Ik heb video de luxe MX en heb filmpjes in AVI formaat van ongeveer 8 - 9 GB. Als ik deze bewerk en het project weer omzet naar AVI formaat is het bestand 42 GB Hoe kan dit en wat moet ik doen om dit weer terug te brengen
Welkom op het forum door en voor Magix gebruikers. Op dit forum helpen forumleden elkander, maar het staat wel geheel los van Magix Support.
...Als ik deze bewerk en het project weer omzet naar AVI formaat is het bestand 42 GB....
AVI bestanden zijn ongecomprimeerde Audio/Video bestanden, die in hun volle omvang worden verwerkt of opgeslagen. Om dergelijke bestanden toch leesbaar en klein te houden, kunt u uw filmprojecten het beste converteren naar een ander bestandsformaat zoals bv. Mp4, dan worden uw bestanden kleiner, doordat ze worden gecomprimeerd.
Om u het verschil in bestandsgrootte van een AVI vs. MP4 bestand te laten zien, heb ik een MVP projectbestand van 1 min.33 sec. als een AVI en MP4 bestand geëxporteerd.
Hai, Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik heb behoorlijk wat dingen er tussen uit geknipt en daardoor zal het aantal GB dus zo fors zijn toegenomen. Omdat mijn filmpjes van vroeger in AVI zijn, dacht ik dat het het beste was om deze na bewerking ook weer als AVI op te slaan. Zie nu dat ik dat beter in MP4 of mpeg2 kan doen. Nogmaals mijn dank en groeten, Han
Het doet mij deugd om te lezen en te vernemen, dat wij door onze reacties u meer inzicht hebben kunnen verschaffen in het verschil tussen AVI | Mp4 en mpeg2. Succes met het opnieuw samenstellen en exporteren van u filmpjes