Beste allemaal,
Sinds vele jaren gebruik ik de Video deluxe 2008 plus. Vroeger was dit onder Vista, de laatse jaren onder Windows 7. Ik maak gebruik van 2 monitoren, het programma draait op mijn hoofdscherm, ik gebruik een afzonderlijke DVI monitor waarom mijn videomonitor in full screen staat. Mijn videokaart is de NVIDIA Geforce 8600GT met 2 DVI uitgangen en 512MB geheugen. De PC heeft 3GB geheugen, dual core. Deze opstelling heeft steeds perfect gewerkt, reeds diverse montages probleemloos afgewerkt.
Enkele dagen geleden echter start ik het programma op zoals steeds. Ik laad een foto in op het montagespoor en moet dan normaal gezien deze probleemloos zien op mijn tweede monitor. Daar is echte ineens een bizar probleem opgedoken. De OMTREK van mijn videomonitor is perfect stabiel, de BEELDINHOUD van de monitor echter staat ineens continu heel snel te flikkeren, ongeacht of je iets afspeelt of in pause/stop staat. Zelfs indien er een systeemboodschap van Magix in het scherm staat, flikkert dit eveneens heel snel. Indien je het montagescherm verkleint en verschuift, zodat het de helft op scherm 1 staat en de helft op scherm 2, is scherm 1 perfekt stabiel en blijft het gedeelte op scherm 2 flikkeren. Indien je bijvoorbeeld op scherm 1 de mediapool vastneemt en verschuift, dan stopt op dat ogenblik het flikkeren zolang je iets op scherm 1 beweegt. Zodra de muis stopt, herbegint het flikkeren direct.
Ik heb reeds beide DVI uitgangen verwisseld, zonder resultaat. Reeds een VGA monitor aangesloten, probleem is idem, zodat ik de monitor en videokaart vrijwel zeker kan uitsluiten. Ik heb de 2008 versie compleet verwijderd en van nul af aan opnieuw geïnstalleerd. Het probleem blijft ook dan nog bestaan. Ik heb de laatste drivers op mijn videokaart gezet, geen oplossing.
Naast de versie 2008 heb ik ook de video deluxe 15 premium. Persoonlijk vind ik daar niet zo mijn weg in, zodat ik die versie eigenlijk nooit gebruik. Als test heb ik die echter ook eens opgestart om te kijken of het flikkeren daarbij ook aanwezig zou zijn. Ik stelde echter vast dat het programma steeds vastliep. Ik heb toen evenees de versie 15 verwijderd en opnieuw proberen installeren. Ik kreeg tijdens de installatie echter een melding dat de DLL mgxoschk.dll niet kon geladen worden. Via Google vond ik deze ergens terug. Ik heb de originele gerenamed naar _bak en de nieuwe in de plaats gezet. De oude is 682K, de nieuwe is 684K. Nu lukte het wel om de 15 premium te installeren. Echter na de installatie blijft deze versie vastlopen, zodat ik geen test kan uitvoeren. Deze nieuwe DLL heeft ook geen effekt op het probleem met de 2008 versie.
Daarom vraag ik me af of er soms nog ergens één of andere DLL of andere file zou kunnen defekt geraakt zijn die aan de oorzaak zou kunnen liggen van het flikkerend beeld en vastloop probleem bij de 15 versie. Heeft ooit iemand iets vergelijkbaars meegemaakt of heeft nog iemand bruikbare tips? Volgende week zaterdag moet ik een trouwfeest filmen en ik zou toch heel graag dit probleem van de baan krijgen. Bedankt voor alle nuttige info en steeds bereid voor verdere info.
Mvg,
Frank