Reacties

mi-bo schreef op 08.08.2013 om 15:21 uur

Deze vraag heeft U gisteren ook gesteld, was antwoord niet goed.

Voormalige gebruiker schreef op 08.08.2013 om 16:29 uur

Beste, kijk hier eens naar.   

Suc6 Cheeta

nancy schreef op 08.08.2013 om 18:05 uur

mi-bo jij had het over externe fotocollage en die bedoelde ik niet,maar de fotocollage zoals hierboven vermeld,ik had het nog vermeld later maar kreeg hier geen reactie meer op.

Voormalige gebruiker schreef op 08.08.2013 om 22:47 uur

Hallo Nancy,

Volgens mij begrijp jij mi-bo niet.

Ik zal het ook eens proberen.

Je hebt een fotocollage onder het kopje effecten en dan design elementen aangemaakt.

Wanneer je fotocollage, die je op de tijdlijn van VDL gemaakt heeft,  druk op  Ctrl+Alt+M dan kan je een MXV bestand aanmaken (zie foto). Plaats deze in een map waar je dit MXV bestand kan terug vinden. Start VDL op en ga naar de map waar het MXV bestand staat en sleep deze naar de tijdlijn en voila op het eerste spoor sta je fotocolage als een videobestand.

Succes met het veelzijdige VDL programma

Rob

RiViS schreef op 08.08.2013 om 22:47 uur

Hallo Nancy,

Ik gebruik nooit dit soort collages, maar ik heb het even voor je uitgeprobeerd. Ik neem als voorbeeld collage nr 10, die voor 3 foto's geldt (in VdL 2013, helaas heb je niet gemeld welke versie je hebt).

Plaats eerst 3 foto's achter elkaar op de tijdlijn. Sleep daarna de collage vanuit Effecten/ etc naar de eerste foto en laat hem daar los. Dat is alles.

De link van Cheeta waarin Fred laat zien hoe je via Overgangen lege stukjes kunt opvullen is een goed idee, maar is denk ik alleen bruikbaar als je nog geen (andere) overgangen in de film had aangebracht, want die worden dan alle vervangen door harde lassen. In dat geval moet je misschien toch kiezen voor de methode van het dichtslepen met de muis, zoals Fred daar ook laat zien.

groet,

Rijk