fotobestanden van "C" overzetten naar bv " F"

boas schreef op 18.10.2011 om 22:57 uur

L.S.

werk met versie 8 de luxe op Windows 7

Heb bij het installeren van het prg. over het hoofd gezien om de gemaakte bestanden naar een andere partitie te verwijzen.

En dus loopt mijn C-partitie vol en heb nog maar 2 GB over.

Al mijn pogingen van kopieëren tot de betreffende bestanden opnieuw te saven op de gewenste partitie werken niet of deels.

Is er een speciale methodiek om dit effectief te regelen?

Uitziend naar een helpende hand !

B.v.d. & m.v.g. Asbo

Reacties

Polders schreef op 19.10.2011 om 17:39 uur

Beste Asbo, het is toch mogelijk een project te openen en daarna met 'Bestand Opslaan als' op iedere gewenste locatie op te slaan?

Veel succes

boas schreef op 19.10.2011 om 23:30 uur

Tja, dat was ook mijn eerste gedachte. Maar kwam tot de ontdekking dat de icoon op de "F" partitie terugverwees naar de C-partitie en was dan ook maar een handje vol KB's groot.

Wel zijn er een paar onvolledige succesen geweest zoals zwart/wit foto's met daaronder de vraag naar de volumelijn, delen van een foto-bestand, alle muziek weg. Ook de vermelding van aantal foto's, grootte en tijdsbestek worden niet vermeld. Alleen staat wel op die C-partitie 11 DVD's ter grootte van ruim 34 GB.

Kwam verder tot de ontdekking dat op de externe disk ook geen complete bestanden doch alleen iconen aanmaakt die eveneens terugverwijzen naar de C-partitie

Ben als de dood zo bang dat er iets grondig misgaat omdat ik totaal geen inzicht heb in het geheel en daardoor wekenlang werk naar de knoppen gaat.

Zijn er nog andere suggestie's die door een digibeet te behappen zijn?

Hoor graag

Polders schreef op 20.10.2011 om 10:50 uur

Beste Asbo, foto's/ films worden door Magix niet gewijzigd. Met een Magix project wordt het mogelijk de foto's / films anders weer te geven. Wat dus mis kan gaan, is het kwijtraken van foto's /films door deze te vernietigen of bewust weg te gooien.

De suggestie is, om eens een klein project aan te maken. Begin dan wel - binnen Magix -met het instellen van de gewenste instellingen, zoals locaties etc.

Overigens ... open eens één van die 11 DVD'S.  Magix maakt namelijk standaard een back-up. Misschien zijn dit uw gezochte bestanden.

boas schreef op 21.10.2011 om 22:29 uur

Beste Polders,

dat er geen foto's aangepast worden zolang je er zelf niet aan knutselt is bekend maar het zijn juist de gehele projecten die bij mij op partitie staan. Daar staat een reeks van mappen die niet normaal te openen zijn en bestaan uit "aanmaakcode's" die door Magix zijn aangemaakt.

De juiste instellingen waren al ingesteld en het nieuw aanmaken van projecten lijkt geen probleem te zijn.

wat betreft de standaard back-up, die is niet standaard maar moet onder optie's worden aangevinkt. Dat is nimmer gebeurd en niet nodig gevonden; immers ik had een back-up op mijn externe drive . . . . .

Ga nu toch echt vrezen dat de projecten op "C" als verloren moeten worden beschouwd en zal de betreffende map aldaar als geheel naar een andere plek dirigeren daar mijn C-drive begint te mopperen dat ie gebrek aan ruimte heeft voor update's. Wellicht loop ik ooit eens tegen een oplossing aan.

Met dank voor de verleende ondersteuning !

Polders schreef op 27.10.2011 om 19:04 uur

Beste Asbo, mijn suggestie is om 1 project van uw C-drive te openen en daarna op te slaan met 'bewaren als' en op een andere locatie op uw pc - en ook met een nieuwe - andere naam.

Daarna opnieuw openen en met een andere naam opslaan. Verwijder daarna het eerst geopende bestand.

Als dit werkt, dan stap voor stap de andere projecten van uw C-DRIVE. Zodoende zal uw c-DRIVE weer over meer ruimte gaan beschikken.