Fotoshow van 6,5 minuut past niet op dvd

MarianneD schreef op 06.11.2009 om 15:14 uur
Ik heb mijn fotoshow gebrand op dvd. Alles leek goed te gaan. Maar op tv kwam de show niet verder dan een minuut of 5. Wat er wel gebrand was werd goed op tv weergegeven.
De schijf is volledig gebruikt, niet gek voor maar 6,5 minuut.....
Als ik in de bewerking helemaal onder de tijdslijnen van mijn fotoshow kijk, in die lichtgrijze balk onder de scrollbar,zie ik het volgende staan: DVD, dan een balkje waarin ong 5% en stukje geel, 5GB, 312 MB, 0h:6m:6s, fotos: 62.
Het gaat denk ik om die 5Gb en 312 MB, de rest snap ik en is oké.
Bij het branden kwam een schermpje met 2 opties die ik beiden kon aanvinken (of niet) en buttons: encoderen, alles encoderen, gebruiken, alles gebruiken. Ik heb beide opties aangevinkt en geklikt op alles gebruiken. Ik vermoed dat ik daar de mist ben ingegaan.
Maar ik kan niet goed uitvinden wat dat encoderen inhoud en waarom ik dat wel of niet moet doen.
Oh ja, mijn begin en eindmarker stonden daar waar ze hoorden te staan.
Gebruikt wordt foto's op cd en dvd 7 deluxe

Reacties

RiViS schreef op 06.11.2009 om 19:43 uur
Als je klikt op Alles gebruiken, dan zeg je dat de reeds eerder geëncodeerde ("berekende") film moet worden gebruikt. Als je daar echter iets in had veranderd, of aan toegevoegd, moet je kiezen voor: Alles encoderen, dan wordt de hele film opnieuw uitgerekend en komt dus de laatste versie op de dvd.
De meldingen 5 GB en 312 MB zeggen dat er van de totale dvd capaciteit (ruim 5GB) slechts 312 MB wordt gebruikt voor je film, dat is dus die 5%. Op de rest van je dvd komt dan de lead-out te staan, dat is nodig als informatie voor de speler.
Nog een tip: ik maak altijd eerst een rw-dvd en pas als die helemaal naar m'n zin is maak ik de definitieve (gewone) dvd. Dat scheelt een heleboel schijfjes.
Bij die laatste, als er niets meer is veranderd, kies je voor: Alles gebruiken, dan gaat het veel sneller want hoeft niet alles opnieuw berekend te worden (je kunt hem ook gewoon copieren met je brandprogramma).

groet,
Rijk
bobbiaan schreef op 06.11.2009 om 21:34 uur
Beste Marianne D,

Het gegeven antwoord van RiVis is volledig en correct. Wat je moet weten is dat bij het afsluiten van je project, dus  je bent tevreden met wat je gemaakt, ga je branden. Hier zit het antwoord van je verwondering dat van de standaard 4.7 Gb opslag die op de DVD zou kunnen worden gebrand er maar 312 Mb is gebruikt. Dit wordt veroorzaakt ddor het brand programma. Om de DVD op DVD spelers af te kunnen spelen moet de DVD worden afgesloten. Vandaar dat er maar 312 Mb is gebruikt. Je kan in het programma meerdere projecten openen en bewerken waardoor je met menu's op de DVD meer effectief de DVD zal gebruiken. Met zo weinig foto's kan je natuurlijk ook op een CD branden.

Succes,

Bobbiaan
bobbiaan schreef op 06.11.2009 om 22:16 uur

Beste...,
Als je een vast telefoonnummer heb mail dat dan naar bob.verbaas@planet.nl
en ik bel je.

Bobbiaan