fotomontage

Etienne51 schreef op 21.01.2018 om 17:43 uur

Ik heb reeds een aantal fotomontages gemaakt met Magix 2014.Er deden zich geen problemen voor, ook niet tijdens het branden op DVD en afspelen op tv. Bij de laatste montage heb ik eerst foto's ingescand en bijgesneden. Magix speelt de montage foutloos af, maar bij het afspelen met DVD-player op tv zijn langs alle zijden stukken beeld verdwenen, ook met verschillende players op verschillende tv's... Ook wanneer ik de DVD afspeel op een pc is de beeldvulling verkeerd. Waar kan de fout zitten? Het inscannen en bijsnijden?

Reacties

Bol schreef op 21.01.2018 om 17:54 uur

Beste,

• Op wat voor schermen bekijkt u de gemaakte Dvd's?
  • Op een Led- of een beeldbuis TV?

Groet,

Bol

Laatst gewijzigd door Bol op 21.01.2018, 17:55, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Etienne51 schreef op 21.01.2018 om 18:02 uur

Ik heb geprobeerd op een LED-tv en een beeldbuis-tv. De ingescande bestanden zijn in JPG-formaat...

Bol schreef op 21.01.2018 om 18:06 uur

Beste,

• Klik op DVD branden
  • Klik linksboven op: Bewerken
  • Klik op het vierkantje naast het magneet. U ziet nu een vierkant met dunne lijnen verschijnen
  • U moet binnen deze lijnen blijven.
  • ,

Groet,

Bol

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Etienne51 schreef op 21.01.2018 om 18:48 uur

Al bedankt voor uw reactie, maar het beeld valt zeker binnen de kader. Ik heb de eerste beelden gecontroleerd. Moet ik alle beelden controleren?

Het afspelen van de montage met Magix op de pc verloopt zonder fouten...

Etienne51 schreef op 22.01.2018 om 12:09 uur

Ik heb ondertussen het probleem kunnen oplossen. Er zaten blijkbaar in de montage foto's die vroeger met Picasa bewerkt zijn. Daardoor zitten er kleine montagebestanden tussen de foto's die de volledige montage met Magix beïnvloeden. Ik moet dus de bewerkte foto's vervangen door originele, onbewerkte.

Bol schreef op 22.01.2018 om 12:56 uur

Hallo Etienne51,

Fijn dat u, de door uzelf gevonden oplossing op het forum heeft gezet. Hier kunnen wij, als Magix gebruikers, wat van leren.

Persoonlijk, had ik ook wel het vermoeden, dat het in uw montage project moest zoeken, echter op afstand is dit moeilijk te bepalen.

Succes met afmonteren van uw project,

Bol

PC -1-

PC -2-