films vdl 8 importeren in vdl 2013

rbokhoven schreef op 27.11.2012 om 15:07 uur

Weet iemand hoe ik een film vanuit vdl 8 in vdl 2013 kan laden resp importeren.

Indien ik het bestand wil laden of importeren, komt de melding bestand niet gevonden terwijl het zichtbaar is in het rechtervenster met de extensie MVD.

Ik gebruik W7.

Bij voorbaat ijn dank, Reny

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 27.11.2012 om 15:25 uur

Beste,

Dat klopt in VDL 2013 zijn de verwijzingen anders dan in VDL MX .

Wat te doen? Kopieer het bestand MVD naar de directory waar uw de scenes heeft opgeslagen. Start het MVD bestand in VDL 2013 en u zult zien je film word ingeladen. Wat betreft de bijgvoegde geluiden die moet je of opnieuw plaatsen of deze ook in de directory waar uw scenes staan zetten dat worden ze ook door VDL 2013 gezien en verwerkt.

Succes,

Rob

rbokhoven schreef op 29.11.2012 om 20:40 uur

Beste Rob,

Bedankt voor je advies, ik heb je raad opgevolgd en inderdaad VDL 2013 starte op, maar helaas dezefde boodschap als voorheen.

Om het nu nog erger te maken; heel VDL 2013 starte na enkele keren proberen helemaal niet meer op. Ik heb het programma 2x opnieuw geinstalleerd en iedere keer als ik het een paar maal opstarte deed hij het niet meer. Weet jij mischien nog raad ? ik wordt er moedeloos van. Hij doed het nu helemaal niet meer.

Gr.Reny

Voormalige gebruiker schreef op 29.11.2012 om 21:29 uur

Hallo Reny,

Sorry dat het bij jou niet is gelukt. Ik denk dat VDL 8  toch net iets anders werkt dan VDL MX premium. Bij mij is dit altijd goed gegaan. Ik heb het programma VDL 2013 op DVD. Als jij deze ook heeft zou je een herstel of verwijderen uitvoeren. Leg dan de DVD in de DVD-lade. Installeer het programma opnieuw. Je krijg dan 3 keuze: opnieuw, herstellen of verwijderen. Hoe je dat gedownloaden versie moet doen weet ik niet.

Mijn advies is verwijder alle Magix programma's en draai het programma mxclean.exe.exe  en installeer dan VDL 8 en VDL 2013 weer opnieuw.

http://download.magix.net/mxclean.exe.exe

Er zit niets anders op om de films opnieuw te maken.

Laat mij even weten of het gelukt is.

Succes

Rob.

P.s. Windows 7 maakt herstelpunten. Kies een herstelpunt op de datum toen het programma nog werkte.

lucky_me schreef op 30.11.2012 om 06:26 uur

Hallo Reny,

Sorry dat het bij jou niet is gelukt. Ik denk dat VDL 8  toch net iets anders werkt dan VDL MX premium. Bij mij is dit altijd goed gegaan. Ik heb het programma VDL 2013 op DVD. Als jij deze ook heeft zou je een herstel of verwijderen uitvoeren. Leg dan de DVD in de DVD-lade. Installeer het programma opnieuw. Je krijg dan 3 keuze: opnieuw, herstellen of verwijderen. Hoe je dat gedownloaden versie moet doen weet ik niet.

Mijn advies is verwijder alle Magix programma's en draai het programma mxclean.exe.exe  en installeer dan VDL 8 en VDL 2013 weer opnieuw.

Succes

Rob.

P.s. Windows 7 maakt herstelpunten. Kies een herstelpunt op de datum toen het programma nog werkte.

Hallo

Vdl8? bestaat die? bedoel je niet vdl18? Dan is dat hetzelfde als vdl mx.Meestal is het ook verstandig om een project dat begonnen werd in een bepaalde versie ook volledig af te werken in dezelfde versie. Met de nieuwe versie begin je dan wanneer je een nieuw project hebt.

mvg

Luc

Voormalige gebruiker schreef op 30.11.2012 om 13:04 uur

Hallo Reny,

Succes

Rob.

