Filmproject exporteren

J-vanReenen schreef op 16.01.2025 om 10:33 uur

Omdat ik met dvd's branden heel veel videokwaliteit verlies, heb ik de tip

opgepakt om mijn videoprojecten die ik maak met Magix 2013 op een USB

stick te plaatsen. Ik heb er een gekocht van Philips 3.1 met 32 GB en hem

laten formatteren volgens NFTS voor grotere projecten. Echter als ik mijn project

gewoon kopieer naar de stick opent hij het project alleen via mijn programma. Op de

Laptop van mijn dochter doet hij dan niets. Vervolgens ga ik via Magix mijn

film exporteren...als MPEG 4. Gaat tie weer helemaal een mixdown doen

en als het klaar is springt hij direct naar Media Player en gaat afspelen op

mijn computer. Maar hoe krijg ik hem dan op de stick? Hierna heb ik nog

een optie geprobeerd en dat is gewoon exporteren zodat mijn film wordt

opgeslagen op mijn pc. Hierna kan ik hem kopieren naar de stick...maar 

staat alleen het eerste gedeelte van het project er maar op...zo ben ik

aan het tobben.

Wat kan ik nu het beste gaan doen? Welke instellingen moet ik gebruiken,

welke opties moet ik aan of afvinken? Ik doe het voor het eerst, en heb er

verder geen enkele ervaring mee. Maar ik vind het zonde om zoveel aan

kwaliteit te verliezen omdat ik een goeie camera heb.

Reacties

Bol schreef op 16.01.2025 om 14:33 uur

@J-vanReenen

Hallo John,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers. 
Op dit forum helpen forumleden elkaar, maar het staat los van Magix Support.

Met welke Magix Video Deluxe en Windowsversie werkt u op dit moment? Magix Video Deluxe 2013 32bits uit 2012 zal onder Windows 10 | 11 niet echt soepel draaien.

Als een MVP projectbestand gemaakt met VDL2013 op een DVD brandt een resolutie hebben van 720x576 25i. Deze videokwaliteit is meer dan voldoende, als u de gebrande DVD afspeelt via DVD speler en TV. Maar als u deze via een Media Player op uw PC afspeelt, dan kan de videokwaliteit eens een stuk lager zijn.  

....Echter als ik mijn project gewoon kopieer naar de stick opent hij het project alleen via mijn programma.....

Dit is geheel correct, omdat een MVP projectbestand alleen maar bestaat uit verwijzingen, dus geen fysieke bestanden. U moet eerst uw MVP projectbestand op de tijdlijn van Video Deluxe plaatsen en uw MVP projectbestand exporteren als een MP4 bestand. Daarna kunt dit MP4 bestand naar uw USB stick kopiëren en afspelen op elke ander computer, die overweg kan met een USB 3.1 stick. 

.....Vervolgens ga ik via Magix mijn film exporteren...als MPEG 4. Gaat tie weer helemaal een mixdown doen en als het klaar is springt hij direct naar Media Player en gaat afspelen op mijn computer..... 

Als u via Bestand / Film exporteren / Video als MPEG-4, dan wordt uw filmproject eerst opnieuw gerendeerd (geëxporteerd), dit is geheel normaal. Dat het daarna direct afspeelt komt, omdat het MP4 bestand is gekoppeld aan uw Media player. U stopt gewoon met afspelen.

.....Hierna heb ik nog een optie geprobeerd en dat is gewoon exporteren zodat mijn film wordt opgeslagen op mijn pc. Hierna kan ik hem kopieren naar de stick...maar staat alleen het eerste gedeelte van het project er maar op...…

Dit duidt er op, dat u uw filmproject uit meerdere filmbladen bestaat. U moet nu bij het exporteren naar een MP4 bestand, alle filmbladen apart exporteren.

…. Maar ik vind het zonde om zoveel aan kwaliteit te verliezen omdat ik een goeie camera heb.....

Als u via  Bestand / Film exporteren / Video als MPEG-4 exporteert, dan kunt het beste exporteren in de resolutie waarmee u hebt gefilmd. Bijvoorbeeld als: 1920x1080 50P

Nog een opmerking.

Bij het branden op een DVD wordt er een diskmenu aangemaakt en al filmbladen worden dan ook de DVD gebrand.

Bij het exporteren kunt geen diskmenu mee geven, u moet ze dan afzonderlijk exporteren. U kunt deze dan in en een map zetten daar al uw MP4 bestanden in opslaan.

Het is een hele uitleg geworden, ik hoop dat u er wat hebt.

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

J-vanReenen schreef op 16.01.2025 om 18:05 uur

Dit is allemaal te technisch voor mij. Magix 2013 loopt op mijn Windows 10 prima. (Dit is geheel correct, omdat een MVP projectbestand alleen maar bestaat uit verwijzingen, dus geen fysieke bestanden. U moet eerst uw MVP projectbestand op de tijdlijn van Video Deluxe plaatsen en uw MVP projectbestand exporteren als een MP4 bestand. Daarna kunt dit MP4 bestand naar uw USB stick kopiëren en afspelen op elke ander computer, die overweg kan met een USB 3.1 stick)

Wat hier gezegd wordt heb ik al gedaan. Mijn project staat op de tijdlijn. Maar wat moet ik dan allemaal

aanvinken of niet aanvinken en waar wordt mijn project dan opgeslagen? Als ik hem stop met afspelen? Om hem vervolgens naar mijn

stick te kopieren? En branden op een dvd doe ik niet meer. Dit is kwaliteitsverlies.

Bol schreef op 17.01.2025 om 10:40 uur

@J-vanReenen

Hallo John,

Zo te zien is uw probleem opgelost? Mijn antwoord is helemaal niet zo technisch. Ik heb mijn antwoord zo simpel mogelijk gehouden. Nu is mijn vraag aan u: "had u nog wat aan mijn antwoord?"

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

Ps. Zie ook mijn persoonlijke berichten aan u.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

J-vanReenen schreef op 17.01.2025 om 11:55 uur

Beste Rob,

Ik heb mij naast dit forum ook vervoegd bij Magix zelf. Die hebben mij een oplossing gestuurd in de vorm van een zichtbare bijlage met foto's van in dit geval oudere versie die ik heb. Deze stappen heb ik gevolgd en heb nu via mijn programma mijn project in HD kwaliteit en MPEG 4 kunnen kopieren naar mijn stick. De mixdown duurt erg lang maar is niet zo gek met alles wat ik erin heb zitten. Dus weer wat geleerd. En wat uw antwoord betreft, alleen het middelste gedeelte over het exporteren naar mijn pc en dan kopieren naar de stick begrijp ik nu...mede door de hulp van Magix zelf.

Bol schreef op 17.01.2025 om 12:25 uur

@J-vanReenen,

Hallo John,

....Ik heb mij naast dit forum ook vervoegd bij Magix zelf. Die hebben mij een oplossing gestuurd in de vorm van een zichtbare bijlage met foto's van in dit geval oudere versie die ik heb...

Ik ben zeer verbaasd dat u nog een antwoord hebt gekregen van Magix Support, zeker als u weet dat Magix Duitsland de VDL2013 niet ondersteund.

Groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 17.01.2025, 12:45, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

J-vanReenen schreef op 17.01.2025 om 17:43 uur

Tja, het is niet anders.

Bol schreef op 17.01.2025 om 18:01 uur

@J-vanReenen

Beste John,

Hierbij wil ik laten weten, dat deze topic voor mij naar behoren is opgelost. Succes met het exporteren van films.

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

Als moderator sluit ik deze topic.

PC -1-

PC -2-