foto's "vliegen' in fotkader

patriek-hoet schreef op 18.06.2018 om 11:06 uur

versie 17.0.3.177

Op TV ze je soms (bij een reportage) dat foto's vanaf de voorgrond "vliegen" naar een positie in een fotokader. Dan komt een tweede foto "invliegen" en neemt zijn plaats in in de foto-kader met 1 foto. Enz. Tot de foto-kader volledig gevuld is.

De foto's hebben verschillende vormen (sommige vierkant, andere rechthoekig)

Hoe dit te doen in Video Deluxe? Of is dit niet mogelijk ? (andere versie?)(ander programma)

Reacties

mi-bo schreef op 18.06.2018 om 12:22 uur

Patriek,

Dit is niet mogelijk in MAGIX vdl 2018.

Google eens naar Flying Fonts ,hier gaat het mee, en kan er een mp4 van gemaakt worden en geïmporteerd in MAGIX vdl 2018.

Met vriendelijke groet

Michael

Bol schreef op 18.06.2018 om 12:50 uur

Hallo Partriek,

Volgens mij heb je het hier over foto's en niet over vliegende letters. Als het om vliegende foto's gaat, maar dit kan ook teksten zijn, dan is dit wel te realiseren met key-frames. Dit is in de VDL programma's te realiseren.

Ik zie dat je VDL 2018 hebt. Ga voor meer informatie naar: Hulp / handboek (pdf) - blz. 164 Effecten animeren

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 18.06.2018, 13:00, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

patriek-hoet schreef op 18.06.2018 om 12:58 uur

Met key-frames zal het wel lukken, maar 'k hoopte dat er een snellere manier bestond.

Bedankt voor de reactie Bol.

Bol schreef op 18.06.2018 om 15:35 uur

Helaas Patrick, heb ik binnen VDL nog geen snellere methode kunnen vinden. Met het gebruik van keyframes, ben je wel flexibel. Je kan dan zelf bepalen, waar je de foto wilt hebben en in wat voor tijdsbestek (snel of langzaam)

Succes met het samenstellen van je projecten.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 18.06.2018, 19:06, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-