Hallo

Vdl8? bestaat die? bedoel je niet vdl18? Dan is dat hetzelfde als vdl mx.Meestal is het ook verstandig om een project dat begonnen werd in een bepaalde versie ook volledig af te werken in dezelfde versie. Met de nieuwe versie begin je dan wanneer je een nieuw project hebt.

mvg

Luc

Hallo Luc,

Waarom het mij wel lukt, daar heb ik geen verklaring voor. Het werkt. Wanneer na opstarten van VDL13 iets niet gevonden kan worden, dan kan je naar de map gaan waar het bestand staat of negeren. Al mijn projecten uit VDL MX premium heb ik zo overgezet naar VDL 2013. Ook kan ik de films gemaakt ik VDL 2013 inlezen in VDL MX premium. Alle voorafgaande versies, heb ik niet uit kunnen proberen. Ik zorg altijd, voordat ik ga experimenteren, dat ik, met Acronis True Image,  een IMAGE-file gemaakt heb, dan hoef ik  alleen deze imagefile terug te zetten. Daarom is altijd mijn advies MAAK ALTIJD EEN BACKUP. Echter dit had ik dit keer verzuimd om dit te vermelden en dat vind ik jammer.

gr.

Rob   

rbokhoven schreef op 02.12.2012 om 13:37 uur

Hallo Rob,

VDL8 heb ik gekocht in 2008, vandaar VDL8, en heeft altijd gedraait op XP naar volle tevredenheid.

Maar toen ik een nieuwe computer kocht met W7 was het feest afgelopen, ook onder de compatiliteismode kreeg ik hem niet geinstalleerd, dus maar de nieuwe versie  gekocht. De meeste bestaande bestanden heb ik op DVD gebrand doch enkele VD bestanden waren nog niet over gezet maar dat lukt dus niet, ondanks dat ik het programma mxclean en nog enkele   registercleaners heb gebruikt, en ook niet nadat ik VDL2013 voor de 6e maal opnieuw heb geinstalleerd. Gelukkig heb ik de orginele VD banden nog, dus die heb ik maar opnieuw in VD 2013 ingelezen en op de DVD gebrand.

Ik vind het  wel een manco van Magix dat MVD  bestanden gemaakt in VDL8 niet in VDL2013 te laden of te importeren maarja het zij zo.

Groetjes Reny

Voormalige gebruiker schreef op 02.12.2012 om 14:15 uur

Hallo Rob,

VDL8 heb ik gekocht in 2008, vandaar VDL8, en heeft altijd gedraait op XP naar volle tevredenheid.

Maar toen ik een nieuwe computer kocht met W7 was het feest afgelopen, ook onder de compatiliteismode kreeg ik hem niet geinstalleerd, dus maar de nieuwe versie  gekocht. De meeste bestaande bestanden heb ik op DVD gebrand doch enkele VD bestanden waren nog niet over gezet maar dat lukt dus niet, ondanks dat ik het programma mxclean en nog enkele   registercleaners heb gebruikt, en ook niet nadat ik VDL2013 voor de 6e maal opnieuw heb geinstalleerd. Gelukkig heb ik de orginele VD banden nog, dus die heb ik maar opnieuw in VD 2013 ingelezen en op de DVD gebrand.

Ik vind het  wel een manco van Magix dat MVD  bestanden gemaakt in VDL8 niet in VDL2013 te laden of te importeren maarja het zij zo.

Groetjes Reny

Hallo Reny

Dat het niet werkt, zal naar alle waarschijnlijkheid liggen dat VDL8 niet onder windows 7 draait. Ik ben blij te horen dat je de orginele VD banden nog heeft. Ik wens je veel plezier met het opnieuw samenstellen van je films.

gr.

Rob