Fout bij schtijven projectbestand

ajgombert schreef op 30.11.2011 om 21:48 uur

Ik heb een project met 2 projectbestanden. Als ik een van beide projectbestanden verwijder en ik wil het project opslaan krijg ik de melding: "Bij het schrijven van het projectbestand is een fout opgetreden" Ik krijg het project met geen mogelijkheid meer opgeslagen. Vervolgens sluit ik Magix af en ben ik het projectbestand ook helemaal kwijt. Ik gebruik Magix VdL  16 Premium.

Wie kan me helpen aan een oplossing.

Reacties

RiViS schreef op 30.11.2011 om 22:12 uur

Kijk maar eens of er iets zit bij Bestand/ Backup project laden. Daar staan alle automatisch door VdL gemaakte backups. Je herkent ze aan de projectnaam plus de toevoegingen _BAK0, _BAK1 etc etc. Let even op welke de laatste is (zet de weergave op Details en kijk naar de tijdstippen).

Ik zou voortaan voorzichtig zijn met het verwijderen van bestanden voordat je helemaal klaar bent met je project en je zeker niets meer wilt veranderen.

groet,

Rijk

ajgombert schreef op 30.11.2011 om 23:13 uur

Met de backupbestanden heb ik mijn film wel kunnen redden, maar ik ben nu aan het uittesten, waarbij ik erachter kwam wat de oorzaak was. Het is toch raar, dat Magix een project niet kan wegschrijven en vervolgens ook het projectbestand weggooit.

Voor alle duidelijkheid: ik had een project ingevoegd in een ander project, dat vervolgens opgeslagen. Delen uit het ene project met kopieren en plakken naar het andere project gekopieerd en vervolgens het 2e project weer verwijderd. Toen gaf Magix de foutmelding en was ik het opgeslagen projectbestand kwijt.

Cinecor schreef op 02.12.2011 om 15:58 uur

Je schrijft dat je een project hebt met daarin twee projectbestanden. Hoe doe je dat dan, want volgens mij is het onmogelijk om een projectbestand in te laden. Of zie ik dat verkeerd? .Welk nut heeft zo"n handeling trouwens? 

ajgombert schreef op 02.12.2011 om 20:22 uur

Ik was een film (project A) aan het maken en daarin wilde ik enkele fragmenten uit een andere film (project B)opnemen. Ik koos toen voor Bestand>Project openen. Dan selecteer je een ander project en krijg je een scherm, waarin je verteld wordt dat je een project hebt geopend. Je kunt dan kiezen om het huidige project te sluiten of hiet nieuwe project toevoegen. Ik koos voor het laatste en voegde project B toe.

In de Opnemen modus zie je dan linksonder twee projecten staan, die je kunt selecteren en bewerken. Daardoor kon ik fragmenten van project B kopieren en in project A plakken..

Vervolgens werkte ik verder in project A, maar project B heb ik daar niet meer nodig, dus die verwijderde ik en daarmee was ik dus alles kwijt.

 

Cinecor schreef op 03.12.2011 om 15:37 uur

Ik wist niet dat die mogelijkheid er was, hoewel ik meerdere malen opnamen uit andere projecten nodig heb. Ik gebruik dan het geëxporteerde filmbestand van dat andere project (soms de footage als die er nog is op de pc)en plaats dat op de previewmonitor, waar ik met in- en uitpunten een selectie kan maken van de beelden die ik nodig heb. Goed dat ik jouw omschreven methode niet wist, want dan had ik wellicht ook dat probleem gekregen. Brrr

Mvrg Cor

lucky_me schreef op 04.12.2011 om 09:34 uur

Een andere mogelijkheid om delen van projecten te importeren in andere projecten is delen van het eerste project opslaan als takes en deze dan gewoon in te laden in het tweede project. Takes zijn beschikbaar over de verschillende projecten.

mvg

Luc

ajgombert schreef op 07.12.2011 om 22:46 uur

Ik ontdek net, dat datgene wat ik deed een bestaande functie is:

Bestand - Films Beheren. Vervolgens kun je dus andere films invoegen of verwijderen.

Het programma zoekt dan overigens standaard naar bestanden met de extensie MVD, maar haalt ook MVP naar binnen.

In de handleiding vind ik er overigens niets over.

Ga maar eens aan de slag met takes.

Bedankt