Foto import in video

freek-vandegriendt schreef op 09.01.2017 om 20:34 uur

Bij het importeren van een foto op de edit timeline krijg ik zwarte randen omdat de foto een ander formaat heeft. Ik kan de foto vergroten met inzoomen maar bij het toevoegen van een bewegingseffect krijg ik de zwarte randen weer terug. Kan ik de foto's zodanig importeren dat de zwarte randen niet meer zichtbaar zijn en vervolgens de bewegingseffecten kan gebruiken?

Reacties

RiViS schreef op 09.01.2017 om 21:59 uur

Hallo Freek,

Welkom op het forum.

Als je een bewegingseffect toepast op een foto is het logisch dat je een zwarte rand te zien krijgt. Als je de zwarte rand storend vind kun je 2 dingen doen: 1) Vergroot de foto nog wat meer (stem dus fotogrootte en verplaatsing op elkaar af) of 2) Plaats een vaste achtergrond achter de foto, dat kan een kleurvlak zijn (die vind je onder de effecten) of een andere foto. Zet de achtergrond dan op een hoger spoor (bv op spoor 1) en de te bewegen foto er onder (bv spoor 2), want het laagste spoor heeft altijd voorrang!

Er zullen nog wel andere trucs zijn, die schieten me nu even niet zo gauw te binnen.

groet,

Rijk

freek-vandegriendt schreef op 11.01.2017 om 12:27 uur

Rijk,

Dank voor de feedback. Ik heb het anders aangepakt. Onder "instellingen" heb ik aangegeven dat foto's bij import op de tijdlijn beeldvullend moeten zijn. Helaas kan ik niet meer terugvinden waar ik dat precies heb gedaan.

Groeten,

Freek