Fotoshow splitsen

Felix schreef op 18.01.2012 om 20:58 uur

Ik gebruikte vroeger een programma waarbij een fotoshow een onbeperkt aantal foto's kon bevatten.  Ik schafte me ondertussen Foto's op CD & DVD 10 Deluxe aan.  Met dit programma moet iedere fotoshow worden opgesplitst in gedeelten van maximaal 99 foto's. 

Mijn vragen:

1) Kan iemand me stap voor stap uitleggen hoe ik dit moet doen zodat?  Mijn project bevat ongeveer 400 foto's die allen achter elkaar staan op de tijdlijn.  Het is hierbij de bedoeling dat alles uiteindelijke slechts 1 fotoshow wordt.  Overgangen en titels zijn al aangebracht.

2) Moet de opsplitsing gebeuren voor de toevoeging van muziek? 

Alvast bedankt voor uw hulp. 

Reacties

RiViS schreef op 19.01.2012 om 13:59 uur

Hallo Felix,

Ik zie in de Helpfunctie dat "de assistent voorstelt om de show te splitsen als er meer dan 100 foto's zijn geladen". Heb je al eens geprobeerd wat er gebeurt als je dit voorstel gewoon negeert? Als je een dvd wilt maken zou ik wel eerst een rw dvd nemen, dat bespaart  schijfjes als het toch mis gaat.

Mocht het niet lukken, meld je dan weer, ik heb wel ideeën hoe je het dan zou kunnen aanpakken. Geef dan ook even aan hoe je de film uiteindelijk wilt exporteren (branden, op wat voor soort schijf dan, of andere export).

groet,

Rijk

 

Felix schreef op 20.01.2012 om 18:32 uur

Hallo RiViS

Ik volgde je raad op en brandde een rw-dvd als test (zonder muziek).  Branden en afspelen verliep prima: meer dan 350 foto's, overgangen en titels.

Nu de muziek er nog opzetten en branden op een gewone dvd.

Bedankt voor je snelle en goede tip.

 

 

RiViS schreef op 20.01.2012 om 18:52 uur

Graag gedaan en bedankt voor je melding, dat weten we dus nu ook weer. Ik vermoed dat het advies van het programma alleen van praktische betekenis is: 350 foto's achter elkaar bekijken in één film is best veel, als elke foto 5 sec duurt heb je een half uur, maar je hebt nu dus met je proef gezien dat het technisch geen probleem is. En als je een boeiende fotoreportage hebt gemaakt is een half uur ook zo om....

A propos, misschien vraagt het programma bij het opnieuw branden of je de bestaande files wilt gebruiken, doe dat niet want dan komt je muziek er niet bij op! Dus kies: alles encoden. Dat "Alles gebruiken" is wel handig als je niets aan je film hebt veranderd en je wilt nog een dvd maken, dan gaat het veel sneller.

groet,

Rijk

FransS schreef op 22.01.2012 om 16:24 uur

Ter aanvulling,doe dit ook op RW tje want je weet maar nooit,je kunt het altijd weer kopiëren  naar Rrrrrtje.

Suc6 FransS