurt het geregeld dat hij gewoon stopt en DVD moet opnieuw opgestart worden.)

 

In ieder geval bedankt voor je reacties

 

 

Met andere brandprogramma's, nooit problemen gehad.

 

bobbiaan schreef op 06.09.2010 om 22:49 uur

Beste....,

 

 

Met welke camera neem je beeld materiaal op en in welke kwaliteit ? SD en HDV  vereisen een PC met flinke eisen.

Mvg

moteureke schreef op 08.09.2010 om 10:57 uur

Bobbeiaan,

 

Het is met een canon HV20 ( HDV mpg2) en een FS200 (SD mpeg2 )

Maar daar heeft het niet veel mee te maken, want zelfs indien ik enkele appart perfect gerenderde filmpjes met VDL16 (mpg2 SD) met smartrender wil aan mekaar zetten, geeft het dezelfde problemen.

Zelfs in het begin van eerste fragment maakt het soms fouten.

Ik weet wel dat mpeg2 een moeilijk medium is en zeker in smartrender, maar eigelijk heb ik daar enkel met magix problemen mee.

 

groetjes.