Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 14.11.2013 om 15:23 uur

Beste,

Waarom deze vraag? In Fotostory kan ik niet ontdekken dat u deze op RGB of  sRGB kan zetten. Ook in de handleiding kan ik niet daarover terug vinden. Volgens mij wordt dit allemaal automatisch geregeld door het programma zelf.

Succes,

Rob

hjviola schreef op 14.11.2013 om 16:40 uur

Als je naar een afdrukcentrale een foto stuurt die in de kleurruimte RGB is en de afdrukcentrale ondersteund dat niet wordt de kleuren in de fot een stuk minder.

Aangezien ik mijn foto's eerst in fotoshop wil bewerken (omzetten van Raw naar JPEG) wil ik weten of ik RGB of sRGB moet gebruiken.

Ik weet niet wat een moderne beeldscherm gebruikt.

Voormalige gebruiker schreef op 14.11.2013 om 18:44 uur

Beste,

U vraag heeft niets met Fotostory 2014 te maken, maar met het afdrukken via een afdrukcentrale. Het lijk mij dan meer voor de hand liggen dat u deze vraag aan uw afdrukcentrale stelt. Als goed ben geinformeerd zijn de kleuren van een TFT-scherm op RGB gebaseerd.

succes,

Rob

 

hjviola schreef op 14.11.2013 om 19:39 uur

Beste Rob

Het lijkt mij wel duidelijk dat ik de foto's niet wil afdrukken maar wil gebruiken in foto story om die later terug te kunnen zien op mijn TV.

Ik heb dan het idee dat ik dan ook voor een kleur ruimte moet kiezen .Het antwoord van u dat een TFT scherm gebasseerd is op RGB heb ik veel aan.

In mijn gebruiks handeling van mijn TV wordt dat niet beschreven wel de resolutie van de TV maar niet de kleurruimte

Dan zet ik mijn RAW foto's om naar JEPG en sRGB. In een Camera Raw van Photoshop heb je nl. de keuze wat voor kleurruime ik wil gebruiken.

Voormalige gebruiker schreef op 14.11.2013 om 21:00 uur

 

Beste Rob

Het lijkt mij wel duidelijk dat ik de foto's niet wil afdrukken maar wil gebruiken in foto story om die later terug te kunnen zien op mijn TV.

Ik heb dan het idee dat ik dan ook voor een kleur ruimte moet kiezen .Het antwoord van u dat een TFT scherm gebasseerd is op RGB heb ik veel aan.

In mijn gebruiks handeling van mijn TV wordt dat niet beschreven wel de resolutie van de TV maar niet de kleurruimte

Dan zet ik mijn RAW foto's om naar JEPG en sRGB. In een Camera Raw van Photoshop heb je nl. de keuze wat voor kleurruime ik wil gebruiken.

Beste,

Wanneer je de foto's niet afdruk maar alleen op een HDTV afspeelt is een resolutie van 1920x1080 voldoende en ik zou dan RGB kiezen en fotostory 2014 de rest laten doen. Ik zou zeggen probeer het uit.

Succes met het samenstellen van een slideshow,

Rob

hjviola schreef op 14.11.2013 om 22:19 uur

Beste Rob

Hartelijk dank voor de informatie.

Ik ga het morgen uitproberen met de instellingen die je beschrijft.

Is het misschien met het oog op de toekomst om de resolutie vast op ultra hd te zetten?

Vriendelijke groeten,

Hans

Voormalige gebruiker schreef op 14.11.2013 om 22:24 uur

 

Beste Rob

Hartelijk dank voor de informatie.

Ik ga het morgen uitproberen met de instellingen die je beschrijft.

Is het misschien met het oog op de toekomst om de resolutie vast op ultra hd te zetten?

Vriendelijke groeten,

Hans


Hallo Hans,

Natuurlijk zou je dat kunnen doen. Maar dan is de resolutie wel 7680 x 4320px. Wanneer je de slideshow in Fotostory 2014 op Blu-Ray niveau brandt dan zal dit gebeuren op: 

MPEG4 Export (M2TS) Software

Video: 1920 x 1080i 25 frames/s; H.264 18000 kbit/s

Audio: 14000 Hz; stereo; AC3

Heel veel succes,

Rob

 

hjviola schreef op 14.11.2013 om 23:37 uur

Beste Rob,

Nogmaal hartelijk dank voor de moeite en informatie die je mij gegeven heb.

mvg.

Hans